AnonymBruker Skrevet 16. mars #1 Del Skrevet 16. mars Uten å utlevere helt hvem jeg er; jeg og samboer jobber på hver vår side av byen. Den ene i vest, og den andre i øst. Begge har jobber som er litt vanskelige å få, og det går derfor ikke å bare bytte jobb. Pga jobben til den som jobber i vest, uten parkeringsmuligheter, så går det ikke an å satse på at toget alltid går og bosette seg langt øst. Så bor vi pr dags dato i en leilighet hvor vi merker at vi har for lite plass til oss to, og vi ønsker å starte med barn innen året er omme, så vi må ha større plass. Vår økonomiske ramme er å kjøpe bolig for maks 6.500.000, da har vi også det økonomiske handlingsrommet vi trenger uten å «bo oss ihjel». Vi har landet på at vi må ha 3 soverom. Vi ønsker også å kjøpe i Oslo, da vi ser at vi trenger verdistigningen til neste bolig når barnet/barna blir eldre. Vi kan ikke kjøpe oppussingsobjekt, vi har ikke forutsetninger for å pusse opp en hel leilighet. Vi ønsker selvsagt ikke 1.etasje med mye innsyn, eller underetasje og «kjeller»-følelse. Noen som har tanker om noen alternativer her? Vi har sett på Oppsal og Hellerud, og skulle gjerne kjøpt der, men der får vi fort et soverom for lite. Har ihvertfall ikke kommet borti noe som passer oss der ennå. Anonymkode: ba057...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #2 Del Skrevet 16. mars Glemte å nevne at vi ønsker også å la barna vokse opp i et trygt miljø. Vi har venner som er politi, og som fraråder sterkt Stovner, Holmlia, Skullerud etc. - ts Anonymkode: ba057...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #3 Del Skrevet 16. mars Ønskene deres går nok dessverre ikke opp med budsjettet deres. Kanskje dere kan finne en ålreit leilighet på Hovseter. Men kanskje er det et mer fornuftig alternativ å kjøpe en 3-roms i det området dere ønsker å bo, og oppgradere til en større leilighet med et soverom til i samme område om noen år. Det er tross alt lenge til dere har to barn som er så gamle at de ikke kan dele soverom. Anonymkode: 2eeb6...5c1 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #4 Del Skrevet 16. mars Budsjettet deres holder til leiligheter med tre soverom på Årvoll, Tonsenhagen og Lambertseter. Anonymkode: 97e3f...bef 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #5 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ønskene deres går nok dessverre ikke opp med budsjettet deres. Kanskje dere kan finne en ålreit leilighet på Hovseter. Men kanskje er det et mer fornuftig alternativ å kjøpe en 3-roms i det området dere ønsker å bo, og oppgradere til en større leilighet med et soverom til i samme område om noen år. Det er tross alt lenge til dere har to barn som er så gamle at de ikke kan dele soverom. Anonymkode: 2eeb6...5c1 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Budsjettet deres holder til leiligheter med tre soverom på Årvoll, Tonsenhagen og Lambertseter. Anonymkode: 97e3f...bef Helt enig med nederste innlegg, og veldig uenig med øverste. Kun Hovseter som alternativ, liksom?!😆 Anonymkode: 83085...80e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #6 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Budsjettet deres holder til leiligheter med tre soverom på Årvoll, Tonsenhagen og Lambertseter. Anonymkode: 97e3f...bef Tviler sterkt på at man får tre soverom for under 6,5 på Årvoll/Tonsenhagen. Det er stor mangel på leiligheter større enn 3-roms, de få 4-roms som finnes blir kjempedyre. Bodd der tidligere, kjempefint område, men har blitt utrolig dyrt. Anonymkode: 23981...bac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #7 Del Skrevet 16. mars Oppsal og Hellerud er fint, og dere kan finne fireroms der - men ofte ganske små. Manglerud, Teisen og Etterstad er også gode muligheter. Ellers har jeg tro på både Haugerud/Lutvann og Skullerud som up and coming. Fortsatt lavere priser, men områdene er (i likhet med Holmlia) godt i gang med en endring fra litt sketchy til gentrifiserte middelklasseområder. Deler av Rødtvet og øvre Grorud kan også duge. (Jeg jobber med barnevern og er enig med din politikompis angående Stovner, men mener altså de nevnte områdene er i ferd med å vokse av seg de problemene politiet gjerne ser i ungdomsmiljøer. Kunne godt bosatt meg der med småbarn. Mortensrud, derimot, skal rett inn på no go-lista). Anonymkode: 4e075...7a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #8 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tviler sterkt på at man får tre soverom for under 6,5 på Årvoll/Tonsenhagen. Det er stor mangel på leiligheter større enn 3-roms, de få 4-roms som finnes blir kjempedyre. Bodd der tidligere, kjempefint område, men har blitt utrolig dyrt. Anonymkode: 23981...bac Rart du mener dette. Fant en nå for under 6 mill på Finn. Anonymkode: ba057...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #9 Del Skrevet 16. mars Dere har da flere gode alternativer med dette budsjettet. Bydel Østensjø, særlig Skøyenåsen og Oppsal, er veldig fine områder. Da har dere Oppsal senteret med et lite utvalg, og både Østmarka og Østensjøvannet i kort avstand. På andre siden er det jo strekningen Lambertseter - Manglerud som har flere ok områder. Det går også an å finne seg 4-roms med ok standard både på Røa/Hovseter, og Tonsenhagen. Så dere må jo bare følge med, gå på visninger, og plukke dere ut områder dere liker. Anonymkode: 4e402...ca7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #10 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Rart du mener dette. Fant en nå for under 6 mill på Finn. Anonymkode: ba057...baf Spørs hva prisen ender på da… mye (det meste?) i Oslo går over prisant. Kommer ikke så langt med 6,5 mill dessverre Anonymkode: 89a14...317 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #11 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Spørs hva prisen ender på da… mye (det meste?) i Oslo går over prisant. Kommer ikke så langt med 6,5 mill dessverre Anonymkode: 89a14...317 Du tar feil der. Jeg har solgt to helt freshe leiligheter selv til prisantydning. Og samboers leilighet ble kjøpt 200K under prisantydning. Kommer jo helt an på markedet. Anonymkode: ba057...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #12 Del Skrevet 16. mars Hva med Høybråten? Rolig og barnevennlig. Se f.eks. rekkehus som ligger ute for salg nå. Toget tar samboer til Oslo Vest. Anonymkode: d15b4...c6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #13 Del Skrevet 16. mars Sjekk ut Bøler også, fint rundt Haraløkka idrettsanlegg f.eks. Min ombygde 3-roms med tre soverom gikk for 4,8 nå så det burde være mulig å finne en litt større leilighet med tre fullgode soverom til 6,5 mill. Alternativt finn en litt større treroms og bygg om (lån ekstra og sett bort jobben). Jeg brukte 300 000 på å bygge om min leilighet, gjorde ikke noe selv annet enn å tegne noen løsninger. Finner 3-4 leiligheter godt under deres pristak. Både Nøklevann og Bøler skole er bra. Anonymkode: 2d6cc...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #14 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Uten å utlevere helt hvem jeg er; jeg og samboer jobber på hver vår side av byen. Den ene i vest, og den andre i øst. Begge har jobber som er litt vanskelige å få, og det går derfor ikke å bare bytte jobb. Pga jobben til den som jobber i vest, uten parkeringsmuligheter, så går det ikke an å satse på at toget alltid går og bosette seg langt øst. Så bor vi pr dags dato i en leilighet hvor vi merker at vi har for lite plass til oss to, og vi ønsker å starte med barn innen året er omme, så vi må ha større plass. Vår økonomiske ramme er å kjøpe bolig for maks 6.500.000, da har vi også det økonomiske handlingsrommet vi trenger uten å «bo oss ihjel». Vi har landet på at vi må ha 3 soverom. Vi ønsker også å kjøpe i Oslo, da vi ser at vi trenger verdistigningen til neste bolig når barnet/barna blir eldre. Vi kan ikke kjøpe oppussingsobjekt, vi har ikke forutsetninger for å pusse opp en hel leilighet. Vi ønsker selvsagt ikke 1.etasje med mye innsyn, eller underetasje og «kjeller»-følelse. Noen som har tanker om noen alternativer her? Vi har sett på Oppsal og Hellerud, og skulle gjerne kjøpt der, men der får vi fort et soverom for lite. Har ihvertfall ikke kommet borti noe som passer oss der ennå. Anonymkode: ba057...baf Jeg tenker at om dere ser på Oppsal/Hellerud og for så vidt en del av de andre mer etablerte drabantbyområdene som Manglerud/Lambertseter også, så bør dere sterkt vurdere om dere, sånn frem til dere har har litt større barn og "bedre økonomi", kan klare dere med en leilighet med 2 soverom. Hvis ikke, så er utvalget ganske lite. Få av disse områdene ble bygget med spesielt mange 4-roms, og dermed så er også kampen om disse ganske mye tøffere enn kampen om 3-roms leilighetene. Det jeg ville tenkt litt på, ettersom dere ser for dere å etablere dere i området, er følgende: 1. Hva slags muligheter er det for å oppgradere til større bolig etter hvert? (Hva finnes av hus, større leiligheter og evt. rekkehus/flermannsboliger) 2. Hvordan er skolene i området? Barneskoler, ungdomsskoler. 3. Litt langsiktig, så kan det også være greit at ikke nærmeste VGS er en "alle kommer inn" VGS. Da det i praksis betyr at barna deres må reise et godt stykke for å kunne gå på en fornuftig VGS. 4. Hva slags tilbud om fritidsaktiviteter er det i nærområdet? 5. Hvordan er det med gangveier fra boligen til de stedene barna sannsynligvis skal gå alene? (Er det mye kryssing av "skumle" bilveier? Eller er det rene gang og sykkelveier?) Og ikke minst, hvordan er kollektivtilbudet? I Oslo er det sterkt anbefalt å bo slik at det naturlige fremkomstmiddelet er T-bane. Anonymkode: 30627...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 17. mars #15 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (23 timer siden): Glemte å nevne at vi ønsker også å la barna vokse opp i et trygt miljø. Vi har venner som er politi, og som fraråder sterkt Stovner, Holmlia, Skullerud etc. - ts Anonymkode: ba057...baf 3 soverom og 6,5MNOK? Gjerdrum, Vestby, Askim, kaaaaanskje Lier, men bare The dodgy end. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #16 Del Skrevet 17. mars Snok1 skrev (2 timer siden): 3 soverom og 6,5MNOK? Gjerdrum, Vestby, Askim, kaaaaanskje Lier, men bare The dodgy end. Dette stemmer ikke med det vi har funnet til nå. Har funnet flere med 3 soverom under 6.5 Anonymkode: ba057...baf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #17 Del Skrevet 17. mars Tusen takk for alle gode innspill her. Merker at ikke alle svar her stemmer overens med det vi finner på Finn. Vi har landet på at vi bare må gå på en del visninger på alt som kan være aktuelt, før vi bestemmer oss for det området vi ønsker å bo. Da får vi en mer riktig følelse av hvor det blir best å bo. - ts Anonymkode: ba057...baf 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #18 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Oppsal og Hellerud er fint, og dere kan finne fireroms der - men ofte ganske små. Manglerud, Teisen og Etterstad er også gode muligheter. Ellers har jeg tro på både Haugerud/Lutvann og Skullerud som up and coming. Fortsatt lavere priser, men områdene er (i likhet med Holmlia) godt i gang med en endring fra litt sketchy til gentrifiserte middelklasseområder. Deler av Rødtvet og øvre Grorud kan også duge. (Jeg jobber med barnevern og er enig med din politikompis angående Stovner, men mener altså de nevnte områdene er i ferd med å vokse av seg de problemene politiet gjerne ser i ungdomsmiljøer. Kunne godt bosatt meg der med småbarn. Mortensrud, derimot, skal rett inn på no go-lista). Anonymkode: 4e075...7a7 jeg bor på Mortensrud og her jeg bor er det et veldig godt bo-miljø for barnefamilien. Bor riktig nok i enebolig-og rekkehus bebyggelse. Her har man alt man trenger, skog i umiddelbar nærhet, både bane og tog samt busser ned til byen. Jeg har bodd er i over 10 år og anbefaler alle å ta en tur til Mortensrud og ikke avskrive det som no-go. Anonymkode: 03185...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #19 Del Skrevet 17. mars Hvem av dere jobber i vest? Kunne den person vurdere å sykle? Det er helt fantastisk sykkelvei hele veien langs ring 3, men en el-sykkel blir dette en overkommelig pendling til jobb. Jeg har selv sykkel-pendlet Tåsen-Lysaker og det funket bra. Før du kjøper en leilighet på Hovseter, Røa eller Ullern, tenk for deg selv, vil du klare å bo der og se andre bo så mye bedre, rett ved siden av? Klarer dine barn det? Jeg er overbevist at det er mye verre å bo i en leilighet på Smestad enn i en leilighet på Tonsenhage. Mer avsides plasser i Nord-Oslo, slik som Korsvoll, Kringsjå, Brekke, Kjelsås, har du sett på de? Veldig trygge plasser, nær marka, fine for barnefamilier. Igjen, fin sykkelvei både østover og vestover langs ring 3. Anonymkode: d7fcf...708 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #20 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Rart du mener dette. Fant en nå for under 6 mill på Finn. Anonymkode: ba057...baf Du finner kanskje en og annen leilighet til den prisen. Men hvis det er den på 68 m2 i rødbergveien du tenker på, så er dette meget smått til å være en leilighet man skal bo med to barn i. Det er mer en treroms som er gjort om til fireroms, og har man to små barn med tilhørende utstyr, så ville jeg ikke planlagt å bo lenge i en slik leilighet. Anonymkode: 23981...bac 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå