Gå til innhold

Har vært utro en enkel gang, det var en stor feil.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tar overhodet ikke lett på det, jeg angret med en gang det hadde skjedd og orket ikke tanken på det sviket jeg hadde utsatt ham for. 

Vi hadde mye sex og jeg elsket å ha sex med ham. 

Hadde jeg ikke hatt respekt for ham, hadde jeg ikke vært kjærester med ham. Jeg kommer ikke med falske løfter om at det aldri skal skje igjen, jeg mener det av hele hjerte at jeg aldri vil drite meg ut slik igjen, det har jeg også sagt til ham. Jeg håper inderlig at han vil gi forholdet vårt en ny sjanse og at vi kan komme sterkere ut av dette.

Ts

Anonymkode: ca300...c92

Du sier at du hadde respekt for exen din. Hvorfor trodde du da at han skulle ta deg tilbake fordi han var jomfru til han var langt opp i 20-årene? Skjønner du ikke at sex er mye mer verdifullt for en som har hatt sex med svært få enn for en som har en bodycount på 100? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil heller se fremover, lære av det og komme sterkere ut av det sammen med ham og fortsette forholdet med ham.

Jeg vil være kjæresten hans, alle kan gjøre feil og nå må vi komme oss videre.

Hvis han ikke ser dette, så er det han som taper mest på dette bruddet.

(Neste gang du er samboer sørger du for å være med å eie kåken. Store jenter setter sine egne betingelser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar overhodet ikke lett på det, jeg angret med en gang det hadde skjedd og orket ikke tanken på det sviket jeg hadde utsatt ham for. 

Hadde jeg ikke hatt respekt for ham, hadde jeg ikke vært kjærester med ham. Jeg kommer ikke med falske løfter om at det aldri skal skje igjen, jeg mener det av hele hjerte at jeg aldri vil drite meg ut slik igjen, det har jeg også sagt til ham. Jeg håper inderlig at han vil gi forholdet vårt en ny sjanse og at vi kan komme sterkere ut av dette.

Ts

Å kunne stole på deg vil jo være svært vanskelig. Bare det er og blir en fremtidig utfordring. Gjensidig respekt kan du ikke forvente med det første, kanskje aldri. Når han er blitt såret på denne måten er det ikke sikkert han noen gang vil komme over det, verken med deg eller uten deg

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vet ikke (det høres flåsete ut, jet vet) men det skjedde bare. Vi traff hverandre helt tilfeldig og pratet om gamle dager, fikk litt å drikke og plutselig endte det med at vi hadde sex. Det var ikke planlagt på noen måte... Jeg klarer ikke å se meningen med å si unnskyld til ham, jeg er på generell basis ikke så glad i å si unnskyld og det hjelper ham ingenting.... Jeg vil heller se fremover, lære av det og komme sterkere ut av det sammen med ham og fortsette forholdet med ham.

Hvis du ønsket et styrket forhold med han, eller med hvem som helst for den saks skyld, vær så snill å lese boken Adult Children of Emotionally Immature Parents. Den er lettlest, jeg lover. 

Vær så snill. Den mentaliteten din kommer fra emosjonell umodenhet og den er fullstendig skadelig i relasjoner med andre! 

Anonymkode: 3a6a3...aad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ts

TS.

Du veit ikke hvorfor det skjedde, men hevder det ikke vil skje igjen.

Hva skal han bruke det til.

Fra du møte eksen til du hadde leppene rundt pakken hans gjorde du MANGE valg. Du valgt å snakke med han alene, du valgte å drikke med han,  du valgte å flørte, du valget å bli alene med han, du valgt i kysse han, du valgte å kle av deg+++

Det må ta eierskap til. Du sier du ikke veit, men egentlig gjør i det. Du er ikke umyndiggjort.

Før du faktisk tar eierskap og ansvar for egne handlinger vil ingen endringer skje. 

Man knuller ikke noen for så hevde at man ikke veit hvorfor.  Da juger du.

Å fikse dette krever fullstendig ærlighet og åpenhet.  Grunnen til at du ikke kommer sterkere ut av dette er at du er mest opptatt av å beskytte deg selv fremfor å gi han de svarene han trenger for å bearbeide. 

For han er det best å kutte ut deg. Du ønsker ikke å tilføre noe av verdi i den prosessen han må igjen. Du er pr.idag en vandrende påminnelse om svik og etterfølgende løgner og ansvarsfraskrivelse.  Du sier kanskje at du vil skåne han, men du forlenger smerten.

Anonymkode: 197ca...efc

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du forhåpentligvis lært at handlinger har konsekvenser

Anonymkode: 9f98f...fd2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Livet har kapitler.

Inndelt av skoler, flytting, reiser, jobber, vennskap, kjærlighet, brudd.

Å tviholde på avsluttede kapitler heller enn å omfavne og gjøre det beste ut av de nye bare skader og gjør en mindre lykkelig enn man kunne vært.

Anonymkode: a3319...7d3

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gå videre. Ikke gjør deg patetisk med å prøve å innynde deg hos han igjen. Om han så tar deg tilbake, så har han mistet all respekt for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt, tilsvar til dette og mye avsporinger. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2025 den 17.20):

Jeg vet ikke (det høres flåsete ut, jet vet) men det skjedde bare. Vi traff hverandre helt tilfeldig og pratet om gamle dager, fikk litt å drikke og plutselig endte det med at vi hadde sex. Det var ikke planlagt på noen måte... Jeg klarer ikke å se meningen med å si unnskyld til ham, jeg er på generell basis ikke så glad i å si unnskyld og det hjelper ham ingenting.... Jeg vil heller se fremover, lære av det og komme sterkere ut av det sammen med ham og fortsette forholdet med ham.

Hvorfor vil du ikke si unnskyld. Det må være det første, grunnleggende du gjør. Det og å ta ansvar. Jeg leser ingenting av det i tråden din.

Anonymkode: 8a0bd...e77

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor vil du ikke si unnskyld. Det må være det første, grunnleggende du gjør. Det og å ta ansvar. Jeg leser ingenting av det i tråden din.

Anonymkode: 8a0bd...e77

Jeg er ikke glad i å si unnskyld. Det var jo bare en feil som skjedde på en fest, utroskapen var altså ikke planlagt. Jeg tror jeg hadde kunne tilgi kjæresten min hvis han gjorde en enkel feil på en fest, forutsatt at han fremdeles ville fortsette med meg og lære av det og ikke gjøre det igjen. Jeg hadde hatt mye vanskeligere for å tilgi et planlagt utroskap...... Vi er likevel allerede begynt å snakke litt sammen og vi skal nok komme oss igjennom dette og komme sterkere ut av dette sammen.👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap er aldri noe som bare skjer.. det er et aktivt valg. Du valgte og bestemte deg for å ha sex med en annen enn kjæresten din. 
Ditt første steg mot innsikt vil være å finne ut hvorfor du gjorde noe du egentlig ikke ville gjøre. Er det typisk deg å gjøre hva som er «forventet» i en situasjon? Har du vansker med å si nei? 

Anonymkode: 637b6...811

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er ikke glad i å si unnskyld. Det var jo bare en feil som skjedde på en fest, utroskapen var altså ikke planlagt. Jeg tror jeg hadde kunne tilgi kjæresten min hvis han gjorde en enkel feil på en fest, forutsatt at han fremdeles ville fortsette med meg og lære av det og ikke gjøre det igjen. Jeg hadde hatt mye vanskeligere for å tilgi et planlagt utroskap...... Vi er likevel allerede begynt å snakke litt sammen og vi skal nok komme oss igjennom dette og komme sterkere ut av dette sammen.👍

Så hva er planen for å fikse forholdet,  bygge trygghet, vise at du angrer (hvis du gjør det).

Virker som du er veldig ung og umoden??

Du innser ikke at dette krever mye arbeid.  Du har nettopp tråkket på og ydmykhet kjæresten din. Han er nå blitt en cuckold ufrivillig  Å ta deg tilbake betyr å gi avkall på all stolthet, kompisene vil riste på hodet og han er "litt" mindre i andres øyne. En som ikke står opp for seg selv, lar seg tråkke. Ha  kan begynne å forakte seg selv for å være svak.

Du har lite respekt for han fra før. Nå vil miste enda mer respekt.  En annen mann pulte dama hans, og han godtok det.

Dette forholdet er allerede dødt. Det er bare at dere later som det ikke er det.

Stakkars fyr, du kommer til å være utro igjen.Du kan endre overskriften fra eneste til første gang du er utro.

Håper virkelig du strekker deg langt for å bygge han opp igjen. Men ikke ha noen illusjoner om at dere kan komme tilbake til der dere var. Det forholdet raserte du. Noe helt nytt må bygges.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ikke ville si unnskyld er å ikke ta ansvar. Det virker ikke som du vil ta ansvar, det «bare skjedde». Og da vil det skje igjen. 
Ham tar deg nok tilbake, men avsmaken for deg kommer først etter noen måneder.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han ikke tar deg tilbake igjen. Du er umoden og forstår ikke konsekvens av en handling. Du er bare lei deg fordi du ble tatt og husløs. I Manchester kaller vi sånne som deg gob shite. 

Anonymkode: 750dd...c60

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å ikke ville si unnskyld er å ikke ta ansvar. Det virker ikke som du vil ta ansvar, det «bare skjedde». Og da vil det skje igjen. 
Ham tar deg nok tilbake, men avsmaken for deg kommer først etter noen måneder.

Jepp. Avsmaken kommer snikende.  

Problemet til de denne fyren er nok at han ikke har hatt sex tidligere og tilgang på sex gjøre han godtar mer en han bør. Typisk er at tror at han ikke kan få det noe annet sted?

Hvis ei annen dame viser han interesse så tipper jeg han slår til. Hvorfor skal han være lojal og trofast mot ei som ikke er det.

Han er en fyr i forhold klar for plukking av ei bedre dame.

Så får han heller bruke TS for sex i mellomtiden. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heh hvorfor skal han i det hele tatt vurdere å gi deg en sjanse når du ikke engang gidder å si unnskyld?

Anonymkode: fa226...16d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

... Kjenner mange som var utro da de var veldig unge, men aldri har gjort det flere ganger...

Anonymkode: 9e839...024

Ja, fordi de jobbet med seg selv og ikke tok lett på det... 

Anonymkode: 8e0cb...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange år siden jeg var utro uten at jeg har jobbet med meg selv for å slutte å være utro. Jeg har sluttet å drikke alkohol som har medført at jeg har sluttet å gjøre dumme ting i fylla.

Anonymkode: be44e...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er mange år siden jeg var utro uten at jeg har jobbet med meg selv for å slutte å være utro. Jeg har sluttet å drikke alkohol som har medført at jeg har sluttet å gjøre dumme ting i fylla.

Anonymkode: be44e...24e

Men da har du jo gjort en endring med deg selv? 

Anonymkode: f5a26...3c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...