Gå til innhold

Kansellere sykehustime i HelsaMi-appen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fredag ettermiddag fikk jeg innkalling til en undersøkelse på sykehuset tirsdag kl 07.30. Denne kan jeg ikke møte til pga en annen time i helsevesenet like etter. Jeg prøvde å kansellere timen og skrev et notat på hvorfor i HelsaMi-appen, men nå ser jeg at kanselleringen ikke har blitt registrert. Skyldes det at dette ikke skjer automatisk, men at de på avdelingen fysisk må registrere dette når de ser det? Eller må jeg rett og slett stå opp grytidlig imorra (på en etterlengtet fridag) for å ringe og kansellere, for å slippe gebyr? Siden man må avlyse senest 24 timer før undersøkelsen?

Anonymkode: 3c4bc...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må nok det ja. 

Anonymkode: 1fea0...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fredag ettermiddag fikk jeg innkalling til en undersøkelse på sykehuset tirsdag kl 07.30. Denne kan jeg ikke møte til pga en annen time i helsevesenet like etter. Jeg prøvde å kansellere timen og skrev et notat på hvorfor i HelsaMi-appen, men nå ser jeg at kanselleringen ikke har blitt registrert. Skyldes det at dette ikke skjer automatisk, men at de på avdelingen fysisk må registrere dette når de ser det? Eller må jeg rett og slett stå opp grytidlig imorra (på en etterlengtet fridag) for å ringe og kansellere, for å slippe gebyr? Siden man må avlyse senest 24 timer før undersøkelsen?

De svarer vel neppe telefonen klokke 7.30? 

Helsa mi er vel bare i Møre og Romsdal HF? Du kan gå inn og google deg frem til e-dialog og sende melding på den måten. Logg inn med bankid. Da har du dokumentasjon på at du har varslet mer enn 24 timer før. Selv om jeg ikke tror beskjeden kommer frem til rette avdelingen i tide i systemet. Derfor bør du og ringe og varsle og ta godt vare på kvitteringen du får etter å ha sendt meldingen. 
Jeg vet at den funksjonen finnes og fungerer, fordi jeg brukte den for noen timer siden. 

Anonymkode: 808d1...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helsa mi er vel bare i Møre og Romsdal HF? Du kan gå inn og google deg frem til e-dialog og sende melding på den måten. Logg inn med bankid. Da har du dokumentasjon på at du har varslet mer enn 24 timer før. Selv om jeg ikke tror beskjeden kommer frem til rette avdelingen i tide i systemet. Derfor bør du og ringe og varsle og ta godt vare på kvitteringen du får etter å ha sendt meldingen. 
Jeg vet at den funksjonen finnes og fungerer, fordi jeg brukte den for noen timer siden. 

Det er så rart, for jeg kansellerte en annen time gjennom HelsaMi også, og den ble registrert med en gang. Er det på HelseNorge man kan prøve seg på d-dialog? Eller hvilken side? Man logger jo seg inn med bankID på HelsaMi også, så skulle jo tro det burde holdt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det var St. Olavs hospital som startet med HelsaMi, både de og Helse Møre og Romsdal ligger under Helse Midt-Norge RHF. Bare til opplysning.

Anonymkode: 1fe94...f34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Må kommentere på dette også. Når du sender en melding med eDialog kan det ta opptil to døgn før avdelingen får beskjed. Noen ganger mer. Det aller beste er å ringe ved første mulighet og forklare situasjonen. Du får neppe gebyr når du fikk tildelt time såpass sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det har vel ikke vært noen der til å registrere meldingen din nå i helgen….

Anonymkode: f97ae...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det har vel ikke vært noen der til å registrere meldingen din nå i helgen….

Nei sikkert ikke, det er det jeg spør om, om kanselleringen skjer automatisk i appen, eller om en ansatt må fysisk registrere timen som kansellert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nå prøvde jeg å skrive en melding i HelsaMi-appen til lungeavdelingen, så det var en funksjon for det der. Så nå har jeg forklart situasjonen, så får jeg heller prøve å ringe imorra tidlig i tillegg. Men 😝 Så irriterende når jeg endelig skulle sove lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei sikkert ikke, det er det jeg spør om, om kanselleringen skjer automatisk i appen, eller om en ansatt må fysisk registrere timen som kansellert. 

En ansatt må fysisk fjerne timen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En ansatt må fysisk fjerne timen din

Ok, takk. Greit å vite. Men da ser de jo at jeg har prøvd å avlyse i god tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det er så rart, for jeg kansellerte en annen time gjennom HelsaMi også, og den ble registrert med en gang. Er det på HelseNorge man kan prøve seg på d-dialog? Eller hvilken side? Man logger jo seg inn med bankID på HelsaMi også, så skulle jo tro det burde holdt..

Når du googler helse møre og Romsdal så kommer du frem til siden til helseforetaket. Der står det kontakt oss. Så er et av valgene der, e-dialog. Dette gjør du for å kunne dokumentere at du har varslet før de åpner tlf i morgen. Du må og ringe når telefonen åpner, men da vil det være mindre enn 24 timer til du har time, og er de vanskelige, så må du betale. 

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Må kommentere på dette også. Når du sender en melding med eDialog kan det ta opptil to døgn før avdelingen får beskjed. Noen ganger mer. Det aller beste er å ringe ved første mulighet og forklare situasjonen. Du får neppe gebyr når du fikk tildelt time såpass sent.

Leser du det jeg skrev, så ser du att også dette er kommentert. Hun må ringe i tillegg når telefonen åpner. Å sende edialog er for å vise at hun har varslet i tide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når du googler helse møre og Romsdal så kommer du frem til siden til helseforetaket. Der står det kontakt oss. Så er et av valgene der, e-dialog. Dette gjør du for å kunne dokumentere at du har varslet før de åpner tlf i morgen. Du må og ringe når telefonen åpner, men da vil det være mindre enn 24 timer til du har time, og er de vanskelige, så må du betale. 

Leser du det jeg skrev, så ser du att også dette er kommentert. Hun må ringe i tillegg når telefonen åpner. Å sende edialog er for å vise at hun har varslet i tide. 

Takk for svar. Jeg satser på det holder å gjøre det sånn jeg har gjort, ved å både skrive notat to ganger når jeg har prøvd å kansellere i appen, og notatene er sikkert lagret og kan sees når de ser at jeg har prøvd å kansellere, pluss at jeg også skrev en melding direkte til avdelingen gjennom appen også. Så får jeg bare ringe kl 08 for sikrest skyld. Vanvittig irriterende når man endelig hadde en fridag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, helsami er i Trøndelag å.

Anonymkode: ae7ba...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...