Gå til innhold

Hvor mange m2 parkeringsplass har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til deg som leier eller eier parkeringsplass utenom egen tomt: Hvor mange m2 er den på? Har fått tilbud om å kjøpe en på 8 m2, men synes det er veldig lite. 

Anonymkode: 068b5...e09

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke en parkeringsplass. Du trenger dobbelt så mye. 

Anonymkode: e48ea...3a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til deg som leier eller eier parkeringsplass utenom egen tomt: Hvor mange m2 er den på? Har fått tilbud om å kjøpe en på 8 m2, men synes det er veldig lite. 

😂

Anonymkode: 03c1d...fdd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke en parkeringsplass. Du trenger dobbelt så mye. 

Fordi? Bilen får plass på 8

Anonymkode: 829ea...e0b

AnonymBruker
Skrevet

Parkeringsplassen på være min 12.5 kvadratmeter

Screenshot_20250316_183851_Chrome.jpg

Anonymkode: 963e5...c31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi? Bilen får plass på 8

Min bil er 8,7 m2, så min får ikke plass. I tillegg er det jo greit å ha plass til å gå ut av bilen, åpne bagasjerommet etc. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min bil er 8,7 m2, så min får ikke plass. I tillegg er det jo greit å ha plass til å gå ut av bilen, åpne bagasjerommet etc. 

Parkeringsplassen er sikkert ikke en lukket boks så det går nok bra

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Parkeringsplassen er sikkert ikke en lukket boks så det går nok bra

Vel, det kommer vel helt an på parkeringsplassen? Hvis det er flere 8 kvm parkeringsplasser ved siden av hverandre, kommer ingen ut av bilene sine. Vi har en garasje på 18 og det er TRANGT. Carporter er normalt 16. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, det kommer vel helt an på parkeringsplassen? Hvis det er flere 8 kvm parkeringsplasser ved siden av hverandre, kommer ingen ut av bilene sine. Vi har en garasje på 18 og det er TRANGT. Carporter er normalt 16. 

Alle er 8. jeg tenker å bygge en carport på min parkeringsplass men det er jo da umulig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle er 8. jeg tenker å bygge en carport på min parkeringsplass men det er jo da umulig. 

Statens vegvesen sier at bredden på parkeringsfelt for personbiler bør være 2,5 meter når kjøretøy parkerer ved siden av hverandre, og med en lengde på 5 meter. Det gir 12,5 kvm. Se for deg at du skal sette opp en carport på et felt som er 4,5 kvadrat mindre enn et parkeringsfelt på et kjøpesenter. 

Statens vegvesens håndbok N100 at bredden på parkeringsfelt for personbiler bør være 2,5 meter når kjøretøy parkerer ved siden av hverandre, med en lengde på 5 meter

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dobbel tekst over her. Inn med teskje 😂 beklager. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Finn en parkeringsplass i et parkeringshus og mål den. 

Anonymkode: cdaa9...de1

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er for lite. En P-plass bør være minst 2,30*5,5 meter. Om helt ny, må den være minimum 2,50 bred.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Statens vegvesen sier at bredden på parkeringsfelt for personbiler bør være 2,5 meter når kjøretøy parkerer ved siden av hverandre, og med en lengde på 5 meter. Det gir 12,5 kvm. Se for deg at du skal sette opp en carport på et felt som er 4,5 kvadrat mindre enn et parkeringsfelt på et kjøpesenter. 

Statens vegvesens håndbok N100 at bredden på parkeringsfelt for personbiler bør være 2,5 meter når kjøretøy parkerer ved siden av hverandre, med en lengde på 5 meter

Dette gjelder nye plasser. Er plassen i et p-anlegg som er eldre, vil plassene være smalere. For 15 år siden var 2,30 standard.

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, der er vel en forskrift som sier noe om bredde og lengde på en godkjent parkeringsplass? Lurer på om det heter parkeringsforskriften? Der er i alle fall bestemmelser om hvor store HC plasser skal være fordi det har vi jobba med. 

Anonymkode: cdaa9...de1

AnonymBruker
Skrevet

Garasjen vår er ca 41 m2 (6x8 utvendig) og jeg synes det er trangt i bredden (varebil og pickup) 

Anonymkode: b53f6...949

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (19 timer siden):

Dette gjelder nye plasser. Er plassen i et p-anlegg som er eldre, vil plassene være smalere. For 15 år siden var 2,30 standard.

Og lengden?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og lengden?

Tror det er 6 meter

AnonymBruker
Skrevet

Altså,  jeg har ca 8m x 8,5 m parkering, men det er kun svar på spørsmålet, og antagelig urelevant. 😅

Anonymkode: 29a2a...db8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...