Gå til innhold

Hvordan ser ditt drømmearbeidsliv ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Drømmesituasjon er å jobbe fra 10-14 man-tor i den jobben jeg har nå. Tre dager helg, og god tid om morgenen og ettermiddagen :) 

Anonymkode: 6315f...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde egentlig drømmejobben før på mange måter. Kjørte lastebil. Ikke sånn langt av gårde, men lokalt med rolige dager og masse tid til å drikke kaffe og prate med trivelige folk. Og det beste av alt, en uke på og en uke fri. Digga det egentlig. Men ble så sjukt lei av å se at alle andre rundt meg tjente mye mer enn meg :(

Så jeg tok en utdanning og har nå en såkalt "god jobb". Tjener dobbelt så mye men likte arbeidsdagene tre ganger så mye før.. 

smart valg eller ikke.... ? jeg vet ikke helt... 

Anonymkode: 2fbeb...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg hadde egentlig drømmejobben før på mange måter. Kjørte lastebil. Ikke sånn langt av gårde, men lokalt med rolige dager og masse tid til å drikke kaffe og prate med trivelige folk. Og det beste av alt, en uke på og en uke fri. Digga det egentlig. Men ble så sjukt lei av å se at alle andre rundt meg tjente mye mer enn meg :(

Så jeg tok en utdanning og har nå en såkalt "god jobb". Tjener dobbelt så mye men likte arbeidsdagene tre ganger så mye før.. 

smart valg eller ikke.... ? jeg vet ikke helt... 

Oi, det høres ut som en gull jobb! Sikker på at du ikke kan få den tilbake?

Anonymkode: cfc83...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker jobben min som lærer, så vil gjerne jobbe med det. Men ideell arbeidstid og menge for meg ville vært 9-15 4 dager i uken og langhelg hver uke😍

Anonymkode: 6b4a7...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Oi, det høres ut som en gull jobb! Sikker på at du ikke kan få den tilbake?

Anonymkode: cfc83...9ff

Det kan jeg sikkert. Men det føles litt for gæli det også nå når jeg først har tatt utdanning og fått en  såkalt "bra jobb". 

Og så er det jo lønna da...  Ganske stusslige greier. 

Men selve jobben digga jeg egentlig. Det var lange dager den uka jeg var på jobb. Men jeg likte dagene godt, og det var sjukt digg når siste dagen gikk mot slutten og man visste at man hadde en hel uke fri :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplever at mitt yrke far fått en stor økning av system og kontroll. Arbeidstakerne mister motivasjon og er mye mer stresset, slitne og demotiverte enn da jeg begynte å jobbe for 20 år siden. Så mitt drømmearbeidsliv har er positivt syn på vekst og trivsel hos arbeidstakeren. Miljøet er raust og inkluderende. Arbeidstaker har mer selvbestemmelse, autonomi og påvirkning på egen arbeidsdag. 

Anonymkode: a6c07...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis jeg kunne jobba 09-14 hadde det vært perfekt. Liker jobben min som den er.

Anonymkode: ee71e...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Usikker på hva jeg skulle drevet med, men ville hatt firedagersuke, sekstimers dager. Travelt nok til å føle mestring og til at tida går raskt. Hadde ikke trengt hjemmekontor, og ville hatt kontakt med folk. Tjene bedre enn i dag, 600.000 og oppover ville vært fint.

Har firedagersuke i dag, men med jobb annenhver lørdag. Det trekker litt ned. Har varierte uker og passe travelt. Er deilig å ikke ha jobbmail, derfor jeg ikke ville hatt hjemmekontor. Jobben gjøres på jobb, slipper å forholde meg til den på fritida, langhelgsturer osv. Har mye kontakt med blide og fornøyde mennesker i dag, det elsker jeg. 

Anonymkode: 4380a...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Maks fire dagers arbeidsuke. Minimum to dager på hjemmekontor hver uke (men helst hele tiden). En jobb som involverer ren saksbehandling med minst mulig brukerkontakt. Lite reising. Medium stort arbeidsmiljø. Ikke mindre lønn enn jeg har i dag (ca. 615k). Ikke nødvendigvis mer ferie enn jeg har i dag, men hadde vært fint med garantert fri i alle høytider/inneklemte dager dersom jeg ønsket det. Langt færre møter enn i dag. Ingen vaktordning eller lignende, hvor man må kaste seg rundt og løse kriser umiddelbart. Har fleksitid og fri i alle helger i dag, og det ønsker jeg også å fortsette med.

Anonymkode: 00a16...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobb tre dager i uka fra 9 - 15. Selvfølgelig med mye bedre lønn enn det jeg har. Ingen krav til timeføring. Liten arbeidsplass med maks 15-20 kollegaer. Eget kontor. Kan ta feriedager når jeg ønsker. 

Anonymkode: eb200...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ut fra at jeg egentlig liker jobben min, men har alt for lite fritid, så ville min dørmmejobb pr i dag sett slik ut: 

Jobbe så mye jeg vil når jeg er hjemme, og kunne avspasserer og dra på turer når det passer meg. ( Hovedsaklig på sommeren)  om mulig hjemmekontor, uten oppmøteplikt, slik at jeg kan gjøre enkle arbeidsoppgaver selv om jeg ikke er hjemme. 

Jeg har bobil, elsker turer rundt i NOrge, og spesielt på stolpejakt på sommeren, og gjerne noen uker i varmere strøk på vinteren. 5 uker ferie er derfor ALT for lite. 

Anonymkode: 57b8f...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

50-50 hjemmekontor og «in office» med kollegaer, dager 9-14. Full autonomi. 

Anonymkode: 685a7...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...