pop up bruker Skrevet 28. mars #121 Del Skrevet 28. mars Gratis skrev (På 28.3.2025 den 17.51): Absolutt, et trygt og godt sted for fødende uten alt det andre "maset" du får på et travelt sykehus. Fødende kvinner fortjener all den servicen de kan få, det er ikke så mange av de. Ekspander Helt enig, og hvis tilbud som dette kan forebygge uassisterte hjemmefødsler er det ekstra bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idamoor Skrevet 28. mars #122 Del Skrevet 28. mars pop up bruker skrev (På 28.3.2025 den 17.23): Det var ikke en planlagt uassistert hjemmefødsel. Det var planlagt at det skulle fødes på sykehus. Det står i media nå. https://www.vg.no/nyheter/i/Ey9K05/foreldre-avhoert-om-babydoedsfall-avviser-planlagt-hjemmefoedsel VG skrev feil først, og burde virkelig klages inn til PFU. Man kan fint ha en doula uten at det er hjemmefødsel som er planlagt. Sofie Elise hadde det, og hun skulle ta planlagt keisersnitt. Mange fødsler starter før tiden, og mange fødsler starter hjemme. Det er helt normalt. Det som ikke er normalt er å skrive slike innlegg som du skriver hvor du legger skylden over på foreldrene når de ikke har gjort noe galt. Dette er foreldre som nettopp har mistet barnet sitt. De er IKKE skyld i dette. Ekspander Tror du på alt vg skriver du da ? Jeg gjør ikke det. Foreldre gjør alt for å fraskrive seg ansvar for egen feil. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 28. mars #123 Del Skrevet 28. mars idamoor skrev (På 28.3.2025 den 19.43): Tror du på alt vg skriver du da ? Jeg gjør ikke det. Foreldre gjør alt for å fraskrive seg ansvar for egen feil. Ekspander Jeg tror ikke nødvendigvis på VG, for VG meldte først at barnet døde på grunn av en uasssistert hjemmefødsel, hvilket viste seg å ikke stemme. Jeg tror derimot på politiet, som her hverken mistenker eller har siktet foreldrene for noe kriminelt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 28. mars #124 Del Skrevet 28. mars “Anmeldelsen ble skrevet av en helsearbeider ved sykehuset der barnet ble født tidligere denne måneden. Den gjaldt en såkalt doula som skal ha vært til stede under deler av fødselsforløpet, får VG opplyst.” https://www.vg.no/nyheter/i/0V7kqJ/doula-anmeldt-for-forsoemmelse-etter-babydoedsfall-politiet-etterforsker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 28. mars #125 Del Skrevet 28. mars Det er ikke det det står i Drammens tidende Drammens Tidende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 28. mars #126 Del Skrevet 28. mars Tenker mitt om disse kvinnene. De er ikke 10/10. Noe mangler. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 28. mars #127 Del Skrevet 28. mars fru Alving skrev (På 28.3.2025 den 20.33): Det er ikke det det står i Drammens tidende Drammens Tidende Ekspander Hva står der? Lenken går bare til forsiden til avisen og ikke en konkret artikkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 28. mars #128 Del Skrevet 28. mars pop up bruker skrev (På 28.3.2025 den 20.57): Hva står der? Lenken går bare til forsiden til avisen og ikke en konkret artikkel Ekspander Du må skrolle litt ned så ser du overskriften, mulig det gjelder en annen fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 28. mars #129 Del Skrevet 28. mars fru Alving skrev (På 28.3.2025 den 20.59): Du må skrolle litt ned så ser du overskriften, mulig det gjelder en annen fødsel. Ekspander Takk, her er lenke til artikkelen https://www.dt.no/dodsfallet-etterforskes-foreldrene-avviser-hjemmefodsel/s/5-57-2589947 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 30. mars #130 Del Skrevet 30. mars Tråden er ryddet for brukerangrep. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 1. april #131 Del Skrevet 1. april Tema på Dagsnytt 18 nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 2. april #132 Del Skrevet 2. april Glufseguri skrev (På 1.4.2025 den 16.07): Tema på Dagsnytt 18 nå Ekspander Hun Indreeide er rimelig spesiell. Jeg fikk ikke noe godt inntrykk av henne under Dagsnytt 18. Kaveh Rashidi får kred for å holde maska under sendingen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 3. april #133 Del Skrevet 3. april bonsaijenta skrev (På 2.4.2025 den 7.07): Hun Indreeide er rimelig spesiell. Jeg fikk ikke noe godt inntrykk av henne under Dagsnytt 18. Ekspander Heldigvis flere som reagerer nå https://www.vg.no/nyheter/i/rP1ao0/jordmoedre-voldtar-ikke-foedende-kvinner 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JustAsking Skrevet 3. april #134 Del Skrevet 3. april (endret) Glufseguri skrev (På 3.4.2025 den 5.46): Heldigvis flere som reagerer nå https://www.vg.no/nyheter/i/rP1ao0/jordmoedre-voldtar-ikke-foedende-kvinner Ekspander Dette er helt absurd ordbruk, og fullstendig uansvarlig! Har hun blitt voldtatt noen gang? Det er forskjell, hvis noen lurer på det. Og, hvis man blir overrasket over at fødsel innebærer å utfordre intimgrensene, så må noen straks trappe opp bier og blomster-undervisningen her i landet. Det et ikke nok med at manges bruk av ordet «voldtekt» blir fullstendig utvannet i ulike sammenhenger, nå skal det brukes som «krigsretorikk» i en debatt om fødsler? Ord betyr noe. Hvordan man ordlegger seg, hvilke begrep som får feste seg i ulike sammenhenger, er viktig. Formuleringer som skal brukes for å beskrive reelle forhold må ikke miste sin betydning. Når man skal lage rapporter, grunnlag og forskning, når man skal stille diagnoser, når man skal utforme lover og regler, så MÅ man kunne ha presise begreper. Å sleive rundt med store ord for effektens skyld på denne måten er så useriøst at det er utrolig at hun får taletid. Helt på høyde med Se&Hør. Snakk om billig skremselspropaganda. Provoserende at vi i denne influenser-tidsalderen gir mikrofon til hvem som helst. Endret 3. april av JustAsking Typo 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
k4ren Skrevet 3. april #135 Del Skrevet 3. april Blir helt oppgitt når jeg leser avisene i morges. Voldtatt? Nå må de gi seg. De må inn og sjekke åpning underveis,det handler ikke om deg men om babyen din sin sikkerhet, de må vite hvor du er i fødselen din. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 3. april #136 Del Skrevet 3. april k4ren skrev (På 3.4.2025 den 6.59): Blir helt oppgitt når jeg leser avisene i morges. Voldtatt? Nå må de gi seg. De må inn og sjekke åpning underveis,det handler ikke om deg men om babyen din sin sikkerhet, de må vite hvor du er i fødselen din. Ekspander Tenker det er greit de må sjekke åpning men de må informere først og underveis. Om de bare gjør det uten et ord forstår jeg det føles som et overgrep. Kommunikasjon er nøkkelen 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 3. april #137 Del Skrevet 3. april k4ren skrev (På 3.4.2025 den 6.59): Blir helt oppgitt når jeg leser avisene i morges. Voldtatt? Nå må de gi seg. De må inn og sjekke åpning underveis,det handler ikke om deg men om babyen din sin sikkerhet, de må vite hvor du er i fødselen din. Ekspander De må ikke det nei. Ingen har sjekket åpning på meg i noen av fødslene mine. Jeg har ikke lest innlegget, men dersom noen stikker hendene sine inn i vagina uten samtykke er det jo voldtekt, men de pleier vel å spørre først? Jeg har jo bla. sagt nei. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
k4ren Skrevet 3. april #138 Del Skrevet 3. april Rufs skrev (På 3.4.2025 den 9.34): De må ikke det nei. Ingen har sjekket åpning på meg i noen av fødslene mine. Jeg har ikke lest innlegget, men dersom noen stikker hendene sine inn i vagina uten samtykke er det jo voldtekt, men de pleier vel å spørre først? Jeg har jo bla. sagt nei. Ekspander Spesielt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
k4ren Skrevet 3. april #139 Del Skrevet 3. april Maleficenta skrev (På 3.4.2025 den 7.13): Tenker det er greit de må sjekke åpning men de må informere først og underveis. Om de bare gjør det uten et ord forstår jeg det føles som et overgrep. Kommunikasjon er nøkkelen Ekspander Avogtil er det jo så hektisk at de ikke rekker å kommunisere, de må bare handle. De var jo inni der og dro i skulderen som satt fast, og det reddet livet til babyen min. De sa ikke noe om det til meg da det skjedde, heldigvis. Jeg hadde blitt enda mer stresset om jeg hørte hun satt fast. Men ja, det bør jo kommuniseres i forveien at man vil ha beskjed hvis det skal undersøkes eller gjøres noe inni der, og hvorfor det er viktig. Det er nok ikke alle jordmødre som tenker over det om det står om liv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 3. april #140 Del Skrevet 3. april I tidligere tider, døde kvinner av mange grunner under og etter fødsler. Hjemme er det ikke alltid så rent og sterilt, og infeksjoner i livmoren kan oppstå, særlig om noen med ikke-sterile hender og uten hansker håndterer fødselen. Kvinner døde typisk i løpet av en uke etter å ha født før i tiden, fordi det var tiden det tok for infeksjonene å drepe. Eller barnet satt fast, kom ikke ut. Eller morkaken løsnet for tidlig, barnet døde, kom ikke ut. Alle mulige grunner, som i dag kan håndteres på sykehus. Jeg begriper ikke at noen tør å føde hjemme! Greit nok de som ikke hadde noe valg og det ble styrtfødsel før man rakk å komme seg ut døra. Men kan man, så drar man til sykehus i tide. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå