Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

hadde medisinsk abort? Tidligere i uken (missed abortion uke 9). Fikk cytotec og det kom ut en god del, men ikke alt. I 14-tiden ble jeg undersøkt av lege som fant en del rester (målt til 2-3 cm). Fikk beskjed om at jeg skulle ha ny runde cytotec og deretter ny vurdering. Ble forespeilet sug eller utskraping hvis det ikke kom ut mer.

i 17-tiden fikk jeg beskjed om at jeg kunne dra hjem en time senere (hadde ikke kommet ut noe mer). I 18-tiden fikk jeg beskjed om å bli pga større blødning og kl 19 får jeg beskjed om å reise hjem.

stiller meg undrende til at de velger sender meg hjem, når jeg noen timer tidligere ble forespeilet narkose og utskrapning hvis det ikke kom ut mer.

før jeg reiste hjem ble jeg IKKE undersøkt på nytt! Og jeg sitter nå igjen som et stort spørsmålstegn med så mange spørsmål. Fikk følelsen av at dagvakten tok dette svært alvorlig, mens kveldsskiftet ikke brydde seg det spøtt!

blødningen avtar og ikke noe smerter, feber eller annet unormalt. Tenker man at dette ordner seg selv, eller bør jeg være skeptisk til behandlingen??

Anonymkode: a6930...761

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Personlig hadde jeg tatt det som et godt tegn at blødningen avtok og følte meg bedre, og tenkt da at det som var der kom ut med blødningen i 18 tiden. 

Anonymkode: 58929...4cd

AnonymBruker
Skrevet

Kontrollerte noen at fosteret kom ut da?

Anonymkode: 1aad4...d10

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kontrollerte noen at fosteret kom ut da?

Det er IKKE observert nei! Kun opprevet morkake.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er IKKE observert nei! Kun opprevet morkake.

Men kunne de se at morkaken var opphevet i uke 9? Det kan jeg ikke fatte. Har den kommet ut, burde vel kanskje fosteret kommet ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men kunne de se at morkaken var opphevet i uke 9? Det kan jeg ikke fatte. Har den kommet ut, burde vel kanskje fosteret kommet ut.

Sykepleieren sa at man burde sett fosteret siden det var rundt 2 cm- men det kunne de ikke se. Sa også at morkaken så oppdelt ut og var usikker på om alt hadde kommet ut. Derfor UL i etterkant hvor det ble sett en del rester som måtte ut og ble forespeilet utskraping eller suging.

så kommer nytt vaktteam også føler jeg at alle beskjeder jeg har fått bare blir feid bort og jeg sendt hjem…

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sykepleieren sa at man burde sett fosteret siden det var rundt 2 cm- men det kunne de ikke se. Sa også at morkaken så oppdelt ut og var usikker på om alt hadde kommet ut. Derfor UL i etterkant hvor det ble sett en del rester som måtte ut og ble forespeilet utskraping eller suging.

så kommer nytt vaktteam også føler jeg at alle beskjeder jeg har fått bare blir feid bort og jeg sendt hjem…

ts

Hørtes veldig spesielt ut hele greia. Men får bare følge med at blødningen avtar og at du ikke får infeksjonstegn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme skjedde meg, og fosteret kom ikke ut før 15 uker etter aborten. Utrolig dårlig oppfølging… 

Anonymkode: cdf94...f64

AnonymBruker
Skrevet

Ville kontaktet noen (sykehus, fastlege?) og bedt om en ny ultralyd. Jeg fikk infeksjon i livmoren etter fødsel, og det er INGEN spøk 🙄 rart de tar så lett på det hos deg... 

Anonymkode: e2123...2aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville kontaktet noen (sykehus, fastlege?) og bedt om en ny ultralyd. Jeg fikk infeksjon i livmoren etter fødsel, og det er INGEN spøk 🙄 rart de tar så lett på det hos deg... 

Anonymkode: e2123...2aa

Kontaktet dem idag pga stikkende smerter. Fikk beskjed om å gi det et par dager for å se om det gikk over, og ringe tilbake hvis det ikke ble bedre eller jeg får feber.

og et svar «kanskje er det rester, kanskje ikke. Hadde du vært hjemme hadde vi ikke fulgt med på dette»…

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en medisinsk abort i september. Blødde mye, det kom klumper og jeg trodde alt var som det skulle. Sykehuset ringte meg et par-tre dager senere (prosedyre tydeligvis), og mente også at alt hørtes riktig ut. 

Men så gikk det flere uker, og jeg stoppet aldri å blø. Blødde ikke store mengder, men alltid litt. Og jeg synes det luktet rart. Ikke mensen liksom. I tillegg hadde jeg smerter i korsrygg. Dette varte noen uker, og når jeg ringte gynekologisk avdeling så ville de ha meg inn til sjekk.

Da kom jeg først til en gynekolog som sa det var rester, og at jeg sannsynligvis måtte gjennom en runde til. Men hun måtte dobbeltsjekke med overlege. Overlegen mente at det var så lite rester at dette ville forsvinne av seg selv, men jeg kunne komme inn om tre uker for sikkerhets skyld. Etter tre uker kom jeg til en ny gynekolog, og det var fortsatt rester. Hun sa at jeg mest sannsynlig måtte ha hjelp, men at det sannsynligvis ble medisinsk en runde til. Hun måtte også dobbeltsjekke med en overlege. Den nye overlegen kom inn og mente at dette var alt for mye rester til å ta med tabletter, og at dette burde vært tatt for mange uker siden. Så da ble jeg lagt inn akutt og det ble tatt kirurgisk abort samme dag. 

Altså fire forskjellige gynekologer og fire forskjellige meninger. I følge den første overlegen var dette ingen problem og en easy fix for kroppen selv, mens den siste overlegen mente at kroppen aldri hadde kunne klart dette selv og at det allerede var alt for sent den første gangen det ble sjekket….

Anonymkode: 11120...dc8

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere!

enden på visa hvis noen senere skulle finne og lese tråden: fikk feber på kvelden igår og økende magesmerter. Viste seg å være mye rester og infeksjon! Så ble gjort utskrapning i natt og jeg blir nå behandlet med antibiotika.

Ts

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...