Gå til innhold

Hoste opp blod, i forbindelse med forkjølelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har gjort det? Snakker om bitte små mengder. Hoste med slim. Hva var årsaken? Er det vanlig?

Anonymkode: 6e120...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Irriterte slimhinner

Anonymkode: 78616...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Irriterte slimhinner. Men bør sjekkes opp, fikk vi beskjed om da gubben gjorde det. Ble tatt rønken osv av lungene

Anonymkode: e9075...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Irriterte slimhinner. Men bør sjekkes opp, fikk vi beskjed om da gubben gjorde det. Ble tatt rønken osv av lungene

Rønken??

Anonymkode: 2dfe4...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Joda, men skal jeg dra til legevakt nå da? Er ikke 100% sikker på at det er blod.

Kan jo være at det kommer fra nese eller munnen(tørr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Irriterte slimhinner

Anonymkode: 78616...fd9

Høres rart ut. Tenker jo blod må sjekkes opp asap.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Høres rart ut. Tenker jo blod må sjekkes opp asap.

ts

Jeg har hostet i ukesvis (uten å ha feber eller annen forkjølelse). De to siste ukene har det hendt noen ganger at jeg har hostet opp blod, spesielt når jeg hoster sånn at jeg brekker meg. Jeg er henvist til CT av hals og lunger med kontrastvæske, for å utelukke skumle ting. Tenker det er viktig å sjekke, men med mindre du hoster opp mye blod, så kan du sikkert vente til imorra og ringe fastlegen kl 08 å spørre om hastetime. Mest sannsynlig er det en slags irritasjon😊

Anonymkode: 6fb74...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Var det bare vanlig røntgen som ble tatt? Eller CT? Og ikke bronkoskopi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har hostet i ukesvis (uten å ha feber eller annen forkjølelse). De to siste ukene har det hendt noen ganger at jeg har hostet opp blod, spesielt når jeg hoster sånn at jeg brekker meg. Jeg er henvist til CT av hals og lunger med kontrastvæske, for å utelukke skumle ting. Tenker det er viktig å sjekke, men med mindre du hoster opp mye blod, så kan du sikkert vente til imorra og ringe fastlegen kl 08 å spørre om hastetime. Mest sannsynlig er det en slags irritasjon😊

Jeg hoster veldig lite, ikke noe plaget. Men har vært syk i 1 uke med kraftig feber og sinus, mye bedre nå. Så kan jo være en sammenheng. Men jeg burde dra til legen altså? Selvom jeg er bedre? Kan jo være at det er neseblod f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hoster veldig lite, ikke noe plaget. Men har vært syk i 1 uke med kraftig feber og sinus, mye bedre nå. Så kan jo være en sammenheng. Men jeg burde dra til legen altså? Selvom jeg er bedre? Kan jo være at det er neseblod f.eks. 

Hvis det bare var én gang du hostet opp bittelitt blod, og det ikke skjer flere ganger, så hadde jeg sikkert sett det an litt. Skjer det igjen, hadde jeg kontaktet lege for sikrest skyld. Men du må føle selv hva du vil gjøre, ikke stol på mine ord😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det bare var én gang du hostet opp bittelitt blod, og det ikke skjer flere ganger, så hadde jeg sikkert sett det an litt. Skjer det igjen, hadde jeg kontaktet lege for sikrest skyld. Men du må føle selv hva du vil gjøre, ikke stol på mine ord😊

Selvsagt :) Må jo se ann. Men er alltid litt skummelt med blod, og blir verre om man søker opp symptomene :) Men takk uansett for gode råd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener å huske at jeg har hatt litt blodig slim og slikt når jeg var yngre og syk. Har og hoster på meg brist så sånn er det. Men er du bekymret så synes jeg du skal sjekke det. Livet er for kort til å bekymre seg.

Anonymkode: b7e15...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener å huske at jeg har hatt litt blodig slim og slikt når jeg var yngre og syk. Har og hoster på meg brist så sånn er det. Men er du bekymret så synes jeg du skal sjekke det. Livet er for kort til å bekymre seg.

Det er jo mest nærliggende og tro. Hadde jeg hatt voldsom hoste derimot. Gikk det over hos deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er jo mest nærliggende og tro. Hadde jeg hatt voldsom hoste derimot. Gikk det over hos deg? 

Jaja, dette er jo år og dag siden men mine første 25 år på planeten fikk jeg helvetes hoste hver gang jeg ble litt småforkjølet og da fikk jeg en hoste som raspet opp halsen skikkelig så jeg hadde det et par ganger, regnet bare med jeg sprengte et blodkar eller noe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jaja, dette er jo år og dag siden men mine første 25 år på planeten fikk jeg helvetes hoste hver gang jeg ble litt småforkjølet og da fikk jeg en hoste som raspet opp halsen skikkelig så jeg hadde det et par ganger, regnet bare med jeg sprengte et blodkar eller noe. 

Godt og vite :) Da avventer jeg. Jeg trodde automatisk at blod i hoste betydde nesten døden jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Godt og vite :) Da avventer jeg. Jeg trodde automatisk at blod i hoste betydde nesten døden jeg.

Jeg tror varigheten av hosten sammen med evt andre symptomer (som blodig oppspytt, heshet osv) er det som avgjør om man henvises til lungelege og undersøkelser for å avkrefte kreft, f.eks. tror de sier at hoste som vedvarer over 3 uker bør sjekkes ut. Og i de fleste tilfeller er det likevel harmløst. Håper det er det i mitt tilfelle også, for her bekymres det ganske voldsomt om dagen😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var det bare vanlig røntgen som ble tatt? Eller CT? Og ikke bronkoskopi?

Var rønken. Om de tok mer er jeg usikker på, for ble innlagt fordi de så at det var en del slim i lunger. Og måtte dermed ha antibiotika intravenøst.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Var rønken. Om de tok mer er jeg usikker på, for ble innlagt fordi de så at det var en del slim i lunger. Og måtte dermed ha antibiotika intravenøst.  

Hvor lenge hadde han symptomer før dere dro til legen? Hostet han flere uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen flere som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...