Gå til innhold

Sjekker dere vurderinger på Finn?

Skravleberta

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg 7,5, selv om den jeg solgte til har gitt meg tilbakemelding på at hun var veldig fornøyd med produktet og handelen.

Er scoren på Finn viktig? 

Hvordan tenker dere når dere handler på Finn? 

Endret av Skravleberta
Ville være anonym
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skravleberta skrev (7 minutter siden):

Jeg selger en del håndarbeid på Finn, og har alltid fått topp score (10).

I dag fikk jeg 7,5, selv om den jeg solgte til har gitt meg tilbakemelding på at hun var veldig fornøyd med produktet og handelen.

Mistenker at kjøper har trykt på "smil" og ikke "stort smil", med tanken om at "smil" er en bra vurdering. 

Er det noe jeg bør ta opp med kjøper, eller er ikke den scoren så viktig når man kjøper noe på Finn? 

Syns det er flaut å tigge om bedre score, men syns også det er leit hvis lavere score gjør at jeg får færre salg. 

Hvordan tenker dere når dere handler på Finn? 

Jeg fikk også 7,5 av en av de første jeg solgte noe til. Skjønner ikke hvorfor, lot henne prute også. Er det derfor salgene på finn har gått se tregt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker, men en eller to lavere score fra et par tre kjøpere, gjør ikke at jeg lar være å handle. Vet jo at enkelte kjøpere er sære. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sjekker score og handler svært sjelden av folk som ikke hatt 10

Anonymkode: eaa8b...b26

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke noe å bry seg om. Man kan ikke forvente at alle gir 10. For det vil alltid være en og annen som tolker det som at 10 er eksepsjonelt god service, noe helt utenom det vanlige. 

Jeg synes 1-10-systemet er noe tull. Det burde heller være "Handelen gikk greit" eller "Handelen gikk IKKE greit" med en kommentar om hvorfor. 

jeg er stresset for at noen skal gi med dårligere enn 10 jeg også altså. Selv om jeg vet at det er ikke noe å være skeptisk til, hvis noen som har mest 10-ere har en eller to dårligere. Noen folk er jo sære. 

Jeg synes det blir sært å ta kontakt med noen som gir 7-8-9 for å spørre hvorfor de ikke ga 10. Så det ville jeg ikke gjort. 

Anonymkode: 10e78...0ef

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Men hvis det er 10 på alt, bortsett fra en anmeldelse da? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ikke noe å bry seg om. Man kan ikke forvente at alle gir 10. For det vil alltid være en og annen som tolker det som at 10 er eksepsjonelt god service, noe helt utenom det vanlige. 

Jeg synes 1-10-systemet er noe tull. Det burde heller være "Handelen gikk greit" eller "Handelen gikk IKKE greit" med en kommentar om hvorfor. 

jeg er stresset for at noen skal gi med dårligere enn 10 jeg også altså. Selv om jeg vet at det er ikke noe å være skeptisk til, hvis noen som har mest 10-ere har en eller to dårligere. Noen folk er jo sære. 

Jeg synes det blir sært å ta kontakt med noen som gir 7-8-9 for å spørre hvorfor de ikke ga 10. Så det ville jeg ikke gjort. 

Anonymkode: 10e78...0ef

Helt enig i at systemet er tullete, vi legger jo så ulikt i bedømmingene. 

Tror ikke jeg kommer til å gjøre noe med det, men kjenner at det ergrer meg skikkelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (50 minutter siden):

Jeg fikk også 7,5 av en av de første jeg solgte noe til. Skjønner ikke hvorfor, lot henne prute også. Er det derfor salgene på finn har gått se tregt?

Usikker jeg ja. Men dårlig gjort å ikke gi full score, når alt er bra med både produkt og handel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sjekker score. Men om det er 1-2 som har gitt lavere score blant bare 10'ere, så bryr jeg meg ikke om det nei. 🙂

Anonymkode: a188a...a47

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så om man får dårligere score av en kjøper så kan det ødelegge mulighetene til å få solgt ting på Finn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke noe å bry seg med. Jeg får bare 10. Bortsett fra en gang da jeg skulle hente et gratis syskrin. Kom 10 min forsent. Noe jeg sa fra om på veien. Da fikk jeg 7,5 i score. 

Latterlig egentlig. 

Jeg kjøper og selger ting jeg syr og strikker. 

Gir bort litt 

Henter litt 

Kjøper litt

Bruker finn mye.

Men å la en person som muligens har en dårlig dag ødelegge score på finn ..blir for dumt.

Synes det skal være noen kriterier. 

Anonymkode: 05d91...3e1

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke noe å være bekymret for tenker jeg.

De fleste sjekker score, men de fleste er også oppegående nok til å ikke bry seg om en og annen middles score. Har man 4 bunnscore på rad derimot, da er det verre. 

Anonymkode: 12434...e42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedømmelsen på finn er viktig ja.

Jeg fikk lav score fra en fyr som hentet en fryseboks gratis.

I annonsen la jeg ved bilder av frysen både utenpå og inni, men fikk altså dårlig score begrunnet i at fryseboksen ikke var vasket. 

At en kan få seg til å klage på noe slikt når det fremkommer fra bilder og frysen gis bort 😂😂 Men ja, jeg har fått spørsmål fra andre i tiden etter hva som er årsaken til at jeg har 1 dårlig anmeldelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg sjekker score, men bruker også sund fornuft. En og to dårlige score blant mange har jeg forståelse for da alle kan ha en dårlig dag eller møte på en tulling.

Jeg legger mer vekt på kommunikasjonen fram til kjøp. Svarer selger på det jeg spør om, er vedkommende rask og er språket sakligt og profersjonelt.

F.eks ville jeg kjøpe ei LV veske av ei med 10 i score. Men når jeg kom med et par enkle spørsmål brukte hun evigheter på å svare og svarte på helt andre ting. Droppet det kjøpet da jeg var avhengig av sending pga avstand. Selv om hun omsider hadde svart på det jeg spurte om var kommunikasjonen hennes så dårlig at jeg uansett ikke hadde tatt sjansen.

Anonymkode: dd31a...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis noen har mange 10ere og et par litt dårligere stopper ikke det meg fra å kjøpe, nei. Har jo lest her inne om folk som mener at selger skal gi "eksepsjonelt god service" for å få en 10er, det er jo ikke sånn de fleste ser på det. 

Anonymkode: 6a3c1...23a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bryr meg ikke i det hele tatt om det er 8, 9 eller 10.

Det er alltid noen som vil klage, så forventer ikke at selv superflinke selgere skal klare å få bare toppscore.

Jeg ser på scoren, men den måtte nok vært under 8 for at jeg skulle begynt å tvile.

Jeg ser mer på annonsen, og på kommunikasjonen vi har før eventuelt salg.

Anonymkode: 7ab07...b83

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kikker på det. Og hvis det er mange dårlige vurderinger handler jeg ikke. Men er det mye gode og et par dårlige gjør det ikke noe.

Jeg har selv fått et par vurderinger som ikke har vært 10, mener å huske de var 7-8, hvor ingenting var galt. Grei kommunikasjon, tingene var akkurat som beskrevet. Jeg spurte hva de ikke var fornøyd med og da var det bare «gir aldri toppkarakter uten at det er ekstraordinært». Det skal mye til at gi-bort varer på finn gir deg en ekstraordinær opplevelse… 

Er det gjennomgående negativt går jeg videre. Orker ikke påføre meg selv problemer.

Dette er jo noe en del bedrifter i Norge som har utenlandsk management sliter med også. Ledelsen i konsernet krever toppkarakter på brukerundersøkelser osv. Så kommer Ola Nordmann og svarer midt på treet når han er kjempefornøyd. Fordi toppen av stigen skal ikke «brukes opp», skal være rom for forbedring. Og da havner selskapene i trøbbel når de blir målt på å ha toppkarakter…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser på det. Jeg ser og forskjell på om noen bare har dårlig score og en som har gått fra 10 til 9,5, fordi en idiot ga en 7,5. Ville ikke bekymret meg når du bare har gode tilbakemeldinger.

Anonymkode: 55228...f45

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser på score. Nei det betyr ikke noe at ikke alle tilbakemeldinger er 10. Man kan ikke please alle, og det bør de fleste forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som nesten er blitt viktigere for meg enn selve score er at jeg kan se hvem jeg handler av da så mange krever forhåndsbetaling.

Jeg må kunne søke opp personen på facebook, finne familiemedlemmer + telefonnummer offentlig for selgeren jeg vurderer å kjøpe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...