AnonymBruker Skrevet 17. mars #1 Del Skrevet 17. mars Hei, Vi har en gutt på 21 måneder. Han var litt liten ved fødselen (48 cm), og jeg er 1,59 m høy, mens pappaen er 1,69 m. Vi føler at han er den minste i barnehagen sammenlignet med de andre barna. Vi vet at genetikk spiller en stor rolle, men vi ønsker likevel å gjøre vårt beste for å støtte hans vekst og utvikling gjennom riktig kosthold og fysisk aktivitet. Hvilken type melk gir dere til barna deres? Tror dere helmelk fra rørosmeieriet er det beste alternativet? og Hvilken type yoghurt gir dere barna deres? han er veldig glad i å spise tyrkisk yoghurt. Til frokost spiser han vanligvis en omelett, en halv avokado og en mozzarella-stick. Vi gir ham ikke baconost eller skinkeost på tube, men han får kanskje litt av det i barnehagen. Har dere noen erfaringer eller tanker om dette? Er det noe vi kan forbedre? Anonymkode: 8fda4...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. mars #2 Del Skrevet 17. mars Ikke en gang verdens beste kosthold vil påvirke høyden. Det er genene som avgjør. Både du og mannen din er lavere enn snittet for deres kjønn og dere må derfor regne med at barna deres også blir det. Når det er sagt er det aldri galt å spise sunt og variert. Mye frukt og grønt (det nevner du lite om annet enn avocado så jeg ville inkludert mer av det), helmelk er fint og rene råvarer. Det er lite eller ingenting som tyder på at økologisk mat er sunnere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #3 Del Skrevet 17. mars Høyde er nå med gener å gjøre. Plutselig så kan barnet strekke seg mye. Her så har våres barn vokst opp med melk rett fra melketanken. Hvis de fikk annen melk var det h-melk Anonymkode: 9a6fa...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 17. mars #4 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei, Vi har en gutt på 21 måneder. Han var litt liten ved fødselen (48 cm), og jeg er 1,59 m høy, mens pappaen er 1,69 m. Vi føler at han er den minste i barnehagen sammenlignet med de andre barna. Vi vet at genetikk spiller en stor rolle, men vi ønsker likevel å gjøre vårt beste for å støtte hans vekst og utvikling gjennom riktig kosthold og fysisk aktivitet. Hvilken type melk gir dere til barna deres? Tror dere helmelk fra rørosmeieriet er det beste alternativet? og Hvilken type yoghurt gir dere barna deres? han er veldig glad i å spise tyrkisk yoghurt. Til frokost spiser han vanligvis en omelett, en halv avokado og en mozzarella-stick. Vi gir ham ikke baconost eller skinkeost på tube, men han får kanskje litt av det i barnehagen. Har dere noen erfaringer eller tanker om dette? Er det noe vi kan forbedre? Anonymkode: 8fda4...756 Det er nok mest genetisk, men også barn/ungdom som ikke får nok ernæring vil kunne bli kortere enn de ellers ville blitt om de var velfødd. Høres ut som dere gir helt super mat! Helmelk fra Røros er absolutt en av de beste. Her får ingen kuer metanhemmere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #5 Del Skrevet 17. mars Her har jeg blitt bitteliten, men var helt standard når jeg ble født (50cm og 3500gram født nesten på termindatoen). Jeg har fått høyden til en slektning lengre ute, mens min bror har fått høyden fra mormor sin familie hvor de var veldig høye (men vår mor er under 170cm). Søster er mer midt på tre, og mer miks av foreldre. Så det er nok mest en miks av gener, og ikke sikkert deres sønn får deres høyde i det hele tatt. Om han får det så er det heller ingen krise 🩵 Variert og sunt kosthold, med rene varer, fullkorn, frukt og grønt er bra uansett, samme med fysisk aktivitet. Kost (og annet) kan påvirke. De er lavere i Nord-Korea enn i sør, og har mye likt arvemateriale, men jeg tror her i Norge så hadde jeg prøvd å puste med magen og tenke «vi gjør vårt beste, og det er godt nok, og han får den høyden han får». 🩵 Anonymkode: 74da1...02b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå