Gå til innhold

Tursko/joggesko til dame ,med god demping og støtte, anbefalinger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg går turer både på asfalt og grus, men jogger ikke. Kan noen anbefale meg gode sko, spesielt gode for hæl? har en vond hæl... Pris ingen betydning. Blir glad for gode råd :) 

Anonymkode: 62134...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hoka, ville testet litt modeller og valgt ut fra personlig preferanse. Jeg bruker Challenger til fjellturer og jogging i skogen. Clifton er og gode til slikt. Bondi har mest demping (som å gå på en sky), men du må teste om de er støttende nok, jeg bruker de til hverdags, elsker de på både asfalt og sykehusgulv. Ryggen min elsker også de pga mye gåing i jobb. 

Anonymkode: 9d41b...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må velge en sko med zero drop og breie fremme.

trenger du virkelig god demping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Soft mann skrev (9 timer siden):

Du må velge en sko med zero drop og breie fremme.

trenger du virkelig god demping?

Noen konkrete forslag? :) tenkte demping er bra siden jeg er ganske tung...ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoka passer ikke min fot, jeg foretrekker Salomon til turbruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Noen konkrete forslag? :) tenkte demping er bra siden jeg er ganske tung...ts

Eg bruker sel Altra sine sko, men det er komet flere sko som er breie forann og zero drop. Eg er og veldig fornøyd med sko med Vibram gummi på sålen. Da er dei ikke glatte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg går turer både på asfalt og grus, men jogger ikke. Kan noen anbefale meg gode sko, spesielt gode for hæl? har en vond hæl... Pris ingen betydning. Blir glad for gode råd :) 

Vet ikke hva du mener med vond hæl, kommer det av litt plattforhet eller annen skade? 
Er du plaget med betennelse i hæl etc kan en stabilitetsko være bra, de er mer sidestabile. De fleste merkene har stabilitetssko i løpe/ gåsko sortimentet, og de fleste av dem er veldig komfertable å gå i. Vi l anbefale deg å dra til en butikk og prøve ulike typer av sko fra forskjellige leverandører. Det som passer din fot bli det riktige for deg. 
Drop er en ting mange prater om i slike sko, altså høydeforskjell hæl og forfot. Veløg noe der som er litt likt det du vanligvis bruker. Går du vanligvis med hæl så kan det være litt mer drop er best for deg, går du vanligvsi med flate sko - så en sko med mindre drop. 

Anonymkode: 8f3ce...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...