Enni Skrevet 17. mars #21 Del Skrevet 17. mars NatNat skrev (1 minutt siden): hvis noen kan snakke tysk, bare å lete. Som sagt, det er nok mer å lese på tyske talende avis. forresten.. dette er hva jeg søket : austrian teacher mass rape i tillegg til lenken til Daily mail, det er dette : https://www.mk.co.kr/en/world/11265453 og.. MORO NOK... En annen sak fra BBC fra 2017 som kommer : Eight Iraqis jailed for New Year gang rape in Vienna https://www.bbc.com/news/world-europe-39142620 Jeg er tysktalende. Saken er bare omtalt av Kronen Zeitung og ellers noen aviser som bruker Kronen Zeitung som kilde. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 17. mars #22 Del Skrevet 17. mars kat-e skrev (31 minutter siden): Kjenner ikke til avisen, men den regnes som Østerrikes kanskje største. https://www.krone.at/ https://no.m.wikipedia.org/wiki/Kronen_Zeitung Den blir ofte sitert i norske medier. En kanskje litt rar greie at de i hvert nummer har en midtside med ei toppløs dame med store pupper. Virker litt 80-talls og useriøst. Østerike ER konservativt. Det er antagelig det landet i Europa som fortsatt har en sterk relasjon til nasjonalsosialistisk POLITIKK. Kronen og sånn sett også Bildt er Tabloid aviser av den gamle skolen, og fokuserer på salgsfremmende forsider og nettsteder. Det betyr ikke at de ikke er etterettelige, men man må være ekstra kildekritisk, fordi spissingen av innholdet deres er rettet mot å få folk til å føle noe, i større grad enn å forstå eller å lære noe. Denne saken er lite interesant for andre lands presser, for man vil typisk ønske å få med mere fakta, og i denne saken er det bare den generelle saken som er tilgjengelig. Hadde de fått tak i bilder av kvinnen og mer info om de tiltalte, som ville vært tilgjengelige i andre land, ville det vært bedre førstesidestoff for europeiske Tabloider også. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 17. mars #23 Del Skrevet 17. mars (endret) Druid skrev (20 minutter siden): Det betyr ikke at de ikke er etterettelige, men man må være ekstra kildekritisk, fordi spissingen av innholdet deres er rettet mot å få folk til å føle noe, i større grad enn å forstå eller å lære noe. sant men som du sa, det betyr ikke at det er usant. Daily mail er en tabloid, som alle vet. Men når de rapporterer noe, du kan lett finne ut at det er sant. Enda om det er presentert på en litt mer forsiktig måte i andre avis Endret 17. mars av NatNat 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 18. mars #24 Del Skrevet 18. mars (endret) kat-e skrev (På 16.3.2025 den 20.32): I Østerrike har 5 elever i alderen 14-17 arrestert, de er fra bla Irak og Afganistan. De skal ved flere tilfeller utsatt henne for gruppevoldtekt, mishandling og utpressing. Jeg synes Europa i mye større grad burde benytte en mulighet til utvisning. https://www.krone.at/3724266 Noen av dem er også fra Østerrike.. hva tenker du skal gjøres med disse? Edit: Ser nå at det er snakk om statsborgerskap. Det kan altså være at de har opprinnelse fra et annet land. Endret 21. mars av jabx 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lolleren Skrevet 18. mars #25 Del Skrevet 18. mars Enni skrev (På 16.3.2025 den 23.41): Du utelot å nevne i HI at lærerinnen innledet først et forhold til sin 16år gamle elev. Ah, så da er gruppevoldtekt neste liksom? Enni skrev (På 16.3.2025 den 23.51): Nei, men det ble utelatt viktig informasjon, også at det var gutter med østerriksk statsborgerskap med på dette, så HIs rasisme lyser igjennom. Og dette er noe som er påstått og etterforskes. Så det var etniske Østerrikere som begikk gjerningene? Ikke som angitt i HI at de var statsborgere opprinnelig fra Irak og Afghanistan? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandpapirhode Skrevet 21. mars #26 Del Skrevet 21. mars kat-e skrev (På 17.3.2025 den 1.18): De andre hadde rumensk opprinnelse, men er enig at det var dumt at hun innledet et forhold til en 16 år (noen steder står det 17år gammel elev) men mener dette har mye med kultur bakgrunn å gjøre, tror neppe vanlige østerriksk ungdom vil hatt en tilsvarende adferd, det viser bare alle problemene Europa vil slite med framover. Finnes det ingen europeiske voldtektsmenn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UltimateNothing Skrevet 21. mars #27 Del Skrevet 21. mars sandpapirhode skrev (20 minutter siden): Finnes det ingen europeiske voldtektsmenn? Men de var hvite, så de har en genetisk rett til å velge sine kvinner uten at disse har medtykket. /s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandpapirhode Skrevet 21. mars #28 Del Skrevet 21. mars The woman was then allegedly gang-raped by three members of the group, which included an Iraqi, two Austrians, two Afghans and a Romanian. It is not known which of the group are the three accused of rape." kat-e skrev (På 17.3.2025 den 1.18): " tror neppe vanlige østerriksk ungdom vil hatt en tilsvarende adferd, det viser bare alle problemene Europa vil ...." Du tror feil. The woman was then allegedly gang-raped by three members of the group, which included an Iraqi, two Austrians, two Afghans and a Romanian. It is not known which of the group are the three accused of rape." https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-14498527/amp/teens-arrested-teacher-suffers-hours-long-sex-attack.html 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandpapirhode Skrevet 21. mars #29 Del Skrevet 21. mars (endret) Ingen fortjener voldtekt. Det er viktig å ha med alle fakta når man først skal svartmale. https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-14498527/amp/teens-arrested-teacher-suffers-hours-long-sex-attack.html For de som ikke leste linken så står det at denne lærerinne fra før av har hatt et forhold til en av elevene. Hun ble også gravid med den eleven. Hun er rett og slett en pedofil og det sier mye om henne karakter. Mye av det står i linken er "påstått" både det læreren sier og det eleven sier. Endret 21. mars av sandpapirhode 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 22. mars #30 Del Skrevet 22. mars sandpapirhode skrev (11 timer siden): Ingen fortjener voldtekt. Det er viktig å ha med alle fakta når man først skal svartmale. https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-14498527/amp/teens-arrested-teacher-suffers-hours-long-sex-attack.html For de som ikke leste linken så står det at denne lærerinne fra før av har hatt et forhold til en av elevene. Hun ble også gravid med den eleven. Hun er rett og slett en pedofil og det sier mye om henne karakter. Mye av det står i linken er "påstått" både det læreren sier og det eleven sier. Hvorfor er det så viktig å ha med alle fakta her med mindre du mener lærerinnen fortjente gruppevoldtekten? Ja hun har definitivt noen moralske brister som inngår et forhold med en 17år gammel student, men hun er ikke pedofil. Pedofili handler om å være tiltrukket av de som ikke har gått gjennom puberteten. På en side kan man vel si at det svekker hennes troverdighet, men på en annen side kan man også si at det styrker hennes forklaring siden hun definitivt ikke kommer ut av dette i et positivt lys. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandpapirhode Skrevet 22. mars #31 Del Skrevet 22. mars (endret) Athod skrev (40 minutter siden): Hvorfor er det så viktig å ha med alle fakta her med mindre du mener lærerinnen fortjente gruppevoldtekten? Ja hun har definitivt noen moralske brister som inngår et forhold med en 17år gammel student, men hun er ikke pedofil. Pedofili handler om å være tiltrukket av de som ikke har gått gjennom puberteten. På en side kan man vel si at det svekker hennes troverdighet, men på en annen side kan man også si at det styrker hennes forklaring siden hun definitivt ikke kommer ut av dette i et positivt lys. Det korttenkt å dømme når man ikle har alle fakta på bordet. De som gjør det, har fordommer. En 16 åring kan fint være pre-pub. Hun innledet et seksuelt forhold til en 16 åring. Det er grensen på seksuell lavalder i Norge. Unansett var forholdet ulovlig, pga.hennes stilling og hans alder. Det forteller om hennes karakter. Forsvarer du at en lærer misbruker sin stilling og innleder et forhold til sin mindreårig elev? Blir gravid med hans barn? Er det mindre farlig fordi eleven var en gutt og ikke en gravid jente? Endret 22. mars av sandpapirhode . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandpapirhode Skrevet 22. mars #32 Del Skrevet 22. mars (endret) Athod skrev (47 minutter siden): Hvorfor er det så viktig å ha med alle fakta her med mindre du mener lærerinnen fortjente gruppevoldtekten? Ja hun har definitivt noen moralske brister som inngår et forhold med en 17år gammel student, men hun er ikke pedofil. Pedofili handler om å være tiltrukket av de som ikke har gått gjennom puberteten. På en side kan man vel si at det svekker hennes troverdighet, men på en annen side kan man også si at det styrker hennes forklaring siden hun definitivt ikke kommer ut av dette i et positivt lys. Du stiller spørsmål som du selv svarer på. Dersom "alle" fakta ikke hadde kommet frem her så hadde man ikke tenkt at hennes moralske brister (som du selv pent legger frem) svekket hennes troverdighet. Jeg hadde IKKE likt å ha sønnen min nær en sånn kvinne...uansett om hun ble voldtatt eller ikke. Endret 22. mars av sandpapirhode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 22. mars #33 Del Skrevet 22. mars (endret) sandpapirhode skrev (23 minutter siden): Det korttenkt å dømme når man ikle har alle fakta på bordet. De som gjør det, har fordommer. Det forteller om hennes karakter. Forsvarer du at en lærer misbruker sin stilling og innleder et forhold til sin mindreårig elev? Blir gravid med hans barn? Er det mindre farlig fordi eleven var en gutt og ikke en gravid jente? Grunnen til at jeg spør er det virker som om du bagatelliserer saken på grunn av hva hun har gjort. Om det kun er for å sette spørsmålstegn ved hennes troverdighet så greit nok. For min del blir dette oppveid av at hun ikke kommer ut av dette i et positivt lys, så jeg ser ikke helt hennes motivasjon for å lyve. Når det gjelder spørsmålet om jeg syns det hadde vært verre om læreren var en mann så må jeg vel ærlig talt svare ja. Da har læreren både et psykisk og fysisk overtak og sjansen for at eleven følte seg truet øker vesentlig. Jeg forsvarer ikke hva hun har gjort, mener bare at det ikke er det som burde hatt fokus i denne saken. Endret 22. mars av Athod 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandpapirhode Skrevet 22. mars #34 Del Skrevet 22. mars Athod skrev (Akkurat nå): Grunnen til at jeg spør er det virker som om du bagatelliserer saken på grunn av hva hun har gjort. Om det kun er for å sette spørsmålstegn ved hennes troverdighet så greit nok. For min del blir dette oppveid av at hun ikke kommer ut av dette i et positivt lys, så jeg ser ikke helt hennes motivasjon for å lyve. Når det gjelder spørsmålet om jeg syns det hadde vært verre om læreren var en mann så må jeg vel ærlig talt svare ja. Da har læreren både et psykisk og fysisk overtak og sjansen for at eleven følte seg truet øker vesentlig. Da har du misforstått. Jeg startet setningen med konstantere at ingen fortjener voldtekt, selv kriminelle. Vet ikke hvor nøye du har lest gjennom tråden, men poenget med å legge frem denne informasjon om henne var for å sette lys på henne og hennes karakter. For det har absolutt noe å si. Vi er begge enig om at hennes handlinger gjør at man setter spørsmålstegn til hennes troverdighet og hennes moral. Jeg kan forstå din argumentasjon om at det hadde vært verre om det hadde vært en jente. Hadde det vært "engangs"-voldtekt fra læreren sin så hadde jeg vært enig, men denne lærerinne hadde innledet et forhold(vil tolke det som at har vært mer enn engangstifelle). Jeg unnskylder ikke ungdommenes handlinger. Det er groteske. Poenget mitt er at det blir feil å male lærerinnen som et offer og utelukke informasjon om henne og hennes handlinger og troverdighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 22. mars #35 Del Skrevet 22. mars sandpapirhode skrev (4 minutter siden): Da har du misforstått. Jeg startet setningen med konstantere at ingen fortjener voldtekt, selv kriminelle. Vet ikke hvor nøye du har lest gjennom tråden, men poenget med å legge frem denne informasjon om henne var for å sette lys på henne og hennes karakter. For det har absolutt noe å si. Vi er begge enig om at hennes handlinger gjør at man setter spørsmålstegn til hennes troverdighet og hennes moral. Jeg kan forstå din argumentasjon om at det hadde vært verre om det hadde vært en jente. Hadde det vært "engangs"-voldtekt fra læreren sin så hadde jeg vært enig, men denne lærerinne hadde innledet et forhold(vil tolke det som at har vært mer enn engangstifelle). Jeg unnskylder ikke ungdommenes handlinger. Det er groteske. Poenget mitt er at det blir feil å male lærerinnen som et offer og utelukke informasjon om henne og hennes handlinger og troverdighet. Okey, så hvis det hadde vært bevist uten tvil at ungdommene hadde gjort dette så hadde du ikke lenger vært så opptatt av hennes handlinger regner jeg da med? Vi er enige om at det hun har gjort ikke på noen måte unnskylder det ungdommene er påstått å ha gjort? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 22. mars #36 Del Skrevet 22. mars sandpapirhode skrev (1 time siden): Det forteller om hennes karakter. Forsvarer du at en lærer misbruker sin stilling og innleder et forhold til sin mindreårig elev? Blir gravid med hans barn? Er det mindre farlig fordi eleven var en gutt og ikke en gravid jente? Ingenting ved hennes karakter eller moral har noe som helst med gruppevoldtekten å gjøre. Hvorfor hamrer du på det faktum at hun hadde et forhold med en elev på 16? Det er totalt irrelevant for gruppevoldtektssaken. Prøver du å bortforklare det faktum at hun ble gruppevoldtatt? Det ser unektelig slik ut. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandpapirhode Skrevet 22. mars #37 Del Skrevet 22. mars Athod skrev (1 minutt siden): Okey, så hvis det hadde vært bevist uten tvil at ungdommene hadde gjort dette så hadde du ikke lenger vært så opptatt av hennes handlinger regner jeg da med? Vi er enige om at det hun har gjort ikke på noen måte unnskylder det ungdommene er påstått å ha gjort? Jeg ser ikke at det har blitt bevist noe sted, og fordi jeg vet det jeg vet om hennes moral så kommer jeg ikke til å sette all min tillit til hennes troverdighet med det første. I en rettsak der hennes troverdighet har blitt verifisert med FAKTA og bevis så vil jeg ha tillit til henne selv om hun har gjort X og Y før så har det ikke noe å si nå , fordi i DENNE saken så er det bevist at hun snakker sant. Nå kan det hende at det denne gjengvoldtkten også kan være en gruppesex som hun angrer på? For all del kan alle i denne saken lyve? Ditt første spørsmål ble besvart tidligere der jeg skrev at selv kriminelle ikke fortjener voldtekt. Om hun var skyldig eller ikke så hadde det ikke noe å si. Ble hun voldtatt og det ble bevisst for dommere at selv om hun tidligere har gjort ditten og datten så vil det ikke har endret utfallet, for da regner jeg med dommere har blitt overbevist om at de tiltalte er bevisst skyldige uten enhver tvil og dømmer etter det. Jeg skjønner ikke hva du fisker etter. Det ganske tydelig hvor jeg står hen. Jeg er fordømmer voldtekt. I denne saken er det mye som sier at man burde snu alle steiner før man bestemmer at det er voldtekt. Jeg stoler ikke blindt på lærerinne som ligger med sine elever og tar ikke hennes påstander som troverdig før det er bevist. Hun brøt loven, gjentatte ganger. Det er bare logisk å ta stilling til hennes fortid og mulige motiver for påstand om voldtekt. Bevises det at hennes beskrivelse av hendelsen er troverdig akkurat i DETTE tilfelle så burde saken dømmes etter i DETTE tilfelle. Men jeg ser ikke poenget å argumentere rundt dette i hele tatt. Ts starter med sin skremselspropaganda med å svartmalie irakere og afghanere, samtidig påstår h*n at europeiske gutter ikke kan finne på å gjengvoldta læreren sin. Ts utelukket flere ting, slik som at 2 av av de involverte ungdommene var fra Østerike. Det er også ukjent hvem av disse ungdommene har deltatt i den påståtte gruppevoldteken. Ts utelukket også informasjon om at lærerinnen drev å ligget med en av eleven og blitt gravid med han. Jeg protesterte at dersom man skal svartmale så burde man i det minste legge frem all informasjon man har i saken, ikke håndplukke det som passer eget narrativ. Det er det jeg argumenterte mot. Jeg åpnet ikke egen domstol her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandpapirhode Skrevet 22. mars #38 Del Skrevet 22. mars (endret) Thanos skrev (21 minutter siden): Ingenting ved hennes karakter eller moral har noe som helst med gruppevoldtekten å gjøre. Hvorfor hamrer du på det faktum at hun hadde et forhold med en elev på 16? Det er totalt irrelevant for gruppevoldtektssaken. Prøver du å bortforklare det faktum at hun ble gruppevoldtatt? Det ser unektelig slik ut. Ikke hopp i en samtale og beskylde andre for ting. Nå håndplukker du det som passer deg. Dersom du ikke gidder å lese mine tidligere standpunkt så er det meningsløst å diskuterer med med deg, det blir mye gjentagelse for meg. Hva om hun lyver om voldtekten? Tror ikke du en lærer som ligger med sine elever kan lyve? En lærerinne ligger med sine elever og blir gravid av dem kan også lyve om det. Endret 22. mars av sandpapirhode . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 22. mars #39 Del Skrevet 22. mars sandpapirhode skrev (9 minutter siden): Jeg ser ikke at det har blitt bevist noe sted, og fordi jeg vet det jeg vet om hennes moral så kommer jeg ikke til å sette all min tillit til hennes troverdighet med det første. I en rettsak der hennes troverdighet har blitt verifisert med FAKTA og bevis så vil jeg ha tillit til henne selv om hun har gjort X og Y før så har det ikke noe å si nå , fordi i DENNE saken så er det bevist at hun snakker sant. Nå kan det hende at det denne gjengvoldtkten også kan være en gruppesex som hun angrer på? For all del kan alle i denne saken lyve? Ditt første spørsmål ble besvart tidligere der jeg skrev at selv kriminelle ikke fortjener voldtekt. Om hun var skyldig eller ikke så hadde det ikke noe å si. Ble hun voldtatt og det ble bevisst for dommere at selv om hun tidligere har gjort ditten og datten så vil det ikke har endret utfallet, for da regner jeg med dommere har blitt overbevist om at de tiltalte er bevisst skyldige uten enhver tvil og dømmer etter det. Jeg skjønner ikke hva du fisker etter. Det ganske tydelig hvor jeg står hen. Jeg er fordømmer voldtekt. I denne saken er det mye som sier at man burde snu alle steiner før man bestemmer at det er voldtekt. Jeg stoler ikke blindt på lærerinne som ligger med sine elever og tar ikke hennes påstander som troverdig før det er bevist. Hun brøt loven, gjentatte ganger. Det er bare logisk å ta stilling til hennes fortid og mulige motiver for påstand om voldtekt. Bevises det at hennes beskrivelse av hendelsen er troverdig akkurat i DETTE tilfelle så burde saken dømmes etter i DETTE tilfelle. Men jeg ser ikke poenget å argumentere rundt dette i hele tatt. Ts starter med sin skremselspropaganda med å svartmalie irakere og afghanere, samtidig påstår h*n at europeiske gutter ikke kan finne på å gjengvoldta læreren sin. Ts utelukket flere ting, slik som at 2 av av de involverte ungdommene var fra Østerike. Det er også ukjent hvem av disse ungdommene har deltatt i den påståtte gruppevoldteken. Ts utelukket også informasjon om at lærerinnen drev å ligget med en av eleven og blitt gravid med han. Jeg protesterte at dersom man skal svartmale så burde man i det minste legge frem all informasjon man har i saken, ikke håndplukke det som passer eget narrativ. Det er det jeg argumenterte mot. Jeg åpnet ikke egen domstol her. Beklager men jeg gidder ikke lese denne stilen. Jeg stilte to veldig enkle ja/nei spørsmål for å oppklare dine standpunkter. Hvis svaret på de ikke er et enkelt ja så vet jeg hvor jeg har deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julia83 Skrevet lørdag kl 11:37 #40 Del Skrevet lørdag kl 11:37 Politiet har valgt å trekke de for retten. De sier at de har svært gode spor, bla elektroniske spor. Jeg tipper drittsekkene har video opptak av voldtektene, sannsynlig sitter politiet også på tusenvis av avslørende SMSer mellom offer og gjerningspersoner, kanskje telefon avlytting på samtaler mellom de tiltalte. For bare håpe Østerrike kan ordne opp i dette og IKKE gir de svenske-straffer 😡 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå