Gå til innhold

Har vært utro en enkel gang, det var en stor feil.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Heh hvorfor skal han i det hele tatt vurdere å gi deg en sjanse når du ikke engang gidder å si unnskyld?

Anonymkode: fa226...16d

Hva hjelper det ham at jeg sier unnskyld? Hadde det hjulpet kunne jeg gjort det, men det gjør det ikke. Jeg kunne også ha kjøpt 100kg sjokolade til ham hvis det hadde gjort det enklere for ham, men det gjør det jo ikke.... Jeg er bare ikke glad i å si unnskyld hele tiden, det er bare barneskoleopplegg, og det er jeg på en måte ferdig med nå. Han vet hva jeg vil, jeg vil ha ham og jeg vil aldri såre ham igjen.

Anonymkode: ca300...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så hva er planen for å fikse forholdet,  bygge trygghet, vise at du angrer (hvis du gjør det).

Virker som du er veldig ung og umoden??

Du innser ikke at dette krever mye arbeid.  Du har nettopp tråkket på og ydmykhet kjæresten din. Han er nå blitt en cuckold ufrivillig  Å ta deg tilbake betyr å gi avkall på all stolthet, kompisene vil riste på hodet og han er "litt" mindre i andres øyne. En som ikke står opp for seg selv, lar seg tråkke. Ha  kan begynne å forakte seg selv for å være svak.

Du har lite respekt for han fra før. Nå vil miste enda mer respekt.  En annen mann pulte dama hans, og han godtok det.

Dette forholdet er allerede dødt. Det er bare at dere later som det ikke er det.

Stakkars fyr, du kommer til å være utro igjen.Du kan endre overskriften fra eneste til første gang du er utro.

Håper virkelig du strekker deg langt for å bygge han opp igjen. Men ikke ha noen illusjoner om at dere kan komme tilbake til der dere var. Det forholdet raserte du. Noe helt nytt må bygges.

Anonymkode: 197ca...efc

Jeg tror ikke det er noe han har fortalt til kompisene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva hjelper det ham at jeg sier unnskyld? Hadde det hjulpet kunne jeg gjort det, men det gjør det ikke. Jeg kunne også ha kjøpt 100kg sjokolade til ham hvis det hadde gjort det enklere for ham, men det gjør det jo ikke.... Jeg er bare ikke glad i å si unnskyld hele tiden, det er bare barneskoleopplegg, og det er jeg på en måte ferdig med nå. Han vet hva jeg vil, jeg vil ha ham og jeg vil aldri såre ham igjen.

Ja huff skikkelig barneskole opplegg å beklage for oppførselen sin 🙄

Utifra hvordan du fremstiller deg selv i denne tråden så tenker jeg at du gjorde han en stor tjeneste når du ødela dette forholdet.

Anonymkode: fa226...16d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tror ikke det er noe han har fortalt til kompisene....

...utro partneren har sannsynligvis fortalt at han scora i helga, Kjæresten har søkt støtte hos en venn?? Noen har spurt om hva som har skjedd osv.

Dette er ute, ikke innbill deg noe annet...

Du er hu utro dama fra nå.

Bær det med stolthet.

Anonymkode: 197ca...efc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian skrev (På 17.3.2025 den 9.55):

Dere som nærmest går til angrep på kjæresten til TS for måten han reagerte/oppførte seg, har dere selv opplevd utroskap?

Ja

AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 16.20):

Jeg vil være kjæresten hans, alle kan gjøre feil og nå må vi komme oss videre.

Det kan føles enkelt for deg som bare helt plutselig hadde sex med en annen. For ham kan det føles som at du har trampet på sjelen hans.

Snok1 skrev (På 17.3.2025 den 17.45):

Hvis han ikke ser dette, så er det han som taper mest på dette bruddet.

Å tape en person som ikke respekterer det grunnleggende i et forhold er faktisk ikke et tap. Jeg håper fyren har integritet og selvfølelse nok til å kutte alle bånd og ikke gå tilbake til henne. Om han klarer det, så er det en ganske stor seier for ham.

At han ikke har hatt mange sexpartnere betyr ikke at noen som helst partner er en slags gave, spesielt ikke en som Ts. Mannen kan være en særdeles fin fyr på alle måter, også utseendemessig. Jeg er ikke et fan av renhetskultur, men det er mange grunner til at en person ikke har hatt mange sexpartnere.

Anonymkode: c1e21...d2a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er mange år siden jeg var utro uten at jeg har jobbet med meg selv for å slutte å være utro. Jeg har sluttet å drikke alkohol som har medført at jeg har sluttet å gjøre dumme ting i fylla.

Anonymkode: be44e...24e

Tja, så tendensen er der fremdeles da.... om du går på fylla er du utro ... Ikke forholdsmateriale i min bok, mann eller kvinne. 

Anonymkode: d8052...e19

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 15.01):

Å si unnskyld betyr at du innrømmer at du har gjort en feil. Det hjelper ham å innse at du ikke forsvarer din utroskap og dermed at du ikke vil gjøre det igjen. Ingen mennnesker liker å gjøre noe de selv mener er feil. Det gjør dem til feilbare og dårlige mennesker.

Å nekte å si unnskyld betyr at du ikke vil innrømme å ha gjort en feil. Du vil hevde at utroskapen "bare skjedde", som om det var noe som rammet deg. Det er et narsissistisk trekk.

Anonymkode: 637b6...811

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 15.01):

Det er noe veldig lite sjarmerende over det du skriver, liker ikke å si unnskyld ? Som en sier når du gjør dette viser du at det var din feil det som skjedde, og det var det jo 100%. Du kunne også sagt kan du noen gang tilgi meg ! Men jeg råder deg egentlig til å holde kjeft, la mannen være i fred, og om noen skulle ta kontakt så må de være han, fordi han vil. Om ikke la det ligge ! Du begikk det ultimate sviket ! For det er akkurat hva dette her er for noe, kan det tilgies ? Selvfølgelig om du har endret deg, og det har du neppe ut i fra det du sier. Lett å si at du aldri skal gjøre det igjen, bare ord som kan falle døde til jorden i morgen når neste fristelse kommer. 

Utroskap lar seg utrolig sjeldent reparere ! Noen få klarer det, men det krever at den du var utro mot faktisk tilgir deg, og du viser med handling at du faktisk har endret deg over tid. For det ville uansett tatt tid, og mange år før han kunne stolt på deg igjen. Og når han da eventuelt ville blitt litt kontrollerende fordi du har skadet hans mentale helse, hadde du taklet det ?

Anonymkode: 4c154...e44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 8.52):

Jeg er ikke glad i å si unnskyld. Det var jo bare en feil som skjedde på en fest, utroskapen var altså ikke planlagt. Jeg tror jeg hadde kunne tilgi kjæresten min hvis han gjorde en enkel feil på en fest, forutsatt at han fremdeles ville fortsette med meg og lære av det og ikke gjøre det igjen. Jeg hadde hatt mye vanskeligere for å tilgi et planlagt utroskap...... Vi er likevel allerede begynt å snakke litt sammen og vi skal nok komme oss igjennom dette og komme sterkere ut av dette sammen.👍

Ingen er glad i å si unnskyld. Unnskyld må man si når man bevisst eller ubevisst har såret noen, og det er ingen hyggelig situasjon å være i, men vedkommende fortjener da at man sier unnskyld. Kanskje til og med mange ganger. 

Å tråkke på noen, såre noen, og ikke som unnskyld fordi det er ubehagelig for deg er både galt og umodent. 

Å si unnskyld gjør ikke noe ugjort, men det viser at man tar ansvar for å ha såret noen. Å ikke ville si unnskyld er ugreit. 

Dette var ikke bare en feil som skjedde. Det var noe du gjorde. 

Anonymkode: b8e06...15f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen er glad i å si unnskyld. Unnskyld må man si når man bevisst eller ubevisst har såret noen, og det er ingen hyggelig situasjon å være i, men vedkommende fortjener da at man sier unnskyld. Kanskje til og med mange ganger. 

Å tråkke på noen, såre noen, og ikke som unnskyld fordi det er ubehagelig for deg er både galt og umodent. 

Å si unnskyld gjør ikke noe ugjort, men det viser at man tar ansvar for å ha såret noen. Å ikke ville si unnskyld er ugreit. 

Dette var ikke bare en feil som skjedde. Det var noe du gjorde. 

Anonymkode: b8e06...15f

Helt enig. Det høres veldig rart ut at TS ikke vil si unnskyld. Det virker ikke som hun tar ansvar for det valget hun tok da hun var utro.

Om det var meg som ble utsatt for slik utroskap av en person som ikke evner å se alvoret av det hun har gjort så hadde jeg løpt så fort beina mine bar, og det så langt bort fra henne som jeg kunne komme. Forkastelig oppførsel av TS, ikke bare selve utroskapen men også måten hun prøver å "reparere" dette på.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.3.2025 den 13.11):

Ja, fordi de jobbet med seg selv og ikke tok lett på det... 

Anonymkode: 8e0cb...531

De tok nok litt lettere på det den gang, men så mange år senere at det ikke var så greit ;) Jeg tok veldig lett på det, og sa det til og med til han jeg var sammen med som om det var helt greit… Noe det selvsagt ikke var. Det var først i nytt forhold noen år senere at jeg forstod at dette gjør jeg aldri igjen. I dag er jeg flau over det, men hadde helt annet tankesett den gangen, og det var mange med meg i samme situasjon. 

Anonymkode: 9e839...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

SVIKER! Utroskap er ikke en feil, det er et valg. Du er en dritt av en kjæreste som har påført han smerte. Selvfølgelig skal han få lov til å kaste deg ut på dagen. Han har lov til å være både sint og lei seg. Du derimot,..... sorry men du har deg selv å takke. Fy så dum du er. 

Anonymkode: fdaf0...01d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tja, så tendensen er der fremdeles da.... om du går på fylla er du utro ... Ikke forholdsmateriale i min bok, mann eller kvinne. 

Anonymkode: d8052...e19

Svart/hvitt-tenkning…  😊 Jeg var også utro i min ungdom, men klarer fint å avstå fra det 30 år senere, selv om jeg drikker alkohol ;) Tror du at den du siterer alltid er utro når «haun» drikker?!? Jaja, glad jeg har flere evner og tanker en kun enten/eller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

SVIKER! Utroskap er ikke en feil, det er et valg. Du er en dritt av en kjæreste som har påført han smerte. Selvfølgelig skal han få lov til å kaste deg ut på dagen. Han har lov til å være både sint og lei seg. Du derimot,..... sorry men du har deg selv å takke. Fy så dum du er. 

Enig, men gi deg litt da!🙄 Dette er snakk om veldig unge mennesker som ikke har fått erfart ting skikkelig enda, frøken verdensmester og europamester i feilfritt liv - spesielt i ungdomstiden 🏅🎖️🥇Og førstepremie for å dømme andre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Enig, men gi deg litt da!🙄 Dette er snakk om veldig unge mennesker som ikke har fått erfart ting skikkelig enda, frøken verdensmester og europamester i feilfritt liv - spesielt i ungdomstiden 🏅🎖️🥇Og førstepremie for å dømme andre! 

Vet vi alderen deres? Det eneste jeg har fått med meg er at han var langt opp i 20-årene da de ble sammen. Men TS har ikke skrevet hvor lenge de har vært sammen eller hvor gammel hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg sov hos ham i natt, så vi skal komme oss veldig fint igjennom dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De tok nok litt lettere på det den gang, men så mange år senere at det ikke var så greit ;) Jeg tok veldig lett på det, og sa det til og med til han jeg var sammen med som om det var helt greit… Noe det selvsagt ikke var. Det var først i nytt forhold noen år senere at jeg forstod at dette gjør jeg aldri igjen. I dag er jeg flau over det, men hadde helt annet tankesett den gangen, og det var mange med meg i samme situasjon. 

Så det du mener er at du ble mer moden med årene.

Anonymkode: 8e0cb...531

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sov hos ham i natt, så vi skal komme oss veldig fint igjennom dette. 

Da er du mer heldig enn du fortjener.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 20.23):

Han var jomfru til langt opp i 20-årene til han traff meg, jeg håpet at han skulle tilgi meg :( Jeg savner ham hele tiden. Det kan jo være at han bare trenger noe tid for å finne sammen med meg igjen....

Du håpet han skulle tilgi deg utroskap fordi han var jomfru da dere møttes..? Ser ikke helt relevansen her.

Anonymkode: 58ab6...3aa

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...