Gå til innhold

Sliter med at hverdagen som småbarnsforeldre er utrolig usexy

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Min mann og jeg sliter med sexlivet og har oppdaget at det er samme årsak for begge! Vi opplever at småbarnslivet er så utrolig usexy at vi aldri klarer å få til å ha sex. Vi har vel sex hver andre til tredje måned. Vi har snakket om det i det lange og det brede. Vi er begge enige om at årsaken er at vi ikke klarer å komme i humør for sex fordi i livet vi lever så er sex helt fraværende. Vi har 2 barn under 6 år. Vi har ikke mulighet til barnevakt som gir oss tid utenfor hjemmet. Men vi har virkelig prøvd alle triksene om date i eget hjem. Lagd middag, spilt spill, hatt samtaler over stearinlys. Men vi opplever at vi ikke klarer å skru stemningen til å bli seksuell. Det er liksom hverdag og vi er partnere i AS familie og den hverdagen har null spor av noe seksuell atmosfære. Noen flere som har det slik?

Anonymkode: 002f6...892

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er årsaken til at dere ikke har mulighet til barnevakt? 
Kunne sikkert vært lurt å ta en helg på hotell eller et SPA opphold- om dere ikke har syke barn eller sånne utfordringer. Om noen i omgangskretsen kunne hatt barna litt?

Anonymkode: ef788...2bd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei. Min mann og jeg sliter med sexlivet og har oppdaget at det er samme årsak for begge! Vi opplever at småbarnslivet er så utrolig usexy at vi aldri klarer å få til å ha sex. Vi har vel sex hver andre til tredje måned. Vi har snakket om det i det lange og det brede. Vi er begge enige om at årsaken er at vi ikke klarer å komme i humør for sex fordi i livet vi lever så er sex helt fraværende. Vi har 2 barn under 6 år. Vi har ikke mulighet til barnevakt som gir oss tid utenfor hjemmet. Men vi har virkelig prøvd alle triksene om date i eget hjem. Lagd middag, spilt spill, hatt samtaler over stearinlys. Men vi opplever at vi ikke klarer å skru stemningen til å bli seksuell. Det er liksom hverdag og vi er partnere i AS familie og den hverdagen har null spor av noe seksuell atmosfære. Noen flere som har det slik?

Ta noen deilige kjappiser, det gjør vi. Kaster oss rundt om ungene leker i dusjen, ser barne-TV om morgene, eller vi skal sette på en vaskemaskin.

Anonymkode: 6fe41...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er årsaken til at dere ikke har mulighet til barnevakt? 
Kunne sikkert vært lurt å ta en helg på hotell eller et SPA opphold- om dere ikke har syke barn eller sånne utfordringer. Om noen i omgangskretsen kunne hatt barna litt?

Anonymkode: ef788...2bd

Vi har ikke noen besteforeldrene i nærheten eller som ønsker å være barnevakt. Og vi føler oss ikke komfortable med at komplette fremmede er barnevakter

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så opptatt av å pushe et sexliv som ikke er der? Går det ikke an å være glad i hverandre på andre måter og akseptere at noen perioder er slik, og la det komme naturlig? Hvorfor presse fram en lyst som ikke er der? Det høres mer usexy ut enn noe annet.

Anonymkode: 4849a...823

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker jo at det er litt unntakstilstand. Plutselig er begge barna hos vennene sine eller på trening, og plutselig så er de ikke hjemme i det hele tatt. At hele livet er et selvrealiseringsprosjekt er noe man ikke bør ha forventninger til.

Dere får betale en barnevakt eller vente til barna er store nok til å være hos noen i klassen, så løsner det nok.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ta noen deilige kjappiser, det gjør vi. Kaster oss rundt om ungene leker i dusjen, ser barne-TV om morgene, eller vi skal sette på en vaskemaskin.

Når barna er i dusj og badekar bør man være i nærheten av de og se til at det ikke går til helvete.

Anonymkode: 2c886...d81

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker jo at det er litt unntakstilstand. Plutselig er begge barna hos vennene sine eller på trening, og plutselig så er de ikke hjemme i det hele tatt. At hele livet er et selvrealiseringsprosjekt er noe man ikke bør ha forventninger til.

Dere får betale en barnevakt eller vente til barna er store nok til å være hos noen i klassen, så løsner det nok.

Når barna er i dusj og badekar bør man være i nærheten av de og se til at det ikke går til helvete.

Det går ikke til helvete i dusjen vår i hvert fall.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Noe mer usexy enn å hele tiden måtte ha ørene på stilk for å finne ut om ungene enten river ned huset eller er på vei til rommet der vi er, kan jeg ikke tenke meg… Jeg synes det er utrolig stressende. Og jeg får lite ut av så ekstreme kjappiser som vi i tilfelle må ha. Bra det funker for deg, men det funker absolutt ikke for oss/meg.

Anonymkode: 63f06...e5a

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er du så opptatt av å pushe et sexliv som ikke er der? Går det ikke an å være glad i hverandre på andre måter og akseptere at noen perioder er slik, og la det komme naturlig? Hvorfor presse fram en lyst som ikke er der? Det høres mer usexy ut enn noe annet.

Jeg tenker dette er et veldig godt poeng. Nei, livet er ikke bare sexy, og noen ganger handler det om andre enn en selv, hvertfall når man får barn. Dere har jo tatt et valg om å få det, hvordan regnet dere egentlig med at det skulle bli? 

Jeg tenker at det å vise omsorg for familien og å akseptere «unntakstilstand» i perioder er helt grunnleggende for å kunne ha et parforhold og familie. De aller færreste går gjennom hele livet friske og sexy og med uante mengder av tid til kjæresten. Det er både urealistisk og veldig lite tiltalende å forvente det. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok, og hvis noen drukner eller sklir? Tror nok rimelig mange ulykker i hjemmet skjer på glatt gulv og flisene er ikke gode å falle på. Antar at dere heller ikke lar de svømme rundt i badekaret uten oppsyn?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 3 små barn under 6-7 og sex hver kveld. Nå var vi da i 20 årene, men når ungene var lagt og vi i seng på armen til hverandre, så gikk det helt naturlig. Det var ofte intimt, trett, et par tårer, latter....og kanskje ikke SÅ sexy. Men må det være det? Er ikke dere i naturlig tilstand, akkurat slik dere er- god nok til intimitet?

Anonymkode: 6ffb1...797

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye i livet som ikke er veldig sexy.

Men det som er sexy, er å ha noen ritualet der mange går ut av rollene som hverdagslivet trykker ned over godene våre, og skaper noe annet sammen, et intimt rom der man kan slappe av og flørte. 

Med så små barn så sover de vel tidlig? 

Anonymkode: 2e9eb...c1b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En kjappis er ikke spesielt attraktivt for kvinner flest

Anonymkode: 28619...966

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med faste sex-kvelder. Høres ikke så sexy ut, jeg vet, men om dere har en avtale om at på onsdag skal vi ha sex, er begge forberedt og kan gå og kåte seg litt opp før det. Passe på å ta en dusj og fikse seg og sånne ting.

Det er det eneste som funka for oss. det er selvfølgelig lov å trekke seg ut av avtalen, men den eksisterer for at begge skal gjøre en liten effort for å komme i humør til den avtalte tiden.

Lykke til ❤️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det at det er lite seksuell atmosfære i hverdagen. I vårt forhold er det jeg som har høyest sexlyst, og jeg har også lyst til å ha lyst. Mannen er litt sånn at han "glemmer" at sex finnes, og venter på at lysten plutselig skal komme over han. Jeg må dermed gå litt ekstra inn for å skape lyst både for meg selv, men også for mannen. 

For meg/oss funker det ofte med flørting gjennom dagen. Små kommentarer om at jeg har lyst på han. Blikk og berøring. Ekstra lange klemmer. Sender reels med seksuelt innhold. Litt ekstra lange/intense kyss. Rett å slett små ting gjennom dagen/ettermiddagen som minner oss på at vi fortsatt er kjærester og ikke bare foreldre. 
Andre ganger kan jeg kle meg litt mer sexy enn jeg vanligvis gjør, selv om vi bare skal være hjemme, typ ett litt kortere skjørt eller noe annet jeg vet han liker meg i. 

Ofte kan det føles litt unaturlig, ikke særlig sexy i begynnelse og ofte at det begynner mer som en spøk, men når jeg da får respons fra han så kommer lysten min, og det blir lettere og mer naturlig å fortsette. 

Anonymkode: a19c1...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ok, og hvis noen drukner eller sklir? Tror nok rimelig mange ulykker i hjemmet skjer på glatt gulv og flisene er ikke gode å falle på. Antar at dere heller ikke lar de svømme rundt i badekaret uten oppsyn?

Hvordan dusjer du hvis det er slik at det er en risiko for å drukne...?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tenker dette er et veldig godt poeng. Nei, livet er ikke bare sexy, og noen ganger handler det om andre enn en selv, hvertfall når man får barn. Dere har jo tatt et valg om å få det, hvordan regnet dere egentlig med at det skulle bli? 

Jeg tenker at det å vise omsorg for familien og å akseptere «unntakstilstand» i perioder er helt grunnleggende for å kunne ha et parforhold og familie. De aller færreste går gjennom hele livet friske og sexy og med uante mengder av tid til kjæresten. Det er både urealistisk og veldig lite tiltalende å forvente det. 

Enig. Det er noe ekstra intimt og nydelig med det å drifte en familie sammen og oppdra barna sine sammen. Så kan man ta seg tid til en lang, god klem ved oppvaskmaskinen og nyte synes av barna sine og tenke at det er fint det også. Så kommer sexlivet igjen når det kommer.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her: Mange kode tips. Jeg er enig om at man må ha forventninger til et litt dårligere sexlivet etter man får barn. Men å ha sex 3-6 ganger i året som vi har har hatt nå de siste 5 årene føler vi virker litt lite og frykter at vi over tid kun blir venner. Når det kommer til kjappiser så frister ikke dette da vi ikke har noen seksuell tone mellom oss lengre. Dermed ville det vært veldig unaturlig å plutselig skulle ligge sammen. Kanskje løsninger er, som nevnt her, å ha faste sexavtaler. Må tygge litt på den

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor piske en død hest når dere er såpass samstemte? 

Hos meg og mannen hadde vi begge behov for sex selv da vi hadde småbarn. En venninne og mannen satte sexliv på vent mens de hadde småbarn (enighet om det). Ser ikke noe galt i noen av delene så lenge paret er enige. 

Vennesparet som satte sexliv på vent kom i gang igjen etterhvert. Har ikke gravd i hvor lang tid det tok, men hun nevnte det selv at nå var det i gang igjen. 

Anonymkode: 68417...21a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...