AnonymBruker Skrevet 16. mars #1 Del Skrevet 16. mars Hei, Jeg har en Ragdoll som jeg gjerne ønsker et kull på. Noen som vet hvordan man kommer i kontakt, eller har en hann ragdoll? Har ikke papirer på min katt. Da det kun var far som hadde papirer da jeg kjøpte hun. Anonymkode: 4c9e2...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #2 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hei, Jeg har en Ragdoll som jeg gjerne ønsker et kull på. Noen som vet hvordan man kommer i kontakt, eller har en hann ragdoll? Har ikke papirer på min katt. Da det kun var far som hadde papirer da jeg kjøpte hun. Anonymkode: 4c9e2...dc7 yikes Anonymkode: d320a...45d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #3 Del Skrevet 16. mars En ragdoll uten papirer er en huskatt, ikke en ragdoll. Ikke avl på katten din. Det er nok katter der ute, spesielt huskatter. Anonymkode: f1868...579 9 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #4 Del Skrevet 16. mars Ragdolls for parring finner du i raseklubber. Men de vil aldri akseptere parring med din papirløse katt. Blandingskatter og andre katter uten papirer finner du enklest i ulike kattegrupper på Facebook. Anonymkode: 1053d...501 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #5 Del Skrevet 16. mars Uten papirer er din katt bare en vanlig huskatalog desverre. Ingen som driver med seriøst oppdrett parrer på en papirløs katt. Skal du parre skal pusen ha papirer. Den skal registrert rasekatt. Den skal teste for sykdommer og følges opp av dyrlege. Du skal vite helsehistorikken til foreldrene og besteforeldrene. Å parre katter koster flere tusen for de som er seriøse. Det finnes 250 000 hjemløse katter bare i Norge. Mange av de er "rasekatter" uten papirer. En kattunge som blir født skal vaksineres, ha chip og bli sterilisert før salg. Du vil altså ikke tjene noen penger på dette TS 👍 Anonymkode: 869aa...8fd 1 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #6 Del Skrevet 17. mars Betalte du mye for denne huskatten eller? Anonymkode: d08e4...263 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #7 Del Skrevet 17. mars hvorfor vil du bidra til noe som er et reelt problem mtp useriøse oppdrettere? Anonymkode: 3b59d...b7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #8 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei, Jeg har en Ragdoll som jeg gjerne ønsker et kull på. Noen som vet hvordan man kommer i kontakt, eller har en hann ragdoll? Har ikke papirer på min katt. Da det kun var far som hadde papirer da jeg kjøpte hun. Anonymkode: 4c9e2...dc7 Mulig dette bare er et trolleinnleg, men hadde du ønsket et kull på en Ragdoll og brydd deg det minste om rasen, hadde du kjøpt en Ragdoll med stamtavle fra en seriøs oppdretter, samarbeidet med erfarne oppdrettere (og satt deg inn i både rasen og hva rasekattavl går ut på) og bygd deg opp et seriøst og bra oppdrett. Men i stedet skaffer du deg en bakgårdsmix uten papirer og prøver å gå for en billig lettvintløsning... Tragisk. Altså, enten så skaffer man seg blandingskatt eller så betaler man for å kjøpe rasekatt. Å prøve å profittere på blandingskatter ved å selge dem under et rasenavn er faktisk svindel. I verste fall selger du kattunger med genetiske feil og sykdommer. Anonymkode: be787...844 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå