AnonymBruker Skrevet 17. mars #21 Del Skrevet 17. mars Har ingen tips, men synes det er rart det ikke ble valgt selvrensende vinduer. Da slipper man å vaske så ofte. Anonymkode: bf4ee...7c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #22 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ingen tips, men synes det er rart det ikke ble valgt selvrensende vinduer. Da slipper man å vaske så ofte. Anonymkode: bf4ee...7c7 Det er ikke ofte når vinduene bare vaskes en-to ganger i året. Særlig om man bor midt i by og det er trafikk og masse støv. Da jeg flyttet inn i min leilighet fikk jeg beskjed fra megleren at det ikke trengtes noe vedlikehold av gulv på veranda/balkong, men det tok ikke lange tiden før det plutselig kom beskjed om at vi skulle ordne med vedlikehold av gulv etc. likevel... Tror mye av dette med at "det er vedlikeholdsfritt" bare er tull. Anonymkode: 1adfc...72b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #23 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dette er stuen. Vinduet i midten åpnes nedenfra, og har ingenting som holder det åpent annet enn to metallstenger du kan feste, som da holder det ca 10cm oppe i bunnen. Vinduene på siden slår ut mot yttervegg på hver sin side. Jeg kan ikke henge ut av det store vinduet, fordi det er blytungt og ikke holder seg åpent. Jeg kan sitte i vinduskarmen og henge meg ut og prøve og få armen rundt vinduet på de små? Men det hørtes veldig utrygt ut. Det er ca 15 meter ned. Det er samme utfordring på bad og kjøkken, bare at der er det bare ett enkelt vindu (tilsvarende de små som tegnet her), og jeg kommer ikke til dem heller. TS Anonymkode: 86192...c6e Får da til det med slik lang stang. Har slike vinduet selv åpner de på siden som går ut mot veggen og bruker stang . https://www.clasohlson.com/no/Forlengningsskaft-til-Kärcher-vindusvasker-og-MultiCleaner-/p/44-3905?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=dp-no-shopping-cm-mid-Home%26Garden&utm_id=21293886195&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw7dm-BhCoARIsALFk4v-YCTeKsYmz7RBJGfSd6SeoRAT6IbQXBpt0oCPiMNFtmNGzzfzf_vwaAlgoEALw_wcB I tilleg bør du sjekke opp noen vinduer er selv væskende de ska de ikke brukes vaske midler på Anonymkode: b5f4e...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #24 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke ofte når vinduene bare vaskes en-to ganger i året. Særlig om man bor midt i by og det er trafikk og masse støv. Da jeg flyttet inn i min leilighet fikk jeg beskjed fra megleren at det ikke trengtes noe vedlikehold av gulv på veranda/balkong, men det tok ikke lange tiden før det plutselig kom beskjed om at vi skulle ordne med vedlikehold av gulv etc. likevel... Tror mye av dette med at "det er vedlikeholdsfritt" bare er tull. Anonymkode: 1adfc...72b Forstår ikke helt hva du mener, men jeg har bodd i bygård med selvrensende vinduer, og de var mye renere enn vanlige vinduer, og de holdt seg rene lengre. Hvis man må leie inn firma for å vaske vindu, er jo det greit at det ikke må skje hver måned. Anonymkode: bf4ee...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #25 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forstår ikke helt hva du mener, men jeg har bodd i bygård med selvrensende vinduer, og de var mye renere enn vanlige vinduer, og de holdt seg rene lengre. Hvis man må leie inn firma for å vaske vindu, er jo det greit at det ikke må skje hver måned. Anonymkode: bf4ee...7c7 Poenget mitt var at det ofte høres så fint ut med at ting er vedlikeholdsfrie (som ble sagt om mitt store gulv på veranda), eller for eksempel selvrensende vinduer, men så viser det seg at det må vedlikeholdes og vaskes likevel. Vi har per i dag bare årlig vask av vinduer i starten av mai, men håper å kunne få gjennomslag for vask også på høsten. Hver beboer kan jo bestille vask selv om de ønsker hyppigere, men for min del gjøres det kun om det kommer måkeskitt eller annet søl på vinduene. Sånt orker jeg ikke å gå å se på. Bor høyt oppe, og kan ikke ordne det selv. Anonymkode: 1adfc...72b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #26 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Får da til det med slik lang stang. Har slike vinduet selv åpner de på siden som går ut mot veggen og bruker stang . https://www.clasohlson.com/no/Forlengningsskaft-til-Kärcher-vindusvasker-og-MultiCleaner-/p/44-3905?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=dp-no-shopping-cm-mid-Home%26Garden&utm_id=21293886195&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw7dm-BhCoARIsALFk4v-YCTeKsYmz7RBJGfSd6SeoRAT6IbQXBpt0oCPiMNFtmNGzzfzf_vwaAlgoEALw_wcB I tilleg bør du sjekke opp noen vinduer er selv væskende de ska de ikke brukes vaske midler på Anonymkode: b5f4e...0f6 Men hvordan får du vasket de små vinduene? TS Anonymkode: 86192...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #27 Del Skrevet 17. mars Som andre skriver, det er vanlig at styret ordner med anbud på vindusvask 2x årlig utvendig. Har bodd i borettslag med samme problem, eldre bygg der en del vinduer ikke kunne åpnes. Styret hos dere er veldig trege når det enda ikke har kommet på plass. Er ikke så dyrt, heller. Anonymkode: 4cdbe...ca2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå