AnonymBruker Skrevet 16. mars #1 Del Skrevet 16. mars Hei! På leting etter en tannkrem uten titandioksid eller andre skadelige stoffer, og har testet litt forskjellig. Kjøpt noe på Helsekost, men har i det siste slitt så mye med tørr munn, og nå mistenker jeg tannkremen.. Noen som kan anbefale en god tannkrem som fungerer uten skadelige stoffer? Tusen takk på forhånd😃 Anonymkode: b0829...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #2 Del Skrevet 16. mars Det er veldig lett å google seg frem til testen Forbrukerrådet har gjort på titandioksid og tannkrem. Anonymkode: e4ce0...5f0 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #3 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er veldig lett å google seg frem til testen Forbrukerrådet har gjort på titandioksid og tannkrem. Anonymkode: e4ce0...5f0 Ja, har gjort det. Men selv noen av de som er listet opp som gode alternativer inneholder jo mye rart ser det ut som.. Anonymkode: b0829...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #4 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, har gjort det. Men selv noen av de som er listet opp som gode alternativer inneholder jo mye rart ser det ut som.. Anonymkode: b0829...56a Du må nesten spesifisere hva "skadelige stoffer" og hva "mye rart" er? Anonymkode: e4ce0...5f0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #5 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må nesten spesifisere hva "skadelige stoffer" og hva "mye rart" er? Anonymkode: e4ce0...5f0 Ser for eksempel at Colgate inneholder Soidum Lauryl Sulfate, i tillegg til Sodium Saccharin og Sucralose som er kunstige søtningsmidler som ikke er godt nok forsket på mtp koblingen til tarmflora etc. I tillegg til aroma og limonene (sistnevnte som kan være koblet til allergi etc.). Alt i alt ingredienser som hvert fall ikke gjør godt å få i seg.. Synes det er rart at alle disse ingrediensene blir puttet i tannkremer. Så derfor jeg tenkte å høre om noen har funnet frem til en tannkrem med gode ingredienser som de er fornøyd med, for jeg sliter selv med å navigere meg frem til en. Anonymkode: b0829...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #6 Del Skrevet 16. mars Tannkrem er faktisk ikke farlig... Anonymkode: 0d69f...be1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #7 Del Skrevet 16. mars Bruker Zendium, ikke såpe i den som det er i mange andre tannkremer. Feks sensodyme som noen tannleger anbefaler. Nei takk.. = munnsår pga såpe osv. Heller ikketitandioksid . https://www.zendium.no/hvem-vi-er/zendium-ingredienser.html Anonymkode: 7dfc4...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 16. mars #8 Del Skrevet 16. mars (endret) Zendium I hvertfall uten mikroplast. Sies det. Fås på apoteket og på Normal. Endret 16. mars av Stor pike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #9 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ser for eksempel at Colgate inneholder Soidum Lauryl Sulfate, i tillegg til Sodium Saccharin og Sucralose som er kunstige søtningsmidler som ikke er godt nok forsket på mtp koblingen til tarmflora etc. I tillegg til aroma og limonene (sistnevnte som kan være koblet til allergi etc.). Alt i alt ingredienser som hvert fall ikke gjør godt å få i seg.. Synes det er rart at alle disse ingrediensene blir puttet i tannkremer. Så derfor jeg tenkte å høre om noen har funnet frem til en tannkrem med gode ingredienser som de er fornøyd med, for jeg sliter selv med å navigere meg frem til en. Anonymkode: b0829...56a Du bør ikke svelge tannkremen. Anonymkode: d0b88...e32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
male32 Skrevet 16. mars #10 Del Skrevet 16. mars Jeg bruker LloydsPharmacy tannkrem: Selges på vitusapotek. Liker denne veldig godt. Inneholder ikke SLS. Tåler ikke tannkrem som inneholder SLS. Denne er drøy i bruk og billigere enn Zendium. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #11 Del Skrevet 16. mars Bruker også Zendium. Veldig god, og skummer ikke slik som mange andre gjør. Anbefalt av tannleger også. Anonymkode: c2715...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 17. mars #12 Del Skrevet 17. mars Zendium her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #13 Del Skrevet 17. mars Australian bodycare. Kjempegod. Anonymkode: 02bb0...c1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå