Gå til innhold

Sjekker dere vurderinger på Finn?

Skravleberta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
omnitron skrev (17 minutter siden):

Det som nesten er blitt viktigere for meg enn selve score er at jeg kan se hvem jeg handler av da så mange krever forhåndsbetaling.

Jeg må kunne søke opp personen på facebook, finne familiemedlemmer + telefonnummer offentlig for selgeren jeg vurderer å kjøpe av.

Hvis selger er verifisert med bankid, hvorfor behøver du alt dette?

Anonymkode: 5a9bb...b74

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det laveste jeg har fått er 8.8. Kunden var ikke helt fornøyd med passformen på kjolen. Noe som egentlig ikke er meg som selger sin feil. Jeg kan ikke garantere at noe faller 100% i smak eller passer perfekt. Så lenge jeg har delt alle opplysninger på forhånd så bør det være greit. Snittet mitt er uansett 10 fordi jeg har så mange anmeldelser. Jeg ser selv på poeng når jeg kjøper. Ser også på antall. Lar ikke en negativ tilbakemelding ødelegge.

Anonymkode: 28785...d19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selv duster kan verifisere seg med bank id. Verifisering med bank id bekrefter kun at det er en reel person.

Anonymkode: dd31a...dd4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så når en av de eventuelt prøver å svindle meg igjen kan jeg lage litt leven jeg ikke får anledning til ellers.

Blitt svindlet 3 ganger. 2 av de hadde jeg informasjonen jeg trengte og fikk tilbake pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selv duster kan verifisere seg med bank id. Verifisering med bank id bekrefter kun at det er en reel person.

Anonymkode: dd31a...dd4

Jepp. Og en reell person er det uansett om det er verifisert eller ikke. Så den bank-id verifiseringen er ikke mye verdt.

Hjalp ihvertfall ikke meg når jeg ble svindlet for 4000 kroner. Kanskje om det hadde vært 400 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker ikke men mindre scoren er under 8/9. Stakkars en selger jeg så, han hadde bare 7,5 fordi den ene som har lagt igjen score var sånn nisse som ikke gir full score med mindre de får gratis avsugning.

Jeg kjøper ting jeg har lyst på, nesten uavhengig i score til selger. Sjekker aldri score ved salg, selger til de som vil ha det jeg selger, jeg vil jo bli kvitt det. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer litt an på, skal det sendes i posten (noe jeg nesten aldri velger), så sjekker jeg om personen har fått tilbakemeldinger som går på pålitelighet, innpakning etc. Om jeg skal hente og personen er en mann som bor uti "huti-heita", vil jeg nok også sjekke (for min egen trygghets skyld). 

Endret av enkefru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
omnitron skrev (3 timer siden):

Så når en av de eventuelt prøver å svindle meg igjen kan jeg lage litt leven jeg ikke får anledning til ellers.

Blitt svindlet 3 ganger. 2 av de hadde jeg informasjonen jeg trengte og fikk tilbake pengene.

Jeg forstår ikke, forventer du at du skal kunne betale etter at du har mottatt varen, uten å bruke Fiks ferdig? Siden du beklager deg over selgere som vil ha betalt i forkant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg forstår ikke, forventer du at du skal kunne betale etter at du har mottatt varen, uten å bruke Fiks ferdig? Siden du beklager deg over selgere som vil ha betalt i forkant? 

Jeg forventer ingenting. Men jeg krever en viss mengde informasjon før jeg gir fra meg penger. Er ikke denne informasjonen tilgjengelig vil jeg ikke akseptere forhåndsbetaling. Om de velger å sende varen før jeg har gitt fra meg penger trenger jeg ikke denne informasjonen.

Fiks ferdig er ikke alltid et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg legger litt vekt på det, men det finnes tullinger der ute som ikke forstår seg på hvordan rankingen fungerer. Jeg fikk 7 av en person en gang som var strålende fornøyd med handelen. Jeg ga 10 til han. Det var surt og jeg ble veldig skuffet. Heldigvis endret snittet seg når jeg fikk solgt mer. Nå har jeg 10 igjen :) 

Anonymkode: 4be62...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omnitron skrev (22 timer siden):

Jepp. Og en reell person er det uansett om det er verifisert eller ikke. Så den bank-id verifiseringen er ikke mye verdt.

Hjalp ihvertfall ikke meg når jeg ble svindlet for 4000 kroner. Kanskje om det hadde vært 400 000.

Min mann ble svindlet for 5k for mange herrens år siden, plutselig tikket pengene + renter inn på konto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trykker inn på profilen hvis personen har under 10, mest for å se hva som er forklaringen. Styrer unna hvis flere av de siste vurderingene er i kombinasjonen nye, lave og negative. Personen trenger ikke å ha 10 i snitt altså, men jeg synes det er greit å få en oversikt over hva som er årsaken til et lavere snitt (snakker da ikke om typ 9,9).

Anonymkode: 35cb3...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sjekker score, men jeg vet at noen er teite og gir dårlig score helt ufortjent, så om personen har mange gode tilbakemeldinger i tillegg og alt ellers ser greit ut og kommunikasjonen er bra, så tenker jeg ikke noe på det. 

Anonymkode: afdc5...884

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frida skrev (På 16.3.2025 den 19.36):

Jeg sjekker, men en eller to lavere score fra et par tre kjøpere, gjør ikke at jeg lar være å handle. Vet jo at enkelte kjøpere er sære. 

Signerer denne, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (22 minutter siden):

Min mann ble svindlet for 5k for mange herrens år siden, plutselig tikket pengene + renter inn på konto. 

Så kjedelig å vente mange herrens år. De to sakene jeg hadde informasjon jeg trengte var pengene tilbake ila dager, samt at svindleren sannsynligvis ikke synes det var så hyggelig i de neste familemiddagene. Vinn vinn.

Den siste saken hvor jeg ikke hadde annet enn at selgeren var registrert med bank id har det ikke skjedd noe med. Anmeldt for noen år siden, og forventer vel egentlig ikke å høre noe mer tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Skravleberta skrev (På 16.3.2025 den 20.21):

Helt enig i at systemet er tullete, vi legger jo så ulikt i bedømmingene. 

Tror ikke jeg kommer til å gjøre noe med det, men kjenner at det ergrer meg skikkelig. 

Men kunder gir jo vurdering når det kjøpes fra forretninger også? Kjøper du ei strømpebukse på nettet, så gir jo folk 1 til 5 stjerner ut i fra hvor fornøyde de er med produktet. Ser du ikke på slike vurderinger heller?

Anonymkode: 4ac15...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
omnitron skrev (På 17.3.2025 den 14.16):

Det som nesten er blitt viktigere for meg enn selve score er at jeg kan se hvem jeg handler av da så mange krever forhåndsbetaling.

Jeg må kunne søke opp personen på facebook, finne familiemedlemmer + telefonnummer offentlig for selgeren jeg vurderer å kjøpe av.

Jeg deler virkelig null slikt offentlig, ikke søkbar med fullt navn på noe av sosiale medier eller i telefonkataloger. Kan være mange grunner til det, og man kan være en seriøs kjøper/selger allikevel.

Sier som mange andre, jeg ser på tilbakemeldingene, men en "halvbra" vurdering eller to hindrer meg ikke i å ville kjøpe av noen, da jeg vet at enkelte er veeldig perfeksjonistiske når det gjelder å sette karakter 😉

Anonymkode: 47da9...3b4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men kunder gir jo vurdering når det kjøpes fra forretninger også? Kjøper du ei strømpebukse på nettet, så gir jo folk 1 til 5 stjerner ut i fra hvor fornøyde de er med produktet. Ser du ikke på slike vurderinger heller?

Anonymkode: 4ac15...adf

Her skjønte jeg ikke helt hva du mente? 

Jeg er ikke i mot vurderinger, men det må være et annet vurderingssystem.  Som f.eks: Er du fornøyd med handelen? Ja/Nei. Kan du anbefale andre å handle med denne personen? Ja/nei. 

Slik det er nå på Finn, tenker mange at et vanlig smilefjes betyr at alt var bra, men det gir bare 7,5 i score. 

Anonymkode: e775e...a61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk 7.5 fordi selger hadde pakket i for stor eske og fikk straffeporto. Så det gikk utover meg. Forbanna idiot 🤬🤬🤬

Anonymkode: 31ba4...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (På 17.3.2025 den 2.13):

Så om man får dårligere score av en kjøper så kan det ødelegge mulighetene til å få solgt ting på Finn??

Ikke hør på sånne. De er jo sære og vanskelige, ikke folk du ønsker å handle med uansett.

Jeg sjekker score, ja, men en og annen 7'er og 8'er gjør ikke noe. Det er bare enkelte kjøpere som aldri deler ut tiere, selv om alt er perfekt og ingenting galt. Jeg synes det er ganske talende hvis kommentaren er f.eks "flott handel, flott vare og høflig selger" og så gir de bare en 7...? De har ingenting å utsette på noe, men vil ikke gi perfekt score. Kanskje bare for å ødelegge og være den kjipe?

Sånne gidder jeg jo ikke høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...