Gå til innhold

Hvor ofte bør mannen ta kontakt etter 1.date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva synes dere? Hva viser om han er interessert eller ikke?

Jeg fikk mld etter første date at han synes jeg var sexy, fikk et bra inntrykk og at han var giret. Usikker på om han mente meg eller om han var interessert i overnatting og sex. Vi diskuterte dette på daten, men jeg sa nei. Ville ikke ha overnatting på 1. date 

Anonymkode: 8844b...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg fikk mld etter første date at han synes jeg var sexy, fikk et bra inntrykk og at han var giret. Usikker på om han mente meg eller om han var interessert i overnatting og sex. Vi diskuterte dette på daten, men jeg sa nei. Ville ikke ha overnatting på 1. date 

Nå er jeg mann 50+ og har nok en gammeldags holdning til dette med dating og sex. For meg er det ikke naturlig med sex på 1. date. Ikke på 2. eller 3. date heller. Bedre å starte med å bli godt kjent, så tenker jeg at tiden for sex kommer naturlig. Venter man med sex, siler man også ut de som kun er ute etter et ligg og dater de som faktisk er ute etter et seriøst forhold .

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes det ingen fasit på. Mannen og jeg holdt kontakten kontinuerlig lenge før første date og videre. Det seksuelle ble ikke et tema før tredje date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I vårt likestilte samfunn tenker jeg at både mannen og kvinnen burde ta kontakt etter 1. date dersom de er interessert. Kommunikasjon er nøkkelen til et godt og trygt forhold. 

Vi menn digger kvinner som er tydelige og som våger å vise interesse.

Anonymkode: 76da8...f2e

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca like ofte som en kvinne.

Anonymkode: d04e0...4af

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det er han som har tatt initiativ til å be meg på date, så gir jeg tilbakemelding samme kvelden.

Slikt merker jeg med en gang. 

Eks. Takk for en kjempefin kveld. Har kost meg masse i ditt selskap. Håper du har lyst til å treffes igjen. 

Det trenger ikke å være så komplisert.

Så prøve og følge litt med og være oppmerksom på kroppsspråket til den andre.

Er dialogen preget av pinlige tausheter, eller latter og humor? 

Jeg tøyser mye med en mann jeg liker godt. Flørte gjør jeg sjeldent. Ikke bevisst ihvertfall. For å kunne klare å flørte, så må jeg være veldig trygg på intensjonene hans. Er jeg det så er ikke flørting noe problem. 

Anonymkode: dbfa9...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han virker veldig useriøs. 

Anonymkode: 83c76...65d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hver gang han er interessert. Men hadde en date sagt at jeg var sexy etter første date, hadde jeg ikke villet møte han igjen… 

Anonymkode: 7ade4...ed2

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke så ofte vel… tar han kontakt og det blir satt pris på, så holder det… da blir det kanskje en date nr 2? 

Anonymkode: a58b8...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Han virker veldig useriøs. 

Anonymkode: 83c76...65d

Ja, fokuset virker å ligge på sex, da betyr det at fyren er en som gjerne reker rundt fra den ene til den andre.

Anonymkode: d7c74...1d2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres useriøs ut ja. Man merker jo om en mann er oppriktig interessert i å bli kjent. Hvis det bare er sexy-fokus så er det nok like greit å kutte. Ender ikke opp i noe uansett.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å sende melding om at du er sexy etter 1. date er turn off. Viser jo hva han er ute etter. 

Det normale er at en mann sender en hyggelig melding om at du er spennende, kul, interessant etc. Og om dere kan møtes igjen. 

Anonymkode: fab9d...1cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Basert på hva jeg har lært om nettdating, Tinder osv, er at du bør være spesielt på vakt for seksuelle hentydninger tidlig. Det er veldig mange menn (og kvinner) som bruker Tinder for å få seg et ligg og de lyver og sier omtrent hva som helst for å smigre deg til et ligg og så forsvinner de ganske greit ut av livet ditt etterpå.  

Folk du blir kjent med IRL er letter å tolke og evt bli trygg på, men med nett-dating så bør alarmklokkene ringe når seksuelle og pågående meldinger starter tidlig. Med tidlig så mener jeg i hvert fall før 2. date og egentlig hva nå enn du selv innerst inne mener er for tidlig. 

Jeg tror de som er flinke med å filtrere ut menn som sender dickpicks, seksuelle kommentarer, love bombing, invitasjoner til hjemmedates osv tidlig i kontakten, sparer seg for veldig mye dårlige opplevelser. 

TIl spørsmålet ditt: Man bør føle en viss kjemi første date, en trygghet, en nysgjerrighet, en varme som gjør at man har lyst til å treffes igjen. Da jeg datet foreslo jeg 2. date mens vi var på første.  Ikke for å være pågående, men for å være tydelig på at dette er noe jeg var interessert i å fortsette med. Det kunne være dagen etter, eller neste helg, avhengig av hva som passet. Når jeg ikke gjorde det, var det fordi jeg ikke følte meg helt sikker og ville tenke litt på det. De tilfellene ble ikke noe mer enn 1. date. 

Jeg har aldri hatt se på første date, men på lik linje med Remixx2020, er jeg voksen mann og klarer å være tålmodig. 

Anonymkode: 06edb...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Basert på hva jeg har lært om nettdating, Tinder osv, er at du bør være spesielt på vakt for seksuelle hentydninger tidlig. Det er veldig mange menn (og kvinner) som bruker Tinder for å få seg et ligg og de lyver og sier omtrent hva som helst for å smigre deg til et ligg og så forsvinner de ganske greit ut av livet ditt etterpå.  

Folk du blir kjent med IRL er letter å tolke og evt bli trygg på, men med nett-dating så bør alarmklokkene ringe når seksuelle og pågående meldinger starter tidlig. Med tidlig så mener jeg i hvert fall før 2. date og egentlig hva nå enn du selv innerst inne mener er for tidlig. 

Jeg tror de som er flinke med å filtrere ut menn som sender dickpicks, seksuelle kommentarer, love bombing, invitasjoner til hjemmedates osv tidlig i kontakten, sparer seg for veldig mye dårlige opplevelser. 

TIl spørsmålet ditt: Man bør føle en viss kjemi første date, en trygghet, en nysgjerrighet, en varme som gjør at man har lyst til å treffes igjen. Da jeg datet foreslo jeg 2. date mens vi var på første.  Ikke for å være pågående, men for å være tydelig på at dette er noe jeg var interessert i å fortsette med. Det kunne være dagen etter, eller neste helg, avhengig av hva som passet. Når jeg ikke gjorde det, var det fordi jeg ikke følte meg helt sikker og ville tenke litt på det. De tilfellene ble ikke noe mer enn 1. date. 

Jeg har aldri hatt se på første date, men på lik linje med Remixx2020, er jeg voksen mann og klarer å være tålmodig. 

Anonymkode: 06edb...129

DETTE! Ved det minste hentydninger til" du er sexy" - vik unna. Han skal bli henrivende av din personlighet....ikke hvor sexy du er eller hvor hot du er......spar dere selv jenter!!!! Hilsen erfaren dame.

Anonymkode: c9f01...958

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ingenting om deg. Er du en jente / dame som viser fram kropp og kløft på date og du tar det som et kompliment at du er oppfattet sexy, kjør på. Hvis dette ikke var overhodet noe du la opp til, ville jeg vært skeptisk til den kommentaren. Men svar på spørsmålet: begge to. Ofte nisjer mannen og jeg følger opp med dato. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke date en fyr som forteller deg etter første date at du er sexy. 🤮

Han vil bare ligge, han er ikke seriøs eller interessert i hva som befinner seg i topplokket ditt eller personligheten din.

Anonymkode: bdeb8...19b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 16.41):

Han er ihvertfall interessert i sex. 

Anonymkode: 81725...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...