Gå til innhold

Diiabetikervennlig kake?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har tips til en diabetikervennlig kake? Uten hvetemel og sukker(jeg har diverse kunstig søtning, sukrin gold, natreen og melis.

Tenkte derfor på suksessterte med kunstig søtning. Andre forslag? 

Anonymkode: daf62...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spør diabetikeren hva den foretrekker. De jeg kjenner med diabetes 1 justerer nå bare på insulinet i stedet for å lage mat med kunstig sukker. 

Anonymkode: 2aa31...29c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spør diabetikeren hva den foretrekker. De jeg kjenner med diabetes 1 justerer nå bare på insulinet i stedet for å lage mat med kunstig sukker. 

Det skal være en overraskelse, og personen regulerer med kosthold, ikke medisiner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sukkerfri kokosbollekake

Anonymkode: 0efd6...3f5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjenner et par med D2, de reagerer negativt på kunstig søtning og regulerer heller med medisin hvis de en gang i blant spiser noe sukret. Etter hva jeg skjønner så reagerer de såpass negativt på kunstig søtning at de heller lar være å spise det enn å risikere å bli dårlige.

TS, ville ikke startet dette prosjektet med mindre du vet 100% at personen klarer å spise kunstig søtning. Og siden du nevner uten hvetemel, er det snakk om noe cøliaki eller intoleranse mot gluten i tillegg ?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
minienthe skrev (9 timer siden):

Kjenner et par med D2, de reagerer negativt på kunstig søtning og regulerer heller med medisin hvis de en gang i blant spiser noe sukret. Etter hva jeg skjønner så reagerer de såpass negativt på kunstig søtning at de heller lar være å spise det enn å risikere å bli dårlige.

TS, ville ikke startet dette prosjektet med mindre du vet 100% at personen klarer å spise kunstig søtning. Og siden du nevner uten hvetemel, er det snakk om noe cøliaki eller intoleranse mot gluten i tillegg ?

Jeg vet helt sikkert at denne personen spiser ulike typer kunstig søtning hjemme hos seg selv:) Så det skulle ikke være noe problem.

Personen får høyt blodsukker av hvetemel så vil helst unngå det om jeg kan, evt begrense mengden. Så ikke noe intoleranse el. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lag sjokoladekake med avokado og dadler/ev fibersirup/sukrin

Anonymkode: 921ad...fdb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ostekake med nøttebunn, kan lages lavkarbo. 

Anonymkode: 86828...3bc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...