Lorieen Skrevet 12. april #161 Del Skrevet 12. april Djungelvrål skrev (På 12.4.2025 den 12.20): Føler at dette har blitt en prestisje greie blandt økologiske, shiafrø spisende hippie kvinner med penger. Syns jeg hører de: Ja Amandus Bertil Emilias ble født hjemme han, heeeelt uten smertelindring og Doulan vår var heeelt unik altså! Hun lagde løvetannte og lagde grøtomslag til å ha på korsryggen min og jeg ville aldri gjort noe annerledes. Etterpå grillet vi morkaken min og spiste den alle sammen. Ekspander Newsflash: De fleste som føder planlagt hjemme (med jordmor) er helt vanlige folk som ønsker seg en trygg fødsel i rolige omgivelser. Hilsen hjemmeføder x 3, som hverken er spesielt glad i chiafrø eller driver med grøtomslag og løvetannte. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 13. april #162 Del Skrevet 13. april MissCoverdale skrev (På 10.4.2025 den 17.01): Det er jo normal prosedyre å snakke seg gjennom det i etterkant. Helsepersonell er tross alt bare mennesker, og håndterer stress på ulikt vis. Jeg har selv stått i akutte situasjoner og latt være å fortelle hva som foregår for å ikke gjøre en vanskelig situasjon verre (ikke fødselsrelatert). Og så forklarer vi i etterkant hvorfor det ble som det ble. Noen ganger har jeg bommet og lært av det, men de fleste ganger har det vært riktig vurdert. Ekspander De som føler seg voldtatt kan umulig ha fått en god nok samtale med jm i etterkant 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 14. april #163 Del Skrevet 14. april velociraptor skrev (På 4.4.2025 den 22.24): Denne tråden får meg til å miste helt troen på menneskeheten. At så mange nordmenn er psyko pro-lifere ala Trump og Vance, som mener kvinner ikke skal ha rett til å bestemme over sin egen kropp men bare er en fødemaskin for fosteret de bærer frem. Jeg blir redd og kvalm av at folk med sånne holdninger har stemmerett, med tanke på at jeg har en datter. A Handmaids Tale next… Ekspander Du har et interessant perspektiv, og det illustrerer kanskje hvor polarisert dette og tilgrensende tema er. Mange vil kanskje derimot tenke at det ikke er noe "psyko" over å si at fødsler, så fremt det lar seg gjøre, skal skje under trygge omstendigheter og at barnet som blir født skal ha rett på forsvarlig helsehjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet i går, 13:57 #164 Del Skrevet i går, 13:57 Far er mistenkt nå. https://www.nrk.no/norge/ny-person-mistenkt-etter-babydodsfall-1.17390290 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 14:53 #165 Del Skrevet i går, 14:53 herzeleid skrev (På 14.4.2025 den 9.03): Du har et interessant perspektiv, og det illustrerer kanskje hvor polarisert dette og tilgrensende tema er. Mange vil kanskje derimot tenke at det ikke er noe "psyko" over å si at fødsler, så fremt det lar seg gjøre, skal skje under trygge omstendigheter og at barnet som blir født skal ha rett på forsvarlig helsehjelp. Ekspander Man skulle jo og tro det var en fordel at mor og hadde tilgang på forsvarlig helsehjelp ved f.eks postpartum blødninger. Bare for å supplere deg her 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet i går, 18:16 #166 Del Skrevet i går, 18:16 Glufseguri skrev (På 23.4.2025 den 13.57): Far er mistenkt nå. https://www.nrk.no/norge/ny-person-mistenkt-etter-babydodsfall-1.17390290 Ekspander Men ikke siktet. Så sånn sett ganske uinteressant i en etterforskning hvor "alle" på et tidspunkt kan være mistenkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå