AnonymBruker Skrevet 16. mars #1 Del Skrevet 16. mars Hei! Jeg er ufør og har satt meg et mål om at jeg i år skal tjene 100 000kr utenom uføretrygden. Hittil i år har jeg tjent litt på å sitte barnevakt, kjøpt billige ting på Finn og pusset det opp litt og har gått litt tur med hunder. Jeg har tjent 11 000 til nå, så er ikke helt i rute for å nå målet mitt innen nyttår. Noen som har tips til andre måter å tjene penger på? Det kan ikke vær fysisk krevende pga helsen min. Anonymkode: e6dcd...7f7 3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #2 Del Skrevet 16. mars Onlyfans🤷♀️ Anonymkode: 1f89e...c72 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 16. mars #3 Del Skrevet 16. mars kan du strikke/hekle e.l. ? har du helse til å være støttekontakt ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 16. mars #4 Del Skrevet 16. mars Sammle flasker kansje? Det er miljøvenlig og nyttig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #5 Del Skrevet 16. mars Har du noen kroner å avse til spekulasjon, f.eks. kjøpe litt sølv eller gull og selge om et år? Null skatt på fortjeneste i valuta. Anonymkode: 75043...a57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #6 Del Skrevet 16. mars monican94 skrev (14 minutter siden): kan du strikke/hekle e.l. ? har du helse til å være støttekontakt ? Nei dessverre, har problemer med leddene i hendene så striking og hekling er ikke lett for meg. Støttekontakt kan jeg vurdere:) ts Anonymkode: e6dcd...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hildamaria Skrevet 16. mars #7 Del Skrevet 16. mars Hei! Inspirerende tråd syns jeg:) Kan du lage noe og selge på messer og markeder kanskje? Eller selge brukt? Hva er det du kjøper på finn og pusser opp? Det hørtes artig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #8 Del Skrevet 17. mars - pass katter/hunder i helger/ferier. - leksehjelp. - spørreundersøkelser. Anonymkode: 18bc6...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 17. mars #9 Del Skrevet 17. mars (endret) Må si meg enig i den personen som sa Onlyfans. Du behøver ikke brette deg ut i sjøstjerne modus for å vasse i penger. Bare bildet av tær eller føtter geenrelt er nok. Er nok raringer der ute med alt for mye penger som betaler dyrt for å runke etter bilder av sure tær. Eventuellt få kompiser og venninner til å gå i cubus eler HM truser,for så å selge de på FINN. Du legger bare ut diverse modell bilder til illustrasjon. Dette virker bra så lenge Finn ikke avviser eller tar ned annonsene. Er også nok mannfolk i dette landet som betaler dyrt for brukte truser. Endret 17. mars av Fant80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #10 Del Skrevet 17. mars Fant80 skrev (18 minutter siden): Må si meg enig i den personen som sa Onlyfans. Du behøver ikke brette deg ut i sjøstjerne modus for å vasse i penger. Bare bildet av tær eller føtter geenrelt er nok. Er nok raringer der ute med alt for mye penger som betaler dyrt for å runke etter bilder av sure tær. Eventuellt få kompiser og venninner til å gå i cubus eler HM truser,for så å selge de på FINN. Du legger bare ut diverse modell bilder til illustrasjon. Dette virker bra så lenge Finn ikke avviser eller tar ned annonsene. Er også nok mannfolk i dette landet som betaler dyrt for brukte truser. Truser er ikke lov å selge på finn.no. Jeg prøvde å bli kvitt en uåpnet pakke truser i feil størrelse jeg hadde fått i gave, men den ble kjapt slettet. Anonymkode: 4f5f6...7d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #11 Del Skrevet 17. mars Leie ut bilen på Getaround. Anonymkode: fde17...1f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 17. mars #12 Del Skrevet 17. mars (endret) Jeg strikker og selger via en butikk som selger strikkede klær, hjemmeside klær og vesker, supert etc. Tjener veldig lite på det men nå klarer jeg ikke gå i ullklær selv så derfor selger heller det jeg strikker. Kunne strikket på bestilling men har ikke noe nettverk som er villig til å kjøpe. Endret 17. mars av Duff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #13 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Truser er ikke lov å selge på finn.no. Jeg prøvde å bli kvitt en uåpnet pakke truser i feil størrelse jeg hadde fått i gave, men den ble kjapt slettet. Anonymkode: 4f5f6...7d7 Men å selge brukte sokker og strømpebukser er "lov". Sikkert mange som vil kjøpe slikt også. Anonymkode: 75043...a57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 17. mars #14 Del Skrevet 17. mars Du har lov til å tjene 0,4G utenom uføretrygd. Det tilsvarer ca 49kNOK. https://www.nav.no/uforetrygd Alt over dette er utenfor reglene for tildeling av uføretrygd. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #15 Del Skrevet 17. mars Vet mange leier ut reisevogn til barn, prampack og sånn som elsykkel og sekketralle. På finn.no og en annen app. Hygglo eller noe? Har du bil, kan du leie ut den. Anonymkode: 6d80f...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #16 Del Skrevet 17. mars Klarer du å dyrke grønnsaker o.l? Har du hage? Selge grønnsaker til høsten 🙂 Anonymkode: 9c157...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #17 Del Skrevet 17. mars Snok1 skrev (9 minutter siden): Du har lov til å tjene 0,4G utenom uføretrygd. Det tilsvarer ca 49kNOK. https://www.nav.no/uforetrygd Alt over dette er utenfor reglene for tildeling av uføretrygd. Slik jeg har forstått det gjelder 0,4G pensjonsgivende inntekt. Dvs at kapitalinntekt og inntekt fra hobby som ikke regnes som næring ikke er en del av disse. Som ts som selger ting på Finn eller sitter barnevakt.. Småoppdrag som ikke er skattepliktige er lov inntil et visst beløp. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/hobby-ekstrainntekt-og-smajobber/smajobber-og-tjenester/ Anonymkode: de74e...fa4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 17. mars #18 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Slik jeg har forstått det gjelder 0,4G pensjonsgivende inntekt. Dvs at kapitalinntekt og inntekt fra hobby som ikke regnes som næring ikke er en del av disse. Som ts som selger ting på Finn eller sitter barnevakt.. Småoppdrag som ikke er skattepliktige er lov inntil et visst beløp. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/arbeid-trygd-og-pensjon/hobby-ekstrainntekt-og-smajobber/smajobber-og-tjenester/ Anonymkode: de74e...fa4 Det kan faktisk stemme. Takk for korreksjon dersom den stemmer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #19 Del Skrevet 17. mars Snok1 skrev (17 minutter siden): Du har lov til å tjene 0,4G utenom uføretrygd. Det tilsvarer ca 49kNOK. https://www.nav.no/uforetrygd Alt over dette er utenfor reglene for tildeling av uføretrygd. Og så kan man naturligvis tjene mer enn 0,4G så lenge man skatter og gir opp inntekten. Det vil gi et etteroppgjør, men de fleste tjener litt mer på å jobbe de timene de kan selv om de får mindre utbetalt i trygd - der kommer kompensasjonsgraden inn. Samfunnet tjener også på at uføretrygdede får utnyttet eventuell restarbeidsevne. Anonymkode: de74e...fa4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #20 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Og så kan man naturligvis tjene mer enn 0,4G så lenge man skatter og gir opp inntekten. Det vil gi et etteroppgjør, men de fleste tjener litt mer på å jobbe de timene de kan selv om de får mindre utbetalt i trygd - der kommer kompensasjonsgraden inn. Samfunnet tjener også på at uføretrygdede får utnyttet eventuell restarbeidsevne. Anonymkode: de74e...fa4 Bare for å presisere så må man skatte fra første krone, ikke bare det som overstiger 0,4G. Mange som blander sammen fribeløp og skatt, men det er to ulike ting. Fribeløpet er det beløpet man kan tjene uten trekk i trygden, men det er ikke skattefritt. Anonymkode: 792c6...458 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå