Gå til innhold

Du som har kjøpt nytt kjøkken i det siste - hva betalte du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker på medium stort kjøkken - ca 12-15 stammer. Vi har også plass til større kjøkken (ca 18 kvm utenom spisestuen), så svar gjerne om du har stort kjøkken.

Pris ekskludert montering, men gjerne inkludert benkeplate (og hvilket materiale).

Hvilken leverandør brukte du?

Anonymkode: 12c06...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har 18 stammer. Betalte vel rundt 500 000 inkl hvitevarer tror jeg. 

Anonymkode: 5876e...b48

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har 18 stammer. Betalte vel rundt 500 000 inkl hvitevarer tror jeg. 

Takk for svar! 

Jeg glemte hvitevarene ja - kan du huske hva du betalte ekskludert hvitevarer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stammer? Skap? 

15 skap under taket, så blir ca 8 skap/skuffeløsninger som står på gulvet. Benkeplate i L- form og har brukt samme til å dekke veggen mellom over og underskap. Ny komfyr, oppvaskmaskin og kjøleskap (kombi). Måtte flytte en del stikk og litt rør. Totalt elektriker og rørlegger 30 000, kjøkken inkl montering og hvitevarer 210 000, 

Anonymkode: e2bed...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar! 

Jeg glemte hvitevarene ja - kan du huske hva du betalte ekskludert hvitevarer? 

Mener det var rundt 200 000. Vi gikk litt berserk på hvitevarene, med quoker , kaffemaskin osv. Miele på alt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Stammer? Skap? 

15 skap under taket, så blir ca 8 skap/skuffeløsninger som står på gulvet. Benkeplate i L- form og har brukt samme til å dekke veggen mellom over og underskap. Ny komfyr, oppvaskmaskin og kjøleskap (kombi). Måtte flytte en del stikk og litt rør. Totalt elektriker og rørlegger 30 000, kjøkken inkl montering og hvitevarer 210 000, 

Når jeg skriver stammer så tenker jeg f.eks et dobbeltskap, et høyskap eller en skuffeseksjon. 

Takk for svar! Greit også å inkludere el og rør ja, det er mulig vi må flytte på litt også.

Hvilket kjøkken har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mener det var rundt 200 000. Vi gikk litt berserk på hvitevarene, med quoker , kaffemaskin osv. Miele på alt 

Å, luksus. Er du fornøyd med Miele? 

Hvilket kjøkken er det forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når jeg skriver stammer så tenker jeg f.eks et dobbeltskap, et høyskap eller en skuffeseksjon. 

Takk for svar! Greit også å inkludere el og rør ja, det er mulig vi må flytte på litt også.

Hvilket kjøkken har du?

Keo kjøkken, de kjører rabatt både titt og ofte (nå, blant annet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

12 benkeskap, +fronter til kjøleskuffer og opppvaskmaskin. Alt er skuffer. Heltre eikeskuffer på 4 skrog. 8 av benkeskapene utgjør kjøkkenøy.
 Høytrykkslaminat benkeplate. Betalte 200k for dette (fikk ca30%avslag), +ca 75k for oppvaskmaskin (Miele), koketopp med innebygd vifte og stekeovn (AEG), og kjøleskuff (Norcool). 25k for montering. 

Elektriker, rørlegger kom utenom.

kjøkken fra Jke design

Anonymkode: 8ee9c...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 høyskap og 13 skuffeseksjoner, 3 stekovnen 90 cm koketopp oppvaskmaskin,  kjøleskap, micro og varmeskuff. Topp serien hvitevarer fra AEG. Benkeplater var noe nytt som var vedlikeholdsfritt og tålte masse varme. Gjorde alt selv, rør, el og montering. Kjøpte på Monter ferdige seksjoner. 500k dette er uten selvkost me el som var 9 kurser og selvkost med rør og armatur . Kjøkken 55m2

dette var i 2018

Endret av Soft mann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi betalte 500 000 for to år siden. Tror det er 20 eller 21 "stammer" inkludert tre høyskap og en kjøkkenøy, et innebygget vitrineskap med lys og sittebenk. Har marmor langs veggen i "L"-en og eik på øya. Pris inkluderer hvitevarer. Pris inkluderer ikke elektriker, rørlegger og montering.

Drømmekjøkken og AEG- hvitevarer. Helt greie hvitevarer, men ikke noe ekstra med dem. Har dog en ganske dyr vask (stål er vanskelig å få tak i om dagen), og innebygget takvifte (også litt tricky å få på plass - "alle" mener kullfilter innebygget i platetopp er løsningen man skal ha, men jeg ønsker å få dampen  UT av huset for å unngå råte (Beklager avsporing😅).

Anonymkode: 43eef...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi betalte 430 000 for 11 stammer i fjor. Uten hvitevarer. Har to høyskap, en benk, pluss en like lang kjøkkenøy. 

Anonymkode: e6b81...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi betalte 500 000 for to år siden. Tror det er 20 eller 21 "stammer" inkludert tre høyskap og en kjøkkenøy, et innebygget vitrineskap med lys og sittebenk. Har marmor langs veggen i "L"-en og eik på øya. Pris inkluderer hvitevarer. Pris inkluderer ikke elektriker, rørlegger og montering.

Drømmekjøkken og AEG- hvitevarer. Helt greie hvitevarer, men ikke noe ekstra med dem. Har dog en ganske dyr vask (stål er vanskelig å få tak i om dagen), og innebygget takvifte (også litt tricky å få på plass - "alle" mener kullfilter innebygget i platetopp er løsningen man skal ha, men jeg ønsker å få dampen  UT av huset for å unngå råte (Beklager avsporing😅).

Hvorfor var det ingen som anbefalte deg platetopp med nedfelt ventilasjon som fører dampen ut? Vi har en slik, og da slipper vi takmontert og får samtidig all dampen ut av huset. Det blir også vesentlig mindre støy siden viften er inni benkeskapet.

Alle jeg kjenner som har valgt kullfilter angrer. For det første koster det en formue for filteret, og det bør byttes ofte. For det andre funker det dårlig. Luften «renses» men det er på ingen måte tilstrekkelig for å fjerne lukten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor var det ingen som anbefalte deg platetopp med nedfelt ventilasjon som fører dampen ut? Vi har en slik, og da slipper vi takmontert og får samtidig all dampen ut av huset. Det blir også vesentlig mindre støy siden viften er inni benkeskapet.

Alle jeg kjenner som har valgt kullfilter angrer. For det første koster det en formue for filteret, og det bør byttes ofte. For det andre funker det dårlig. Luften «renses» men det er på ingen måte tilstrekkelig for å fjerne lukten. 

Hvordan mener du at jeg skal kunne svare på det😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har for øvrig viften på loftet, så regner med at det er mindre lyd enn i skapet😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dårlig formulert som et spørsmål. Det er synd noen ikke fortalte at du kunne få dampen ut i rør og ikke bare ved kullfilter.

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi har for øvrig viften på loftet, så regner med at det er mindre lyd enn i skapet😊

Det er mulig, er det litt som i boligblokker da? Med litt svakt trekk, men tilnærmet lydløst? Vår lager lyd, men ikke verre enn at vi fint har en behagelig samtale med de på andre siden av rommet når den er på full effekt. Alt i alt, veldig fornøyd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

900 000 for litt større kjøkken. Mener det var tre omtrent like store deler; benkeplate, hvitevarer og stammer/løsninger. 

Men pusset rett før det opp et mindre kjøkken for ca 90 000. IKEA - også deres hvitevarer, laminat benkeplate, mye egenarbeid. 

Anonymkode: 338c8...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

500 000.

Marmor-benkplate som kostet skjorta, to komfyrer, ingen overskap (det sparte litt), 9 skuffeseksjoner inkludert hjørneskuffer. Stooor god vask, dyrt bladebatteri - tror kanskje lampene over benken også er inkludert i det prisoverslaget. 

Anonymkode: 13369...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte  ca150 000 for selve Ikea-kjøkkenet, da uten alt for mange fancy løsninger. F.eks har vi laminat benkeplate og hvitevarer fra Ikea. Vi byttet kjøkkenet i forbindelse med totalrenovering av en hel etasje så akkurat hvilke utgifter som går på akkurat kjøkkenet i forhold til andre ting er litt vanskelig å trekke ut, men regner kanskje med ca 150 000 til for rørlegger,elektriker, gulv, vegger etc.. hvertfall.. tre høyskap og 11 skapstammer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det virkelig vanlig å bruke så vanvittig mye på kjøkken? 
Hva dreier det seg om, benkeplater i granitt? Italiensk design kjøkken? Spesialtilpasset fra møbelsnekker? 

Vi brukte under 20.000 uten hvitevarer, da vi ikke kjøpte nye. Har topp modeller fra Bosch, som vi er veldig fornøyd med, som ikke var klar for utskifting. 

Anonymkode: d397d...01f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...