Gå til innhold

Brillebarn- Hvordan gjør dere det med solbriller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har brillebarn, hvordan gjør dere det med solbriller? Egne solbriller med styrke? Solbriller utenpå vanlige brillene? Kun solhatt?

Anonymkode: bedbb...668

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glass som skifter farge i de vanlige brillene. Fungerer veldig bra! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på alder på barnet. Barnehage og småskole barn ville jeg brukt fargeskiftende på, eldre skolebarn hadde fått egne solbriller med styrke.

Anonymkode: 18a47...58e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker caps😅

Anonymkode: ee2d7...d7b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi alltid hatt solbriller utenom vanlige briller. Sånn gjør jeg det til meg selv og. Vært brillebruker selv fra jeg var liten og det er egentlig det beste å ha to skikkelige par. De som skifter farge har jeg prøvd selv og det var ikke helt min greie.

Anonymkode: 0637a...6b5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk nå på spactsawer der har de til tider tilbud for 2 briller for et par.

Vi ga opp slike klips til å ha på utsiden de forsvant fort.

Og de glassene som endret farge irritert barnet, ble ofte mørke inne og

Anonymkode: 70fd5...908

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De som skifter farge har jeg prøvd selv og det var ikke helt min greie.

Anonymkode: 0637a...6b5

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og de glassene som endret farge irritert barnet, ble ofte mørke inne og

Anonymkode: 70fd5...908

Jeg har også hatt dårlig erfaring med det som barn, at de var litt mørke inne også, og at de brukte veldig lang tid på å bytte farge. Så var skeptisk selv. Men de sønnen min har, er noe helt annet: Blir helt gjennomsiktige inne, og skifter farge veldig raskt. Vi er superfornøyd med det. Mulig det fortsatt er store kvalitetsforskjeller på sånne glass? 

(største ulempen jeg ser er at alle ute-bilder som finnes av ungen er med mørke briller 😎

• Liker 1
Skrevet

Solbriller med styrke såklart! Noe annet er veldig slitsomt for barnet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mulig det har kommet noe nytt på markedet, men litt blanda erfaring med briller som skifter farge. Som flere nevner, så var de hvertfall før sånn at de brukte lang tid på å skifte farge. Problemet er inne og de kan bli mørke.

vi hadde ikke råd til solbriller med styrke til meg da jeg var liten. Solbriller utenfor vanlig briller er noe herk. Jeg ville ha gått for caps og egne solbriller med styrke. 

Anonymkode: 13f13...98a

AnonymBruker
Skrevet

Glas som skiftar farge. Det er ikkje alle som liker det, for brillene er mørke ei stund etter at ein har gått inn. Min synes det funker bra. 

Anonymkode: ea552...ee8

AnonymBruker
Skrevet
Petra200 skrev (3 timer siden):

Solbriller med styrke såklart! Noe annet er veldig slitsomt for barnet. 

Jo, men da må jo barnet ha med seg eit vanleg par og skifte briller når hen går inn. Elles så er ein jo like langt... 

AnonymBruker
Skrevet

Caps eller solhatt. Barnet vil ikke ha noe annet, det liker ikke solbriller generelt. Det liker ikke at det blir mørkt, selv ikke ute i sterkt sollys.

Anonymkode: 32eeb...26c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er brille"voksen" å har solbriller til snaue 500kr utenpå brillene mine fordi jeg tviler på jeg klarer å huske hvor jeg la solbrillene, jeg hadde definitivt glemt de en plass, ødelagt de eller noe i den duren 😅 Brillene har jeg jo hele tiden så det blir litt annerledes. Solbrillene fant jeg akkurat igjen, har lett i 3 uker 🫣😂

Tipper kanskje barnet kan være litt vimsete også? Usikker på om de lager utenpåliggende solbriller til barn, men det vil jeg tro.

Anonymkode: c6c60...b2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Solbriller med styrke. Bruker også vanlige solbriller utenpå brillene, men da passer naturlig nok ikke solbrillene så godt. Barnet velger selv denne løsningen (kan se greit uten briller også, men velger å ha brillene på hele tiden). 

Anonymkode: 63de4...ff8

AnonymBruker
Skrevet

Min fikk briller som fireåring, og da hadde det som regel vært caps som hadde vært brukt som solskjerming i det daglige. Vurderte å kjøpe klips til brillene, men det var nesten vanskelig nok med tilvenning av briller. Nå som barnet går på skolen og er mer vant med briller har vi briller der vi kan klipse på solbriller med magnet. Det fungerer veldig fint, og har noen ekstra sett med klips for at det alltid er et par i sekken, og at vi har i bilen osv. 

Anonymkode: 55416...faa

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jo, men da må jo barnet ha med seg eit vanleg par og skifte briller når hen går inn. Elles så er ein jo like langt... 

Ja? Barnet har alltid et par solbriller liggende i barnehagen eller jeg har med et par i veska 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte med briller i barnehagen, og brillene gikk så ofte i stykker at det ikke kom på tale for foreldrene mine å kjøpe et ekstra par kun til bruk noen få uker i året. Så jeg har egentlig aldri hatt solbriller. Kjøpte det en gang som voksen men glemte å bruke dem. 

Anonymkode: 98777...2c4

AnonymBruker
Skrevet

Egne solbriller med styrke. Barnet ser veldig dårlig uten styrke 

Anonymkode: a2826...a9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...