AnonymBruker Skrevet 16. mars #1 Del Skrevet 16. mars Hei. Er ferdig utdannet vernepleier i mai, og er i gang med jobbsøknader. Jeg jobber pr dags dato i bolig, men har fått besked om at jeg ikke kan få 100% stilling uten førerkort. Samme gjelder for avrusning, fengsel og veileder hos NAV.. Jeg har epilepsi og kommer nok ikke til å få førerkortet tilbake på en god stund. Jeg visste rett og slett ikke at det var så vanskelig å få jobb uten førerkort.. Sykepleiere har det lettere sånn da de jobber fast på en avdeling på sykehus. Det eneste stedet jeg vet om nå er barnehage, men det er ikke aktuelt. Er det noen som har noen tips, eller eventuelt har en jobb selv der det ikke er krav om førerkort? Anonymkode: 61b0a...b43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #2 Del Skrevet 16. mars Tilrettelagt avdeling på skole Anonymkode: 73f4f...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #3 Del Skrevet 16. mars Du trenger ikke førerkort som veileder i Nav. Skal de ut av kontoret, bruker de beina, sykkel eller kollektivtransport. Jeg har selv jobbet på en bolig for personlig med utviklingshemming og det var ikke et krav om førerkort for vernepleiere. Hvor har du denne informasjonen fra? Skole, arbeidsinkludering/tilrettelagt arbeid og saksbehandling er andre ting du kan jobbe med som vernepleier. Anonymkode: f2cb0...74c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #4 Del Skrevet 16. mars Videregående skole. Både tilrettelagt og særskilt tilrettelagt. Anonymkode: 32d10...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #5 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du trenger ikke førerkort som veileder i Nav. Skal de ut av kontoret, bruker de beina, sykkel eller kollektivtransport. Jeg har selv jobbet på en bolig for personlig med utviklingshemming og det var ikke et krav om førerkort for vernepleiere. Hvor har du denne informasjonen fra? Anonymkode: f2cb0...74c Denne informasjonen har jeg fra enhetsleder / min sjef 😅 At man ikke trenger førerkort ved en bolig, betyr jo ikke at det er sånn ved alle boliger. Kommer jo helt an på hva slags bolig det er, og hvilke brukere som bor der. Der jeg jobber nå har brukerne mye avtaler og man trenger bil for at de skal kunne følge opp avtalene sine. Jeg bor ikke i en storby, så ved Nav-kontoret her jeg bor er det krav om førerkort klasse B for å kunne følge opp brukere. ts Anonymkode: 61b0a...b43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #6 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du trenger ikke førerkort som veileder i Nav. Skal de ut av kontoret, bruker de beina, sykkel eller kollektivtransport. Jeg har selv jobbet på en bolig for personlig med utviklingshemming og det var ikke et krav om førerkort for vernepleiere. Hvor har du denne informasjonen fra? Skole, arbeidsinkludering/tilrettelagt arbeid og saksbehandling er andre ting du kan jobbe med som vernepleier. Anonymkode: f2cb0...74c Det er det i min kommune, jeg arbeider selv på bolig. Mange brukere har egen bil de disponerer. Det har allikevel vært litt slækk på min arbeidsplass der folk har fått jobb i påvente av å ta lappen og har arbeidet i 10 år uten at det har skjedd noe med det. Anonymkode: bb041...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #7 Del Skrevet 16. mars Ikke direkte det du lurte på, men jeg vet at i byen jeg bor i, så har kommunen gått i stor grad mer over til el sykkel der de kan. Her kom jordmor på hjemmebesøk hos oss på el sykkel etter at jeg fødte. Dette er i område Innlandet/østlandet. Jeg forstår at vernepleier er noe helt annet, men det bør jo gå an å tilrettelegge. Anonymkode: 0f32d...bc7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #8 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne informasjonen har jeg fra enhetsleder / min sjef 😅 At man ikke trenger førerkort ved en bolig, betyr jo ikke at det er sånn ved alle boliger. Kommer jo helt an på hva slags bolig det er, og hvilke brukere som bor der. Der jeg jobber nå har brukerne mye avtaler og man trenger bil for at de skal kunne følge opp avtalene sine. Jeg bor ikke i en storby, så ved Nav-kontoret her jeg bor er det krav om førerkort klasse B for å kunne følge opp brukere. ts Anonymkode: 61b0a...b43 Ja, nettopp - det gjelder ikke alle boliger. Hvis du bor på et veldig lite sted burde du har opplyst om dette da du postet innlegget. Anonymkode: f2cb0...74c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #9 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, nettopp - det gjelder ikke alle boliger. Hvis du bor på et veldig lite sted burde du har opplyst om dette da du postet innlegget. Anonymkode: f2cb0...74c Jeg bor ca 30 min utenfor Oslo, ikke midt i byen. Anonymkode: 61b0a...b43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #10 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bor ca 30 min utenfor Oslo, ikke midt i byen. Anonymkode: 61b0a...b43 Jeg jobber selv i Nav, ikke i Oslo, men i nærheten av, og jeg kan ikke skjønnne at det er krav om at alle veiledere må ha førerkort. Det må i så fall være de som jobber nesten utelukkende arbeidsrettet. Anonymkode: f2cb0...74c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #11 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du trenger ikke førerkort som veileder i Nav. Skal de ut av kontoret, bruker de beina, sykkel eller kollektivtransport. Jeg har selv jobbet på en bolig for personlig med utviklingshemming og det var ikke et krav om førerkort for vernepleiere. Hvor har du denne informasjonen fra? Skole, arbeidsinkludering/tilrettelagt arbeid og saksbehandling er andre ting du kan jobbe med som vernepleier. Anonymkode: f2cb0...74c Dette er fra en stilling som veileder hos. Nav som ligger ute nå. Finner ikke en eneste stilling som ikke har klasse B førerkort som krav. Gjerne legg ved link siden du mener det ikke kreves Ts Anonymkode: 61b0a...b43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 16. mars #12 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Er ferdig utdannet vernepleier i mai, og er i gang med jobbsøknader. Jeg jobber pr dags dato i bolig, men har fått besked om at jeg ikke kan få 100% stilling uten førerkort. Samme gjelder for avrusning, fengsel og veileder hos NAV.. Jeg har epilepsi og kommer nok ikke til å få førerkortet tilbake på en god stund. Jeg visste rett og slett ikke at det var så vanskelig å få jobb uten førerkort.. Sykepleiere har det lettere sånn da de jobber fast på en avdeling på sykehus. Det eneste stedet jeg vet om nå er barnehage, men det er ikke aktuelt. Er det noen som har noen tips, eller eventuelt har en jobb selv der det ikke er krav om førerkort? Anonymkode: 61b0a...b43 Du kan få 100% stilling uten førerkort. Det er mangel på vernepleiere. Boligene vil helst ha noen med førerkort, men legemiddelkompetansen og vernepleierkompetansen kan trumfe førerkortet. På sykehjem antar jeg du er svært ettertraktet uavhengig av førerkort. De trenger sterkt folk med både pleie- og miljøarbeidkompetanse. Særlig miljøarbeid. Og det er kjekt at du kan gå over medisinleveransene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #13 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ikke direkte det du lurte på, men jeg vet at i byen jeg bor i, så har kommunen gått i stor grad mer over til el sykkel der de kan. Her kom jordmor på hjemmebesøk hos oss på el sykkel etter at jeg fødte. Dette er i område Innlandet/østlandet. Jeg forstår at vernepleier er noe helt annet, men det bør jo gå an å tilrettelegge. Anonymkode: 0f32d...bc7 Alle bor ikke i en by... Anonymkode: 01a51...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #14 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle bor ikke i en by... Anonymkode: 01a51...f8f Ts bor ca. 30 minutter fra Oslo, med andre ord ikke i gokk. Anonymkode: f2cb0...74c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #15 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette er fra en stilling som veileder hos. Nav som ligger ute nå. Finner ikke en eneste stilling som ikke har klasse B førerkort som krav. Gjerne legg ved link siden du mener det ikke kreves Ts Anonymkode: 61b0a...b43 Her står det Trøndelang, men du sier at du bor 30 minutter fra Oslo? Uansett, hvis du faktisk bor 30 minutter fra Oslo, kan du jo søke jobb der. Anonymkode: f2cb0...74c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #16 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her står det Trøndelang, men du sier at du bor 30 minutter fra Oslo? Uansett, hvis du faktisk bor 30 minutter fra Oslo, kan du jo søke jobb der. Anonymkode: f2cb0...74c Jeg finner fortsatt ikke stillinger som veileder av f.eks. mennesker på aap der det ikke er førerkortkrav, så det er jo ikke noe poeng i å søke. Har sett stillinger på Grunerløkka, Lillestrøm og Drammen som har samme krav (dessverre). Anonymkode: 61b0a...b43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #17 Del Skrevet 16. mars I Grosny skrev (10 minutter siden): Du kan få 100% stilling uten førerkort. Det er mangel på vernepleiere. Boligene vil helst ha noen med førerkort, men legemiddelkompetansen og vernepleierkompetansen kan trumfe førerkortet. På sykehjem antar jeg du er svært ettertraktet uavhengig av førerkort. De trenger sterkt folk med både pleie- og miljøarbeidkompetanse. Særlig miljøarbeid. Og det er kjekt at du kan gå over medisinleveransene. Takk for innspill 🌹 Anonymkode: 61b0a...b43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #18 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg finner fortsatt ikke stillinger som veileder av f.eks. mennesker på aap der det ikke er førerkortkrav, så det er jo ikke noe poeng i å søke. Har sett stillinger på Grunerløkka, Lillestrøm og Drammen som har samme krav (dessverre). Anonymkode: 61b0a...b43 Dette stemmer simplethen ikke. Jeg sjekket nå seks utlyste veilederstillinger i Oslo om førerkort er det krav i disse, noe det ikke er. Anonymkode: f2cb0...74c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 16. mars #19 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Dette er fra en stilling som veileder hos. Nav som ligger ute nå. Finner ikke en eneste stilling som ikke har klasse B førerkort som krav. Gjerne legg ved link siden du mener det ikke kreves Ts Anonymkode: 61b0a...b43 Men du søker jo bare likevel, på alle stillingene du vil. Opplys at du ikke har førerkort, så får arbeidsgiver ta beslutningen om de vil satse på deg eller ikke. Og mangler de folk så gjør de det, selv om de kanskje helst vil ha noen med førerkort. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #20 Del Skrevet 16. mars Det jobber vernepleiere innen sykehus, bup, skole, psykiatri etc. Selv om det er ett krav om sertifikat i enkelte stillingsannonser så kan du allikevel søke, det er mangel på folk pluss at dersom du er flink med mennesker så kan det veie opp for sertifikat. Anonymkode: aea1a...d15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå