Gå til innhold

Beroligende ifb med samlivsbrudd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg står midt i et samlivsbrudd og sliter noe hinsides. Har en angst diagnose fra før, men nå har den eskalert til de grader. 
Føler meg helt «lost», og står ribbet tilbake med null sosialt nettverk. 
Er det mulig å få skrevet ut beroligende i den verste fasen? Får jo aldri slappet av, og sover ikke engang pga høy puls😞

Anonymkode: f7f71...aa7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med fastlegen din og snakk med h*n.

Som regel har de en god forståelse ved samlivsbrudd. 

Lykke til!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er det nok. Kontakt din lege. Det hjelper også å gå på tur om du klarer og orker det. En time hver dag. 

Anonymkode: daacf...7d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vær bare forsiktig. Jeg var i helt liknende situasjon, og det endte med en årelang avhengighet, og masse elendighet. 

Anonymkode: 8bc22...2f0

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta kontakt med fastlegen.

De har flere alternativer, både medikamenter, og samtaler.

Anonymkode: 3d765...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg står midt i et samlivsbrudd og sliter noe hinsides. Har en angst diagnose fra før, men nå har den eskalert til de grader. 
Er det mulig å få skrevet ut beroligende i den verste fasen? Får jo aldri slappet av, og sover ikke engang pga høy puls😞

Jeg gikk selv igjennom et brudd for en del år tilbake. Jeg la det frem for legen, og spurte om beroligende for en liten periode, legen skrev ut beroligende for en kort periode. Det er absolutt mulig legen kan hjelpe deg med det, samt henvise deg til psykolog om du ønsker.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg fikk beroligende en kort periode når jeg brått sto gravid og alene.

Anonymkode: 1b09b...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Håper virkelig du har noen du kan snakke med om dette. Det er ofte den aller beste medisinen. Få tømt hodet. 

Anonymkode: 5679a...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du må bare roe deg ned og tenke" alt skjer for en grunn"- dette var ikke ment for deg- du har sikkert noe bedre i vente...klem! Ikke tenk så mye!!

Anonymkode: ebdce...1f9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei! Jeg måtte får beroligende (Sobril) og innsovningshjelp (Imovane) når jeg sto i den mest akutte krisen i forbindelse med samlivsbrudd. Aldri hatt psykiske tidligere, men jeg klarte hverken å sove eller spise. Hadde voldsomme panikkanfall, og var helt ute av det….

Sobril tok brodden av den verste angsten, og hjalp meg med å tenke klarere når alt var kaos. Imovane var helt nødvendig for at jeg skulle sove noen timer om natten. Etter 7-8 måneder var jeg over det verste, og tar i dag ingen medikamenter for dette.

Jeg trodde aldri jeg skulle klare å sove igjen, men nå har det gått ca. 1,5 år og jeg sover nå. Sørger ennå, men på et helt annet nivå en for et år siden.

Lykke til❤️

Anonymkode: d185b...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stor klem. Samlivsbrudd er så tøft. På linje med dødsfall. Du må bestille time hos fastlegen din, hvis det er lang ventetid, ring på morgenen og be om hastetime som de alltid har. Jeg ble sendt på akuttpsykiatrisk time samme dagen av fastlegen min i samlivsbruddet. Var helt ute, men den timen hjalp. Dyktige folk. Film mild sovemedisin en periode også. 

Anonymkode: a233a...1f2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...