Gå til innhold

Søster som kommer på besøk, kjenner at jeg gruer meg litt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en halv søster som jeg har blitt kjent med i voksen alder. Herlig og snill dame bare for å ha det sagt. Jeg har vært på besøk hos henne tre ganger ( vi bor på hver vår kant av landet) . Problemet mitt er at jeg er flau av at jeg ikke har den samme ekstravagante livsstilen som hun har. Hun har direktør stilling, og et hjem og klesstil som er rådyr. Jeg derimot er Helsefagarbeider og aleneforsørger til en ungdom. Jeg eier hus og lider ingen nød sånn sett økonomisk. Men det sier seg selv at jeg ikke har det så nytt og fancy som henne. Livsstilen min er nøktern som den jo må være etter min lommebok. Er redd for at hun skal bli flau av meg/ikke trives her  , selv om jeg vet at det er tullete og tenke sånn. Hos henne har vi gått ut hver dag og det er høy shampagne føring, hun bor i by. Jeg bor på landet og det er ti min å kjøre til nermeste mat butikk. Noen tanker? 

Anonymkode: 669ed...7a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at hun vet hva du jobber med, hvor du bor etc? Så det kommer sikkert ikke som en overraskelse på henne at du ikke lever et ekstravagant liv?

Anonymkode: 7aede...c9a

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med at hun er interessert i deg og ikke i tingene dine/livsstilen din. Kommunikasjonen mellom dere er jo det viktige. Samtidig forstår jeg tankene dine. Jeg bor selv i et hus som hadde trengt oppussing i de fleste rom, og det gjør at jeg kvier meg for å invitere foreldre til barnas venner inn. 

Anonymkode: 2fb08...92b

• Liker 2
Skrevet

Hun kommer nok for å besøke deg, og det du kan tilby er bra nok som det er!

Gjør mest mulig ut av tiden hun er hos deg, ta henne med og se det som er fint rundt der du bor det er garantert noe helt annet enn der hun bor ellers. En fin utsikt, koselig turområde eller egentlig hva som helst. Kanskje er det en gård dere kan dra innom og kjøpe noe hjemmelaget hos eller noe i den duren. Presenter henne for naboer og venner om du vil det, da føler hun seg velkommen og verdsatt. 

• Liker 2
Skrevet

Så koselig at hun kommer på besøk! Jeg tror hun synes det er deilig å komme seg vekk fra bylivet, og se hvordan sin søster har det. 

Hun vet jo hva hun reiser til! Hvis du vil styre forventningene kan du jo i forkant so at du har tenkt at dere skal gjøre x, x og x og spørre henne om hun synes det høres bra ut? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har en halv søster som jeg har blitt kjent med i voksen alder. Herlig og snill dame bare for å ha det sagt. Jeg har vært på besøk hos henne tre ganger ( vi bor på hver vår kant av landet) . Problemet mitt er at jeg er flau av at jeg ikke har den samme ekstravagante livsstilen som hun har. Hun har direktør stilling, og et hjem og klesstil som er rådyr. Jeg derimot er Helsefagarbeider og aleneforsørger til en ungdom. Jeg eier hus og lider ingen nød sånn sett økonomisk. Men det sier seg selv at jeg ikke har det så nytt og fancy som henne. Livsstilen min er nøktern som den jo må være etter min lommebok. Er redd for at hun skal bli flau av meg/ikke trives her  , selv om jeg vet at det er tullete og tenke sånn. Hos henne har vi gått ut hver dag og det er høy shampagne føring, hun bor i by. Jeg bor på landet og det er ti min å kjøre til nermeste mat butikk. Noen tanker? 

Anonymkode: 669ed...7a5

Slutt da! 

Blir matt når voksne folk tenker som deg. 

Anonymkode: 50bae...014

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så leit at du er bekymret for at hun skal bli flau av deg eller ikke trives. Jeg tviler sterkt på at hun tenker slik! Hun er nok bare glad for å ha fått en "ny" søster og at dere nå kan ha et forhold. Kanskje hun tenker et hyggelig og rolig opphold på landet er midt i blinken for henne som bor i by? Og det kan jo hende at hun har hatt deg med på middager ute, champagne osv fordi hun tror det blir spennende for deg når du er i storbyen, mer enn fordi hun selv har behov for det hele tiden? Hun setter nok stor pris på hjemmelagde middager og hjemmekos hos deg. Det viktigste er jo å være sammen. Håper dere koser dere! 

Anonymkode: 9a767...86f

• Nyttig 2
Skrevet

Med direktørstilling har man sett nok lønnsbudsjett til å vite at ingen andre i foretakene har like høy lønn.

Hun tar på spanderbuksene fordi hun liker deg, og hun skjønner at folk flest bor vanlig.

Gi dama en sjanse da 😅🤷‍♀️

For noen som jobber mye som henne så er litt ro og fred ganske så digg. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Som direktør er hun ikke dummere enn at hun vet at folk har en livsstil tilpasset inntektsnivået, og det er både klokt og sunt at du lever innenfor dine rammer. Og hun vet at helsearbeidere er veldig viktig for samfunnet, og at penger ikke er alt her i livet. Vær stolt av deg selv og ditt liv, inviter henne inn i deres lille bit av verden. Hvis hun rynker på nesen, så sier det mye mer om henne enn om deg. 

Anonymkode: 77a4f...5eb

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...