janerik39 Skrevet 16. mars #1 Skrevet 16. mars (endret) Jeg bodde en stund med en jente, men nå har vi begge gått våre egne veier på grunn av jobb. Av og til møtes vi om kveldene, og hvis vi har behov for hverandre, tar vi kontakt. En av venninne hennes ba meg om hjelp til en eksamen, og etter det hadde vi sex. En kveld dro vi også til et hotell sammen. Veninnen hennes har bedt meg om å holde dette hemmelig fordi det kan ødelegge vennskapet deres. Naturligvis vil det også påvirke forholdet mellom meg og min tidligere samboer hvis hun får vite det. På den ene siden tenker jeg at det er greit slik, fordi jeg har begge to. På den andre siden har jeg en liten følelse av dårlig samvittighet. Hva anbefaler du? Endret 16. mars av janerik39
AnonymBruker Skrevet 16. mars #2 Skrevet 16. mars At du holder dette for deg selv, for at sannheten gagner ingen. Du har gjort det du har gjort så da får du lære deg å leve med det. Så håper jeg for din egen del at du ser at dette ikke var så lurt, og unngår det i framtiden. Anonymkode: ee4c6...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #3 Skrevet 16. mars Jeg teker at dere begge svikter noen som burde bety mer for dere. Anonymkode: befbf...99c 1 1
janerik39 Skrevet 16. mars Forfatter #4 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): At du holder dette for deg selv, for at sannheten gagner ingen. Du har gjort det du har gjort så da får du lære deg å leve med det. Så håper jeg for din egen del at du ser at dette ikke var så lurt, og unngår det i framtiden. Anonymkode: ee4c6...7e6 Hvis veninnen hennes vil at vi skal møtes, og jeg blir fristet (noe som er ganske sannsynlig siden eksamenene nærmer seg), synes du jeg bør unngå det? Mener du det?
AnonymBruker Skrevet 16. mars #5 Skrevet 16. mars Synes du det er greit om kompisene dine har sex med eksen din? Anonymkode: ff4eb...2d1 1 1
janerik39 Skrevet 16. mars Forfatter #6 Skrevet 16. mars Aldri i livet! Vennene mine ville aldri gjort noe sånt. Jeg er veldig nøye med hvem jeg velger som venner. Jeg skjønner ikke hvorfor venninnene hennes er sånn, spesielt siden hun er så snill mot dem. En annen av venninnene hennes sendte meg en melding for en stund siden og ba meg lære ham å kjøre, men sa at jeg ikke måtte si noe til min tidligere samboer. Jeg avslo fordi jeg var sikker på at dette også kunne være en test som kunne føre til noe verre.
AnonymBruker Skrevet 16. mars #7 Skrevet 16. mars janerik39 skrev (18 minutter siden): Hvis veninnen hennes vil at vi skal møtes, og jeg blir fristet (noe som er ganske sannsynlig siden eksamenene nærmer seg), synes du jeg bør unngå det? Mener du det? Enten må du fortelle sannheten, eller så må du unngå de personene det gjelder. Ihvertfall om du ikke klarer å la vær fristelser. Du må selv vurdere det som er rett for deg. Det vil ikke jeg ta ansvar for. Jeg bare skisserer valgmulighetene du har. Anonymkode: ee4c6...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #8 Skrevet 16. mars janerik39 skrev (1 time siden): Jeg bodde en stund med en jente, men nå har vi begge gått våre egne veier på grunn av jobb. Av og til møtes vi om kveldene, og hvis vi har behov for hverandre, tar vi kontakt. En av venninne hennes ba meg om hjelp til en eksamen, og etter det hadde vi sex. En kveld dro vi også til et hotell sammen. Veninnen hennes har bedt meg om å holde dette hemmelig fordi det kan ødelegge vennskapet deres. Naturligvis vil det også påvirke forholdet mellom meg og min tidligere samboer hvis hun får vite det. På den ene siden tenker jeg at det er greit slik, fordi jeg har begge to. På den andre siden har jeg en liten følelse av dårlig samvittighet. Hva anbefaler du? Hvis du er villig til å se din tidligere samboer bli knust, så skjuler du dette og venter på at bomben smeller. Sannsynligvis fortjener hun sannheten og mulighet til å velge bedre venner.. Venninna hennes fortjener å bli utstøtt av samtlige venninner. Slike kan man ikke stole på. Anonymkode: ba29c...1db 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #9 Skrevet 16. mars janerik39 skrev (11 minutter siden): Aldri i livet! Vennene mine ville aldri gjort noe sånt. Jeg er veldig nøye med hvem jeg velger som venner. Jeg skjønner ikke hvorfor venninnene hennes er sånn, spesielt siden hun er så snill mot dem. En annen av venninnene hennes sendte meg en melding for en stund siden og ba meg lære ham å kjøre, men sa at jeg ikke måtte si noe til min tidligere samboer. Jeg avslo fordi jeg var sikker på at dette også kunne være en test som kunne føre til noe verre. Men så oppfører du deg som en dritt selv? Er du mindre intellegent eller noe? 🤷♀️ Anonymkode: 15432...4c7 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars #10 Skrevet 16. mars janerik39 skrev (1 time siden): Aldri i livet! Vennene mine ville aldri gjort noe sånt. Jeg er veldig nøye med hvem jeg velger som venner. Jeg skjønner ikke hvorfor venninnene hennes er sånn, spesielt siden hun er så snill mot dem. En annen av venninnene hennes sendte meg en melding for en stund siden og ba meg lære ham å kjøre, men sa at jeg ikke måtte si noe til min tidligere samboer. Jeg avslo fordi jeg var sikker på at dette også kunne være en test som kunne føre til noe verre. Så du er av den typen som gjør som du vil men ikke tåler det samme tilbake? Det er uakseptabelt at andre oppfører seg slik som du selv gjør? Men hva ønsker du oppnå? Ett rykte om at du har sex med hvem som helst uten å bry deg om noen andre sine følelser? At sex er viktigere enn vennskap for deg? Betyr hun virkelig så lite for deg, at du har redusert henne fra å være din livspartner til å bare være en knulledukke? Og hvorfor bryr du deg om kompisene dine har sex med henne, når hun bare er en knulledukke for deg? Hadde du brydd deg om følelsene hennes hadde du jo aldri knullet venninnene hennes... Anonymkode: ff4eb...2d1 3
janerik39 Skrevet 16. mars Forfatter #11 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Så du er av den typen som gjør som du vil men ikke tåler det samme tilbake? Det er uakseptabelt at andre oppfører seg slik som du selv gjør? Men hva ønsker du oppnå? Ett rykte om at du har sex med hvem som helst uten å bry deg om noen andre sine følelser? At sex er viktigere enn vennskap for deg? Betyr hun virkelig så lite for deg, at du har redusert henne fra å være din livspartner til å bare være en knulledukke? Og hvorfor bryr du deg om kompisene dine har sex med henne, når hun bare er en knulledukke for deg? Hadde du brydd deg om følelsene hennes hadde du jo aldri knullet venninnene hennes... Anonymkode: ff4eb...2d1 Det du sier kommer fra sinne og personlige vurderinger. Ingen er perfekte, og vi gjør alle feil. Men at du tolker mine intensjoner og verdier på denne måten, viser at du heller vil dømme enn å forstå. Jeg har aldri sagt at jeg ikke bryr meg om andres følelser, men forhold er mer kompliserte enn det du fremstiller dem som. Kanskje du bare ser en del av bildet og dømmer resten ut fra dine egne antakelser. Hvis du virkelig vil forstå hvorfor dette har skjedd, kan vi snakke om det på en saklig og respektfull måte. Men hvis du bare er her for å kritisere og påtvinge meg dine egne konklusjoner, så er denne samtalen meningsløs.
AnonymBruker Skrevet 16. mars #12 Skrevet 16. mars janerik39 skrev (6 minutter siden): Det du sier kommer fra sinne og personlige vurderinger. Ingen er perfekte, og vi gjør alle feil. Men at du tolker mine intensjoner og verdier på denne måten, viser at du heller vil dømme enn å forstå. Jeg har aldri sagt at jeg ikke bryr meg om andres følelser, men forhold er mer kompliserte enn det du fremstiller dem som. Kanskje du bare ser en del av bildet og dømmer resten ut fra dine egne antakelser. Hvis du virkelig vil forstå hvorfor dette har skjedd, kan vi snakke om det på en saklig og respektfull måte. Men hvis du bare er her for å kritisere og påtvinge meg dine egne konklusjoner, så er denne samtalen meningsløs. Jeg er ikke sint, men for all del... La meg forstå... Så fortell meg, hvor inni dette behandler du henne med respekt, og omtanke for følelsene hennes? La meg sitere deg "På den ene siden tenker jeg at det er greit slik, fordi jeg har begge to. På den andre siden har jeg en liten følelse av dårlig samvittighet." Jeg ser kanskje bare en del av bildet ja, den delen hvor en eks knuller vennene, den siden du selv sier du aldri i livet hadde akseptert... Har du selv prøvd sett dette fra eksen din sin side? For det du gjør mot henne, det må du selvsagt akseptere at hun gjør tilbake. Du har gitt henne ett fripass til å knulle kompsiene dine, uten at du kan bli sint, irritert eller såret. Anonymkode: ff4eb...2d1 1
janerik39 Skrevet 16. mars Forfatter #13 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ikke sint, men for all del... La meg forstå... Så fortell meg, hvor inni dette behandler du henne med respekt, og omtanke for følelsene hennes? La meg sitere deg "På den ene siden tenker jeg at det er greit slik, fordi jeg har begge to. På den andre siden har jeg en liten følelse av dårlig samvittighet." Jeg ser kanskje bare en del av bildet ja, den delen hvor en eks knuller vennene, den siden du selv sier du aldri i livet hadde akseptert... Har du selv prøvd sett dette fra eksen din sin side? For det du gjør mot henne, det må du selvsagt akseptere at hun gjør tilbake. Du har gitt henne ett fripass til å knulle kompsiene dine, uten at du kan bli sint, irritert eller såret. Anonymkode: ff4eb...2d1 Jeg er i utgangspunktet ikke interessert i noen form for forpliktelse, spesielt ikke når det gjelder sex. Jeg har aldri klart å etablere et liv sammen med noen fordi jeg kjenner meg selv – forpliktelser ødelegger meg. Det betyr ikke at jeg er en ondskapsfull eller utro person. Min filosofi når det gjelder sex er at jeg har en sterk lidenskap for det, og jeg mener at man ikke bør si nei til kvinner, disse skjøre skapningene. Kanskje hvis jeg finner en aktiv og vakker seksuell partner som meg selv, vil jeg gradvis endre meg. Men akkurat nå, ser du på dette som en sykdom eller som noe normalt? Jeg elsker sex, enkelt og greit. Grunnen til at jeg føler meg skyldig, er at jeg hadde sex med hennes beste venn – en person hun snakker med på telefon minst en time hver dag. Det føles som et svik mot henne. Men jeg har aldri lovet lojalitet, verken til henne eller til noen andre. Hvordan kan jeg vite om hun ikke også har sex med andre?
AnonymBruker Skrevet 16. mars #14 Skrevet 16. mars janerik39 skrev (6 minutter siden): Jeg er i utgangspunktet ikke interessert i noen form for forpliktelse, spesielt ikke når det gjelder sex. Jeg har aldri klart å etablere et liv sammen med noen fordi jeg kjenner meg selv – forpliktelser ødelegger meg. Det betyr ikke at jeg er en ondskapsfull eller utro person. Min filosofi når det gjelder sex er at jeg har en sterk lidenskap for det, og jeg mener at man ikke bør si nei til kvinner, disse skjøre skapningene. Kanskje hvis jeg finner en aktiv og vakker seksuell partner som meg selv, vil jeg gradvis endre meg. Men akkurat nå, ser du på dette som en sykdom eller som noe normalt? Jeg elsker sex, enkelt og greit. Grunnen til at jeg føler meg skyldig, er at jeg hadde sex med hennes beste venn – en person hun snakker med på telefon minst en time hver dag. Det føles som et svik mot henne. Men jeg har aldri lovet lojalitet, verken til henne eller til noen andre. Hvordan kan jeg vite om hun ikke også har sex med andre? Det du gjør med dette, er at du ødelegger for deg selv, og de rundt deg med å holde på slik som du gjør. Om du ikke endrer måten i å tenke på, så er jeg redd du kommer til å bli veldig ensom til slutt. Sex blir redusert til flyktige forbindelser, og det kan skape tristhet og tomhet. Jeg skriver dette i beste mening. Håper du finner deg ei dame, der dere sammen kan utforske sex, under de samme forutsetningene og de samme prinsippene. Lykke til 🤞 Anonymkode: ee4c6...7e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå