AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #1 Skrevet 16. mars 2025 Da barna var små brukte jeg kun vann til å vaske ansiktet dems med. Men nå er eldste 7 år gammel og jeg føler vann ikke gjør ordentlig rent. Spesielt om sommeren nå de leker mye ut. Finnes det ansiktsrens til barn?? Anonymkode: a55ac...8a6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #2 Skrevet 16. mars 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da barna var små brukte jeg kun vann til å vaske ansiktet dems med. Men nå er eldste 7 år gammel og jeg føler vann ikke gjør ordentlig rent. Spesielt om sommeren nå de leker mye ut. Finnes det ansiktsrens til barn?? Anonymkode: a55ac...8a6 Jeg bruker Dermica Vask - til kropp og hår. (Kjøper den på Apotek1). Anonymkode: c3ae2...24c 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #3 Skrevet 16. mars 2025 Er lov å dusje ingen hvis han er så møkkete. Anonymkode: c2580...e0f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #4 Skrevet 16. mars 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er lov å dusje ingen hvis han er så møkkete. Anonymkode: c2580...e0f Dusjer du ungen 10 ganger om dagen? Anonymkode: c3ae2...24c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #5 Skrevet 16. mars 2025 Herrgud en på 7(!!) Trenger ikke ansiktsrens. Du kan til nøds bruke en mild såpe ment for ansikt. Men ellers holder varmt vann og en klut mer en nok! Anonymkode: 8cada...b7b 11 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #6 Skrevet 16. mars 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herrgud en på 7(!!) Trenger ikke ansiktsrens. Du kan til nøds bruke en mild såpe ment for ansikt. Men ellers holder varmt vann og en klut mer en nok! Anonymkode: 8cada...b7b Ja det er det jeg spør. Hvilken mild såpe snakker du om her? Anonymkode: a55ac...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #7 Skrevet 16. mars 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herrgud en på 7(!!) Trenger ikke ansiktsrens. Du kan til nøds bruke en mild såpe ment for ansikt. Men ellers holder varmt vann og en klut mer en nok! Anonymkode: 8cada...b7b Må en unge bruke ansiktsrens 10 ganger om dagen da? Bruk en parfymefri såpe hvis vann ikke holder. Kjære vene. Anonymkode: c2580...e0f 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #8 Skrevet 16. mars 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Må en unge bruke ansiktsrens 10 ganger om dagen da? Bruk en parfymefri såpe hvis vann ikke holder. Kjære vene. Anonymkode: c2580...e0f Såpe er alt for hardt for ansiktet. Det skal man ikke bruke og hvertfall ikke barn! Anbefaler deg, TS Cerave cream Cleanser. Anonymkode: 6af2e...852 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #9 Skrevet 16. mars 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Såpe er alt for hardt for ansiktet. Det skal man ikke bruke og hvertfall ikke barn! Anbefaler deg, TS Cerave cream Cleanser. Anonymkode: 6af2e...852 Den er uten sulfat, alkohol, parfyme, parabener og andre ting som ikke er bra, men ofte er å finne i såper og rens. Anonymkode: 6af2e...852
GlitrendeSjokolade Skrevet 16. mars 2025 #10 Skrevet 16. mars 2025 Barn skal ikke ha ansiktsrens. Vask barnet med vann. Det begynner å gå alt for langt i 2025 når barn under 13 år, ja til og med under 10 år driver med sminke, ansiktsrens og jeg vet ikke hva enkelte i 2025 lar barna sine bruke. Til og med barn/tenåringer som bruker retinol. Barnet ditt sitt ansikt blir rent av vann. La barn få være barn. 6 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #11 Skrevet 16. mars 2025 Skjønner hva du mener, og at det ikke er i den hensikt å rense ansiktet til en 7 åring, men å rengjøre. Det finnes noen ting hvor vann ikke er nok, og det er ikke alltid man kan eller trenger en heldusj. Vanlig håndsåpe kan også være ganske uttørrende, og derfor egne seg dårlig i ansikt. Solkrem er noe vi "renser" av, det blir klissete og trekker til seg støv og skit. Da bruker vi en mild uparfymert dusjolje ala denne https://www.farmasiet.no/catalog/hud-og-har/dusj-og-bad/cosmica-cosmicacosmica-kroppspleie-caring-shower-oil-up,5008094?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw7dm-BhCoARIsALFk4v-bSFYyvp3cQBlAo2D-B7Gji-5qMLZEdPTfezWzHQVBDiMOKUkWkckaApa0EALw_wcB Anonymkode: 2f978...2ca 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #12 Skrevet 16. mars 2025 GlitrendeSjokolade skrev (7 minutter siden): Barn skal ikke ha ansiktsrens. Vask barnet med vann. Det begynner å gå alt for langt i 2025 når barn under 13 år, ja til og med under 10 år driver med sminke, ansiktsrens og jeg vet ikke hva enkelte i 2025 lar barna sine bruke. Til og med barn/tenåringer som bruker retinol. Barnet ditt sitt ansikt blir rent av vann. La barn få være barn. Babyer vaskes faktisk også med annet enn vann ved behov. Hørt sånn.... Anonymkode: 2f978...2ca 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #13 Skrevet 16. mars 2025 Ee ansiktrens er da ikke anbefalt til barn Må da være bedre å bruke vann og evnt en mild såpe. Er vel heler ikke vanligvis nødvendig å vaske ansikter på wn på 7 år flere ganger om dagen? Her pleide det å holde å ta om kvelden. Morgenen fikk vi anbefalt å ikke vaske siden en da hadde et naturlig lag i huden som beskyttet bedre mot kulde Anonymkode: de7be...5ad 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #14 Skrevet 16. mars 2025 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ee ansiktrens er da ikke anbefalt til barn Må da være bedre å bruke vann og evnt en mild såpe. Er vel heler ikke vanligvis nødvendig å vaske ansikter på wn på 7 år flere ganger om dagen? Her pleide det å holde å ta om kvelden. Morgenen fikk vi anbefalt å ikke vaske siden en da hadde et naturlig lag i huden som beskyttet bedre mot kulde Anonymkode: de7be...5ad Ansiktsrens er mild såpe, men enda skånsomere da den er uten sulfat. Anonymkode: 6af2e...852 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #15 Skrevet 16. mars 2025 Vi vasker med den vanlige dusjsåpen, MEN har sjelden hatt behov for å vaske barnets ansikt med annet enn vann gjennom dagen.på dagtid vasker vi med klut og vann, er det mye is, sand osv som har tatt veien innom ansiktet i løpet av dagen blir det mild barnesåpe i ansiktet ved leggetid. Anonymkode: 3e2fe...1a6 1
Makavelli Skrevet 16. mars 2025 #16 Skrevet 16. mars 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da barna var små brukte jeg kun vann til å vaske ansiktet dems med. Men nå er eldste 7 år gammel og jeg føler vann ikke gjør ordentlig rent. Spesielt om sommeren nå de leker mye ut. Finnes det ansiktsrens til barn?? Anonymkode: a55ac...8a6 Barn skal selvfølgelig ikke ha ansiktsrens. Om møkket ikke går bort med vann, så bruker man mild såpe beregnet på barn.
GMT800 Skrevet 16. mars 2025 #17 Skrevet 16. mars 2025 Vanlig dusjsåpe funker da helt greit. Ikke håndsåpe, den er mye sterkere enn dusjsåpe. Ellers er det jo helt greit å bare bruke vann om det er behov gjennom dagen, og så ta en dusj med dusjsåpe på kvelden? Det var normalen her da guttene var små og ble mye skitne og ikke kunne ordne seg selv. 1
kjærring Skrevet 16. mars 2025 #18 Skrevet 16. mars 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da barna var små brukte jeg kun vann til å vaske ansiktet dems med. Men nå er eldste 7 år gammel og jeg føler vann ikke gjør ordentlig rent. Spesielt om sommeren nå de leker mye ut. Finnes det ansiktsrens til barn?? Anonymkode: a55ac...8a6 ...vann og såpe. rens hører til en uren hud i form av acne. ikke en barnehud. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå