AnonymBruker Skrevet 20. mars #141 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det var snakk om å bestille medisiner fra apotek. Min innlogging funket ikke. Jeg ville bare ha hjelp med å logge inn for å kunne bestille til våre pasienter. Vi fører strenge kontroller så det er nesten umulig for meg å misbruke denne innloggingen. Men ikke vits å diskutere her inne, det kommer for det meste sure svar. Anonymkode: 7691e...712 Altså et veldig godt eksempel på ting man ikke låner bort innloggingen sin til. Hvis du bestilte noe feil kunne hun mistet jobben. Dette er høyst sannsynlig ikke tillatt i deres retningslinjer heller. Anonymkode: cb3c8...167 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #142 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det var snakk om å bestille medisiner fra apotek. Min innlogging funket ikke. Jeg ville bare ha hjelp med å logge inn for å kunne bestille til våre pasienter. Vi fører strenge kontroller så det er nesten umulig for meg å misbruke denne innloggingen. Men ikke vits å diskutere her inne, det kommer for det meste sure svar. Anonymkode: 7691e...712 Og i de strenge kontrollene må jeg bare anta at man alltid skal vite HVEM som har bestilt medisinen. Er du forresten ufeilbar? Alle kan trykke på feil medisin, feil antall etc. Du også. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og det naturlige da hadde for de fleste vært å spørre kollegaen om å gjøre bestillingen, ikke be om innloggingen. "Du, det er noe galt med innloggingen min, og jeg skulle bestilt noe varer for en pasient. Kunne du tatt bestillingen, mens jeg venter på hjelp fra teknisk?" Anonymkode: 0337f...d4e Ja, helt enig. Jeg hadde gjerne hjulpet kollega, men ikke ved i gi dem tilgang til min bruker. Håper ikke dette er vanlig i din avdeling. Det er grunnlag til avviksmelding. Anonymkode: e3e6f...378 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #143 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og i de strenge kontrollene må jeg bare anta at man alltid skal vite HVEM som har bestilt medisinen. Er du forresten ufeilbar? Alle kan trykke på feil medisin, feil antall etc. Du også. Ja, helt enig. Jeg hadde gjerne hjulpet kollega, men ikke ved i gi dem tilgang til min bruker. Håper ikke dette er vanlig i din avdeling. Det er grunnlag til avviksmelding. Anonymkode: e3e6f...378 🤣🤣🤣 Anonymkode: 7691e...712 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #144 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 🤣🤣🤣 Anonymkode: 7691e...712 Er det så artig at du må skrattle av at jeg antar det er streng kontroll på at medisiner bestilles av personen som bestiller dem? Anonymkode: e3e6f...378 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #145 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det så artig at du må skrattle av at jeg antar det er streng kontroll på at medisiner bestilles av personen som bestiller dem? Anonymkode: e3e6f...378 Hun skrattler nok av at hun har klart å holde denne tråden gående såpass lenge. Anonymkode: cb3c8...167 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #146 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun skrattler nok av at hun har klart å holde denne tråden gående såpass lenge. Anonymkode: cb3c8...167 Nei, jeg skrattler fordi folk blir sure over småting. "Er du ufeilbar?" Haha, nei, hvem er det da?🤣 Anonymkode: 7691e...712 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #147 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg skrattler fordi folk blir sure over småting. "Er du ufeilbar?" Haha, nei, hvem er det da?🤣 Anonymkode: 7691e...712 Og så sier dere "ingen her inne har vært sure". Neivel, da er det flere som bør jobbe med selvinnsikten 🤣 Anonymkode: 7691e...712 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 20. mars #148 Del Skrevet 20. mars Herregud så mye pes du får ts. Ufortjent. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #149 Del Skrevet 24. mars Millimani skrev (På 17.3.2025 den 10.45): Man "låner ikke bort" personnummer, alvorlig talt. Det er en grunn til at man har egne personnummer, og det er ikke ment for misbruk. Det skal være like hemmelig som et passord. Dessuten kommer du ikke inn på noe som er ditt ved å logge inn som henne. 😂😂😂 Anonymkode: 7691e...712 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #150 Del Skrevet 24. mars Jeg jobber med det samme som TS selv og kjenner meg igjen i problemstillingen. Kunne skjedd på min jobb også. Eneste feilen her er at TS var veldig ubetenksom i og spurte om å få logge inn på en kollegas profil for å bestille medisiner. Og får et nei. Det er helt greit.. og grunnen til ts fikk nei har flere her utdypet godt nok og man skjønner hvorfor folk reagerer. TS, kollegaen din reagerte på en normal måte og var ikke krass. Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt om hun kunne gjøre arbeidsoppgaven istedet da hun kunne logge seg inn, også må du ringe IT, hvis dette var noe som hastet må man nesten delegere den arbeidsoppgaven over på noen andre om man ikke har tid, ellers må man bare ringe IT. De fleste har mer forståelse for at man ikke får logget seg inn og må bistå enn at man må spørre om andres ID for å logge seg inn. Anonymkode: ed6cb...aaa 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #151 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg jobber med det samme som TS selv og kjenner meg igjen i problemstillingen. Kunne skjedd på min jobb også. Eneste feilen her er at TS var veldig ubetenksom i og spurte om å få logge inn på en kollegas profil for å bestille medisiner. Og får et nei. Det er helt greit.. og grunnen til ts fikk nei har flere her utdypet godt nok og man skjønner hvorfor folk reagerer. TS, kollegaen din reagerte på en normal måte og var ikke krass. Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt om hun kunne gjøre arbeidsoppgaven istedet da hun kunne logge seg inn, også må du ringe IT, hvis dette var noe som hastet må man nesten delegere den arbeidsoppgaven over på noen andre om man ikke har tid, ellers må man bare ringe IT. De fleste har mer forståelse for at man ikke får logget seg inn og må bistå enn at man må spørre om andres ID for å logge seg inn. Anonymkode: ed6cb...aaa Jeg ville ikke delegere bort oppgaven fordi hun hadde mer enn nok å gjøre. Men her på KG er det visst om å gjøre å tro det verste om folk. Jeg spurte ikke om ID'en hennes, jeg ville at hun selv skulle logge seg inn, så kunne jeg gjøre jobben, så du har ikke forstått meg riktig. Anonymkode: 7691e...712 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #152 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg ville ikke delegere bort oppgaven fordi hun hadde mer enn nok å gjøre. Men her på KG er det visst om å gjøre å tro det verste om folk. Jeg spurte ikke om ID'en hennes, jeg ville at hun selv skulle logge seg inn, så kunne jeg gjøre jobben, så du har ikke forstått meg riktig. Anonymkode: 7691e...712 Det har vel blitt forklart ganske så mange ganger nå at man ikke skal gjøre jobber innlogget som andre, og så absolutt ikke når det gjelder bestilling av medisiner. Anonymkode: cb3c8...167 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #153 Del Skrevet 24. mars Jeg ville aldri spurt en kollega om noe sånt. For å unngå sånne kinkige situasjoner og ikke legge press slik på medarbeidere. Det kan jo være at hun tror du tester henne. Kanskje at du jobber under-cover for sikkerhetssjefen for å avdekke løsaktig omgang med innlogginger for alt hun vet. Anonymkode: caf16...9fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #154 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ville ikke delegere bort oppgaven fordi hun hadde mer enn nok å gjøre. Men her på KG er det visst om å gjøre å tro det verste om folk. Jeg spurte ikke om ID'en hennes, jeg ville at hun selv skulle logge seg inn, så kunne jeg gjøre jobben, så du har ikke forstått meg riktig. Anonymkode: 7691e...712 Jobber du virkelig som sykepleier? Jeg synes du utviser veldig liten forståelse for problemstillingen du tar opp. Det er allment kjent at snoking i pasientjournaler er et problem, og at du mener det er helt uproblematisk at du skal jobbe mens du er innlogget med en annen sykepleiers ID, er meget spesielt. Du kan også gjøre feil som da blir stående som at hun er den ansvarlige. I tillegg sutrer du gjennom hele tråden over at du blir behandlet dårlig, men det er faktisk ikke "å tro det verste om folk" at de aller fleste i tråden er betenkte, og godt skjønner, at din kollega ble skeptisk. At folk påpeker dette, mens du ler og rister på hodet, viser at du ikke tar jobben din så seriøst som du burde. https://www.dagensmedisin.no/debatt-og-kronikk/snoking-et-alvorlig-pliktbrudd/267189 Anonymkode: 42f8e...d08 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #155 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jobber du virkelig som sykepleier? Jeg synes du utviser veldig liten forståelse for problemstillingen du tar opp. Det er allment kjent at snoking i pasientjournaler er et problem, og at du mener det er helt uproblematisk at du skal jobbe mens du er innlogget med en annen sykepleiers ID, er meget spesielt. Du kan også gjøre feil som da blir stående som at hun er den ansvarlige. I tillegg sutrer du gjennom hele tråden over at du blir behandlet dårlig, men det er faktisk ikke "å tro det verste om folk" at de aller fleste i tråden er betenkte, og godt skjønner, at din kollega ble skeptisk. At folk påpeker dette, mens du ler og rister på hodet, viser at du ikke tar jobben din så seriøst som du burde. https://www.dagensmedisin.no/debatt-og-kronikk/snoking-et-alvorlig-pliktbrudd/267189 Anonymkode: 42f8e...d08 Ser du ikke selv hvor nedlatende du er? Det er derfor jeg til slutt bare ler og rister på hodet. Dere klarer ikke gi saklige tilbakemeldinger. Og her hentyder du at jeg ikke nør være sykepleier. Snakker om å lage storm i et vannglass. Anonymkode: 7691e...712 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #156 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ser du ikke selv hvor nedlatende du er? Det er derfor jeg til slutt bare ler og rister på hodet. Dere klarer ikke gi saklige tilbakemeldinger. Og her hentyder du at jeg ikke nør være sykepleier. Snakker om å lage storm i et vannglass. Anonymkode: 7691e...712 Det følger et ansvar med å jobbe som sykepleier, og du burde ha lært om den problemstillingen vi diskuterer både i studietiden og på arbeidsplassen din. Grunnen til at du fikk et skarpt svar fra din kollega, er at hun tenker det samme. Anonymkode: 42f8e...d08 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #157 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det følger et ansvar med å jobbe som sykepleier, og du burde ha lært om den problemstillingen vi diskuterer både i studietiden og på arbeidsplassen din. Grunnen til at du fikk et skarpt svar fra din kollega, er at hun tenker det samme. Anonymkode: 42f8e...d08 Er du sykepleier? Anonymkode: 7691e...712 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #158 Del Skrevet 25. mars Den eldre generasjonen (les:mine foreldre blant annet), ville knapt gi fra seg personnummer når det ble vanlig å legge inn ved bestilling på nett. Vi som er data generasjonen tenker ikke så mye over det å gi fra oss personnummer til forskjellige instanser og kanskje heller ikke til privatpersoner. Anonymkode: 2c80f...acc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #159 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Den eldre generasjonen (les:mine foreldre blant annet), ville knapt gi fra seg personnummer når det ble vanlig å legge inn ved bestilling på nett. Vi som er data generasjonen tenker ikke så mye over det å gi fra oss personnummer til forskjellige instanser og kanskje heller ikke til privatpersoner. Anonymkode: 2c80f...acc Hvem er den eldre generasjonen? Jeg er i 30 årene og gir aldri fra meg personnummer. På nett bruker jeg det kun ved innlogging med bank id. Anonymkode: d2e6b...9de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #160 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Er du sykepleier? Anonymkode: 7691e...712 Ikke meg du siterer, og jeg er ikke sykepleier, men jeg lar ikke en kollega bruke min innlogging i journalsystemet eller skrive resepter med min bruker. Det burde være åpenbart hvorfor ikke. Anonymkode: a2495...30c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå