Gå til innhold

Kjøpte flyttemelding hos "folkeregistret.no"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg trenger noen råd.

Jeg flyttet hjemmefra for første gang på grunn av studier og skulle melde flytting. Jeg søkte opp "flyttemelding" på Google, og blant treffene fant jeg nettsiden "folkeregistret.no". Jeg brukte deres tjenester og betalte 399 kroner for å melde flytting. I etterkant oppdaget jeg at dette var svindel, blant annet fordi det var en skrivefeil i domenenavnet, og fordi det er gratis å melde flytting hos Skatteetaten – noe jeg ikke var klar over. (et raskt google søk viste at andre folk har vært i samme situasjon) Når jeg prøver å gå inn på nettsiden igjen, er den borte.

Hva bør jeg gjøre i min situasjon? Skal selvsagt kontakte banken og skatteetaten, men er det andre steder jeg bør kontakte?

Hilsen en uviten student

Anonymkode: 51c2e...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg trenger noen råd.

Jeg flyttet hjemmefra for første gang på grunn av studier og skulle melde flytting. Jeg søkte opp "flyttemelding" på Google, og blant treffene fant jeg nettsiden "folkeregistret.no". Jeg brukte deres tjenester og betalte 399 kroner for å melde flytting. I etterkant oppdaget jeg at dette var svindel, blant annet fordi det var en skrivefeil i domenenavnet, og fordi det er gratis å melde flytting hos Skatteetaten – noe jeg ikke var klar over. (et raskt google søk viste at andre folk har vært i samme situasjon) Når jeg prøver å gå inn på nettsiden igjen, er den borte.

Hva bør jeg gjøre i min situasjon? Skal selvsagt kontakte banken og skatteetaten, men er det andre steder jeg bør kontakte?

Hilsen en uviten student

Anonymkode: 51c2e...b8f

Brukte du kreditt kort til betaling? Da kan du skrive reklamasjon på kortet og få pengene tilbake. 
Den nettsiden har vært mye sirkus rundt i media, du er nemlig ikke den første som går fem på. 

Her du har vært, eller er dette enda en tulleisde? https://flytteregister.no/folkeregisteret?gad_source=1&gbraid=0AAAAACOiKjnXwbBVabu4UNwL9siAzUgpG&gclid=EAIaIQobChMItuXM7eSPjAMVCguiAx0jjih5EAAYASAAEgIyzfD_BwE

Anonymkode: 36972...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...