AnonymBruker Skrevet 16. mars #1 Del Skrevet 16. mars Jeg har vært hos brystdiagnostisk senter på sykehuset ved to anledninger og tatt mammografi. Væskefylt cyste begge ganger. En i hvert bryst. Nå kjenner jeg enda en ny kul i et av brystene. Denne kulen kjennes hardere ut, men vanskelig å bedømme selv, kulen eller hva enn det er lihger lengre oppe i brystet, ved ribb beina. Om det var deg ville du bestilt lege time og få sjekket? Eller bare anta at det er samme som tidligere. Ønsker ikke bruke opp timer og helsevesenet. Anonymkode: b6744...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #2 Del Skrevet 16. mars Selvfølgelig bestiller du en time hos fastlegen din og lar fastlegen ta avgjørelsen om du trenger enda en mammografi eller ikke. Anonymkode: 23926...741 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #3 Del Skrevet 16. mars Jeg ville absolutt ikke antatt noe som helst, få en henvisning! Anonymkode: 76c59...994 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 16. mars #4 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har vært hos brystdiagnostisk senter på sykehuset ved to anledninger og tatt mammografi. Væskefylt cyste begge ganger. En i hvert bryst. Nå kjenner jeg enda en ny kul i et av brystene. Denne kulen kjennes hardere ut, men vanskelig å bedømme selv, kulen eller hva enn det er lihger lengre oppe i brystet, ved ribb beina. Om det var deg ville du bestilt lege time og få sjekket? Eller bare anta at det er samme som tidligere. Ønsker ikke bruke opp timer og helsevesenet. Anonymkode: b6744...486 absolutt. Spesielt siden det kjennes hardere ut. Bestill legetime i morgen ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønixa Skrevet 16. mars #5 Del Skrevet 16. mars Det bør du sjekke! Ikke tenk på at du er til bry, tenk på alle som ønsket de sjekket før! Et svar er alltid greit og du slipper lure. Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #6 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selvfølgelig bestiller du en time hos fastlegen din og lar fastlegen ta avgjørelsen om du trenger enda en mammografi eller ikke. Anonymkode: 23926...741 Jeg ville ikke engang latt fastlegen ta den avgjørelsen, mammografi er liksom ikke det samme som en pasient som krever MR, før det har blitt tatt røntgenbilder. TS: om fastlegen av en merkelig grunn sier at du ikke trenger henvisning, så går du til DrDropin og får henvisningen du trenger! Anonymkode: 76c59...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #7 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ville ikke engang latt fastlegen ta den avgjørelsen, mammografi er liksom ikke det samme som en pasient som krever MR, før det har blitt tatt røntgenbilder. TS: om fastlegen av en merkelig grunn sier at du ikke trenger henvisning, så går du til DrDropin og får henvisningen du trenger! Anonymkode: 76c59...994 Regner med de fleste av oss har fastleger med vett mellom ørene som heller sender en «henvisning for mye» enn å ha sent oppdaget/uoppdaget kreft på repertoaret. 🤞🏼 Anonymkode: 23926...741 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #8 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har vært hos brystdiagnostisk senter på sykehuset ved to anledninger og tatt mammografi. Væskefylt cyste begge ganger. En i hvert bryst. Nå kjenner jeg enda en ny kul i et av brystene. Denne kulen kjennes hardere ut, men vanskelig å bedømme selv, kulen eller hva enn det er lihger lengre oppe i brystet, ved ribb beina. Om det var deg ville du bestilt lege time og få sjekket? Eller bare anta at det er samme som tidligere. Ønsker ikke bruke opp timer og helsevesenet. Anonymkode: b6744...486 Legen avgjør om du skal henvises på nytt. Jeg vil tro at en fornuftig fastlege sender deg avsted på enda en undersøkelse. Alternativt om det er mindre enn ett år siden sist du var på sykehuset så kan du ringe dit og spørre om du får komme til dirkete uten å gå via fastlegen. Det er bedre du går en gang for mye enn en gang for sent… Anonymkode: 553a4...8f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #9 Del Skrevet 17. mars Du kan jo evt også gå privat, en brystdiagnostisk undersøkelse er ikke så dyr. Tror jeg betalte 1700 på Aleris. Men hør med fastlegen først. Anonymkode: c9f0c...e78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #10 Del Skrevet 17. mars Alle nyoppdagede kuler i brystet skal undersøkes. Forhåpentlig er din fastlege enig i dette, så spør ham/henne først. Anonymkode: 57d63...790 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #11 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ville ikke engang latt fastlegen ta den avgjørelsen, mammografi er liksom ikke det samme som en pasient som krever MR, før det har blitt tatt røntgenbilder. TS: om fastlegen av en merkelig grunn sier at du ikke trenger henvisning, så går du til DrDropin og får henvisningen du trenger! Anonymkode: 76c59...994 Du tror man må ta røntgen før MR?? De viser forskjellige ting... Anonymkode: f7e9a...4ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #12 Del Skrevet 17. mars Aleris💞 GOD erfaring Anonymkode: b7dbd...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #13 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du tror man må ta røntgen før MR?? De viser forskjellige ting... Anonymkode: f7e9a...4ec Ja, de viser forskjellige ting, men veldig mange pasienter tror MR er «bedre» og ønsker derfor å henvises direkte til MR. I mange tilfeller er MR fullstendig unødvendig, og en røntgenundersøkelse ville vært nok for å sette riktig diagnose. Anonymkode: 76c59...994 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #14 Del Skrevet 17. mars Var på sykehuset i oktober for siste mammografi. Derfor jeg nøler litt, tenker at det burde vel vise da? Skal også sies at legen var nølende ved første time til å sende henvisning. Derfor jeg tenker at det er vel det samme og det bare er "tull" å bruke opp en time. Venter til denne mnd med syklus er ferdig, er kulen eller hva enn det er fortsatt der så bestiller jeg legetime 😇 Anonymkode: b6744...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #15 Del Skrevet 17. mars Har samme greia som deg. Vært på brystdiagnostisk senter på sykehuset i alle fall tre ganger. To ganger vanncyster, en gang tett bindevev - hard og tett opp mot ribbein. Det var ikke farlig. Og en gang hormonet påvirket brystvev i armhulen under graviditet. Alt var ufarlig, men alltid viktig å sjekke ordentlig. Anonymkode: db5a7...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå