AnonymBruker Skrevet 16. mars #1 Skrevet 16. mars De første ukene var veldig ille, men er fortsatt utmattet nå som jeg har bikka uke 20. Skal sies at jeg har slitt med kvalme hele svangerskapet og vært mye sengeliggende. Går også på kvalmestillende. Men burde jeg ikke vært bra til nå med tanke på utmattelsen? Anonymkode: 69632...aa5
AnonymBruker Skrevet 16. mars #3 Skrevet 16. mars Jeg er i uke 36 og har ihvertfall vært utmattet hele svangerskapet. Vil tro det er normalt 🙂 Anonymkode: 86a0a...a3d
AnonymBruker Skrevet 16. mars #4 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): JA DET ER NORMALT Anonymkode: 4a8e3...03c AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er i uke 36 og har ihvertfall vært utmattet hele svangerskapet. Vil tro det er normalt 🙂 Anonymkode: 86a0a...a3d Ok bra det ikke er noe galt med meg da, kan bare ikke huske jeg var sånn sist. Anonymkode: 69632...aa5
AnonymBruker Skrevet 16. mars #5 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er i uke 36 og har ihvertfall vært utmattet hele svangerskapet. Vil tro det er normalt 🙂 Anonymkode: 86a0a...a3d AnonymBruker skrev (18 minutter siden): JA DET ER NORMALT Anonymkode: 4a8e3...03c Hvordan klarer dere å fungere med normale forpliktelser som husarbeid, jobb og ta dere av evt barn dere har fra før? Anonymkode: 69632...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #6 Skrevet 16. mars Man blir trøtt av de kvalmestillende. Anonymkode: 00b80...022
AnonymBruker Skrevet 16. mars #7 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan klarer dere å fungere med normale forpliktelser som husarbeid, jobb og ta dere av evt barn dere har fra før? Anonymkode: 69632...aa5 Jeg leser og synger for barnet mens jeg ligger på sofaen, og vi ser på TV sammen. Mannen tar alt av husarbeid, handling, matlaging og annet som må gjøres hjemme. Tar buss eller blir kjørt på jobb så jeg slipper å sykle og sitter mye foran pc. Klarer henge sammen på jobb når resten av døgnet er på sofaen eller i sengen. Må kanskje be om tilrettelegging snart, men enn så lenge går det. Anonymkode: 65fc4...5cb
AnonymBruker Skrevet 16. mars #8 Skrevet 16. mars Ja, det er normalt. Vil tro at det er en trening til mammalivet 😁 I tillegg så er amming veldig søvndyssende, fordi det utløser avslappende hormoner. Anonymkode: 6786d...5dc
AnonymBruker Skrevet 17. mars #9 Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 17.42): De første ukene var veldig ille, men er fortsatt utmattet nå som jeg har bikka uke 20. Skal sies at jeg har slitt med kvalme hele svangerskapet og vært mye sengeliggende. Går også på kvalmestillende. Men burde jeg ikke vært bra til nå med tanke på utmattelsen? Anonymkode: 69632...aa5 Dessverre for noen ja. Jeg hadde svangerskapsutmattelse (legen hadde en knapp for det, gikk delvis sykemeldt pga dette) i begge svangerskap. Fødsel var fantastisk, kunne nærmest kjenne energien strømme tilbake, følte meg fantastisk allerede noen timer etter fødsel. Så sykt deilig!! Men verdt det da. Anonymkode: 7a765...66b
AnonymBruker Skrevet 17. mars #10 Skrevet 17. mars Jeg var utslått hele svangerskapet. Hadde i tillegg en 2 åring, så det var jo gøy. Skal sies at jeg var sånn med nr 1 også. Hadde ingen mangler, var bare ferdig i kroppen. Ble til slutt 100% sykemeldt fordi jeg holdt på å gå på en skikkelig smell. Jeg fikk knapt sove til slutt grunnet bekkenet, og det hjalp ikke akkurat på energinivået. Gravidtrøtt og babytrøtt er to forskjellige verdener. Tar babytiden over graviditet any day! Anonymkode: 3aff1...510
AnonymBruker Skrevet 18. mars #11 Skrevet 18. mars Ja jeg var det. Fikk veldig lav blodprosent så det var nok årsak, følte meg bedre når jeg fikk jerntilskudd og blodprosenten gikk litt opp. Ble og veldig trøtt når jeg tok kvalmestillende så sluttet med det. Du kan jo forsøke å slutte på dem og se om kvalmen har blitt bedre? Anonymkode: cba14...811
katties Skrevet 18. mars #12 Skrevet 18. mars Jeg var ikke det først gangen - da var det en måneds tid der jeg sov bokatavelig talt HELE tiden det jeg ikke jobbet. Våknet bare for å spise. Andre gangen var det ingen slik periode i første teiteste, men jeg var i stedet sliten gjennom hele graviditeten. Trente for å holde energinivået oppe, men klarte ikke jobbe mer enn 80% uten å bli dårlig. Det kan altså variere veldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå