Gå til innhold

Vi vil flytte til et rimelig barnevennlig sted, noen tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å være nær en storby, sånn type 20-30 min kjøring. Ønsker at stedet er barnevennlig og har litt å by på

Anonymkode: 14661...89e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leirsund 😊 Alle jeg kjenner som er derfra er skikkelig fine folk 😄 17 min. med tog inn til Oslo. 

Anonymkode: 002df...097

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen rimelige steder som er barnevennlig i min målestokk. Alt av steder som har mye å by på utenfor Oslo er dyrt. Bærum er beste eksempel, og er vel det stedet i Norge som er mest barnevennlig med tanke på tilgang til marka og sjøen, ørten forskjellige idrettsanlegg og svømmehaller, men så betaler man jammen for det også

Anonymkode: 8367a...9ad

AnonymBruker
Skrevet

Hva som er rimelig handler jo met om hvor dere flytter fra.

Anonymkode: e1296...2fb

Skrevet

Nes

AnonymBruker
Skrevet

Så det er samme om det er nord eller øst?

Os, Askøy, Øygarden nær Bergen kan være noe? Nå er ikke jeg kjent alle steder, men det tar ikke lang tid til Bergen. Prisene varierer nok etter hvor man bor. Så det spørs hva dere ser etter. 

Anonymkode: b3d5a...94f

AnonymBruker
Skrevet

Finnskogen. Billig.

Anonymkode: b6a71...16e

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke byer definerer du som storby? Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Tromsø - andre? 

Har litt å by på - hva da? Kultur? Shopping? Restauranter? Natur? 

Hvor stor bolig vil dere ha og hva skal den koste? 

Uten litt mer informasjon blir dette et "hvor langt er et tau"-spørsmål. 

Anonymkode: b0beb...cbd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje si noe om verdensdel, eller?

Anonymkode: c3fbc...8f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så det er samme om det er nord eller øst?

Os, Askøy, Øygarden nær Bergen kan være noe? Nå er ikke jeg kjent alle steder, men det tar ikke lang tid til Bergen. Prisene varierer nok etter hvor man bor. Så det spørs hva dere ser etter. 

Anonymkode: b3d5a...94f

Askøy, nei.. Øygarden med de rushkøene t/r jobb? Nei, tar lang tid ,pluss jobbing på nye broen..

Os er lengre vekke enn 20min. 

Anonymkode: 18624...c38

AnonymBruker
Skrevet

Askøy har båt til bergen da. Men Barnevennlig. tja, muligens noen steder.

Anonymkode: 18624...c38

AnonymBruker
Skrevet

Kristiansand er veldig barnevennlig og har mange rimelige områder. Anbefaler spesielt Vågsbygd i Kristiansand Vest. Veldig greie priser, 10-20 min til sentrum (avh. av hvor du bor).

Noen sier at sørlendinger er vanskelige å bli kjent med. Mulig det stemmer, men vi flytta hit for fire år siden, og har blitt kjent med mange. Mulig det er fordi Vågsbygd har en veldig god blanding av sørlendinger, folk fra andre steder i Norge og folk fra andre land?

Anonymkode: ef33f...ce2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Voss:klappe:

Anonymkode: 89102...952

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kristiansand er veldig barnevennlig og har mange rimelige områder. Anbefaler spesielt Vågsbygd i Kristiansand Vest. Veldig greie priser, 10-20 min til sentrum (avh. av hvor du bor).

Noen sier at sørlendinger er vanskelige å bli kjent med. Mulig det stemmer, men vi flytta hit for fire år siden, og har blitt kjent med mange. Mulig det er fordi Vågsbygd har en veldig god blanding av sørlendinger, folk fra andre steder i Norge og folk fra andre land?

Anonymkode: ef33f...ce2

Hiver meg på denne. Barnevennlig og fint her. Innflytter og bor på østsiden og trives veldig godt. Er noen steder en må være litt mer obs og gjerne unngå, men sånn er det jo de fleste steder. Bodd her i 20år og sett folk flytte fra, og komme tilbake igjen med barn, for en får så mye for pengene her kontra for eksempel i Oslo. 

Anonymkode: 709cf...836

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hiver meg på denne. Barnevennlig og fint her. Innflytter og bor på østsiden og trives veldig godt. Er noen steder en må være litt mer obs og gjerne unngå, men sånn er det jo de fleste steder. Bodd her i 20år og sett folk flytte fra, og komme tilbake igjen med barn, for en får så mye for pengene her kontra for eksempel i Oslo. 

Anonymkode: 709cf...836

Problemet er bare bibelbelte

orker ikke bo i et miljø hvor mange er kristne

Anonymkode: e02c0...a9f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Problemet er bare bibelbelte

orker ikke bo i et miljø hvor mange er kristne

Anonymkode: e02c0...a9f

Uff nei. Slemme er det også.

Anonymkode: b6a71...16e

AnonymBruker
Skrevet

Rygge. 40 min til Oslo og 20 til Fredrikstad med tog. 

Anonymkode: bad01...a73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...