Gå til innhold

Hvor kan jeg jobbe uten førerkort? Vernepleier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er så stor manko på vernepleiere at jeg kan nesten garantere deg jobb i bolig for pu uten lappen, selv om de "krever" det. Blir selvsagt en utfordring siden man trenger å kjøre brukere forskjellige steder, men kommunene har ikke annet valg enn å ansette da de MÅ ha vpl pga tvangsvedtak og medisinoppgaver. Husk å forhandle lønna i samme slengen.

Anonymkode: 13886...8b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. Er ferdig utdannet vernepleier i mai, og er i gang med jobbsøknader. Jeg jobber pr dags dato i bolig, men har fått besked om at jeg ikke kan få 100% stilling uten førerkort. Samme gjelder for avrusning, fengsel og veileder hos NAV..

Jeg har epilepsi og kommer nok ikke til å få førerkortet tilbake på en god stund. Jeg visste rett og slett ikke at det var så vanskelig å få jobb uten førerkort.. Sykepleiere har det lettere sånn da de jobber fast på en avdeling på sykehus.

Det eneste stedet jeg vet om nå er barnehage, men det er ikke aktuelt. Er det noen som har noen tips, eller eventuelt har en jobb selv der det ikke er krav om førerkort? :) 

Anonymkode: 61b0a...b43

Hvor bor du? Det er en hjemmehjelpsentral eller noe slikt i Oslo som ligger et sted i Drammensveien. Jeg ser stadig folk i helseabeideruniform som sykler der. De sykler antakelig fordi det kan være vanskelig å finne parkeringsplass i Oslo, men man får alltids parkert en sykkel.

Anonymkode: cd1fa...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er fra en stilling som veileder hos. Nav som ligger ute nå. Finner ikke en eneste stilling som ikke har klasse B førerkort som krav. Gjerne legg ved link siden du mener det ikke kreves :) 

Ts

IMG_2254.jpeg

Det siste punktet hadde jeg glatt oversett og heller skrevet i søknaden: "Har dessverre ikke førerkort, men bor ved gode buss/tog-forbindelser, så det vil ikke være noe problem å ta meg til jobb både tidlig og sent".

Anonymkode: 9094d...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg finner fortsatt ikke stillinger som veileder av f.eks. mennesker på aap der det ikke er førerkortkrav, så det er jo ikke noe poeng i å søke. Har sett stillinger på Grunerløkka, Lillestrøm og Drammen som har samme krav (dessverre). 

Søk allikevel, helsepersonell vokser ikke på trær og det er godt mulig du får jobben uten å ha førerkort.

Anonymkode: 32fc7...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Såpass mangel på vernepleiere og sykepleiere at det er bare å søke uansett om det foreligger «krav» for førerkort i utlysningen. 
Sykehjem, skole, og sykehus har neppe krav om førerkort. Ellers finnes det jo boliger og brukere der det er behov for å være to. Da er det nok at en har førerkort. Har en venninne son jobber i NAV, hun må ofte ha møter utenom kontoret, men hun går. 

Anonymkode: 55876...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jobber vernepleiere innen sykehus, bup, skole, psykiatri etc. Selv om det er ett krav om sertifikat i enkelte stillingsannonser så kan du allikevel søke, det er mangel på folk pluss at dersom du er flink med mennesker så kan det veie opp for sertifikat.

Anonymkode: aea1a...d15

Jeg gjetter at ts blir innkalt til intervju på minst halvparten av søknadene når vernepleier er etterspurt, og så står det mellom henne og kanskje en eller to til. Får hun godfølelsen i intervjurommet så vil dette kunne løfte henne forbi hen som har førerkort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...