Bålkaffe Skrevet 18. mai #201 Skrevet 18. mai Maleficenta skrev (25 minutter siden): Problemet er jo at de skiller ikke på hvem som gjør det frivillig og de som endte opp med å føde hjemme fordi fødselen gikk for raskt Ja, det er også et stort problem. De kan ikke gå etter folk som hadde planlagt en sykehusfødsel, men som starter en styrtfødsel hjemme. Skal de føre opp de i registeret som "hjemmefødsel uten jordmor ønsket", så blir statistikken helt feil. 1
Rufs Skrevet 18. mai #202 Skrevet 18. mai Brunello skrev (7 timer siden): Du har hatt flaks og alt gikk bra. Det er hevet over enhver tvil at kvinner og barn har det sikrest og at det er mye mindre sjanse for at noe går galt når helsepersonell er til stede og spesielt når fødselen skjer på sykehus. Det er bare å sammenligne statistikk. Hvorfor siterer du meg her? Jeg har aldri snakket om uassistert. Hjemmefødsel er trygt, tryggere tom. https://sykepleien.no/2015/02/tryggest-fode-hjemme#:~:text=Jordmorprofessor Ellen Blix har gode,har lavere risiko for komplikasjoner. 2
NoaideBiehtar Skrevet 18. mai #203 Skrevet 18. mai Brunello skrev (7 timer siden): Du har hatt flaks og alt gikk bra. Det er hevet over enhver tvil at kvinner og barn har det sikrest og at det er mye mindre sjanse for at noe går galt når helsepersonell er til stede og spesielt når fødselen skjer på sykehus. Det er bare å sammenligne statistikk. Jeg tror du misforstår hva hun mener. Man kan fint ta imot barna selv og ha helsepersonell tilstede, eller føde på sykehus. Det er ingenting farlig med å ta imot barnet selv, hvis man orker/greier. Å ta imot selv utelukker jo ikke assistanse under fødsel. Far kan også ta imot, hvis paret vil. Det er ingenting som tilsier at det må være jordmor sine hender som er de første som tar imot. I badekar er det nok enda vanligere å ta imot selv? 2
Rufs Skrevet 18. mai #204 Skrevet 18. mai NoaideBiehtar skrev (9 minutter siden): Jeg tror du misforstår hva hun mener. Man kan fint ta imot barna selv og ha helsepersonell tilstede, eller føde på sykehus. Det er ingenting farlig med å ta imot barnet selv, hvis man orker/greier. Å ta imot selv utelukker jo ikke assistanse under fødsel. Far kan også ta imot, hvis paret vil. Det er ingenting som tilsier at det må være jordmor sine hender som er de første som tar imot. I badekar er det nok enda vanligere å ta imot selv? Jepp 👆🏻. (Første var faktisk badekar, de to andre "land".) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå