Gå til innhold

Hvordan ser ditt drømmearbeidsliv ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ref . den diskusjonen om hun som har blitt FIRE og får masse pes på det valget. 

Hvordan ser din drømmehverdag ut? Er det fulltidsjobb? Arbeidstider? Lønn? Oppmøte på jobb eller hjemmekontor? Stort eller lite miljø? Travelt eller rolig? Reisejobb? Hvor mye ferie vil du ha? Hvis du kunne fått det akkurat som du ville, hvordan hadde dagen sett ut da?

Min drøm: Jobb 3 dager i uken, 6 timers dager. Lokasjonsfrihet, altså valgfritt om jeg vil være på kontor eller hjemme. Ikke reisejobb. Passe travelt, slik at dagene går fort, men at man rekker lunsj. Kanskje 10-20 andre ansatte. Millionlønn såklart! 

Anonymkode: cfc83...9ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg liker å jobbe. Drømmen var tidligere å starte for meg selv, men så syntes jeg der ble for usikkert og litt mye pes med regnskap, skatt, administrasjon og i tillegg savnet jeg kollegaer. 
Trives med det sosiale på jobb og er nok en sånn utpreget kreativ og utadvendt type, som blomstrer innen salg og service.

Hadde jeg vunnet masse penger ville jeg fortsatt hatt en jobb😊

Anonymkode: baedc...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber rotasjon 10 uker på og 10 uker av. Har følgelig ferie halve året, pluss at jobben alltid er i varmere strøk (Karibien om vinteren og Middelhavet om sommeren)

Det var min drøm, og er det fortsatt😉

Anonymkode: d6735...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jobber rotasjon 10 uker på og 10 uker av. Har følgelig ferie halve året, pluss at jobben alltid er i varmere strøk (Karibien om vinteren og Middelhavet om sommeren)

Høres fantastisk ut! Hva slags jobb er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha noe med mennesker å gjøre.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har min drømmejobb i staten nå. Har jobbet knallhardt i over 20 år for å få akkurat denne jobben, det er svært få tilsvarende stillinger i Norge. Nå har jeg vært her i seks år og regner med å bli her til jeg pensjonerer meg. 

Styrer i stor grad min egen hverdag så lenge jeg leverer det jeg skal. En del reisevirksomhet som gjør at jeg kan avspasere, mye overtidsbetaling og jeg har fleksitid. Jobber blant annet med mennesker og opplever at jeg gjør en forskjell. Har eget kontor, men kan ha hjemmekontor når som helst dersom jeg ønsker det. Fridager og ferier styrer jeg også helt selv. Har tidligere drevet eget firma og ville ikke byttet tilbake igjen om jeg kunne mangedoblet lønna mi. Er evig takknemlig for å ha fått akkurat denne stillingen og setter pris på det hver dag. 

Anonymkode: 273d9...87d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg skulle gjerne startet for meg selv, men jeg syns det er veldig skummelt å satse og føler jeg ikke har råd til å ta tiden det trengs for å lykkes - selv om jeg faktisk tror at om jeg hadde innvilget meg denne tiden hadde jeg klart det. 

Jeg har en godt betalt jobb i dag som er veldig krevende, men jeg tror at hvis jeg kan bli i denne lenger og "skjønne den bedre" kan jeg både tjene godt og jobbe mindre etter hvert. Da kan jeg kanskje på sikt jobbe meg mot drømmen om å drive for ,eg selv. 

Målet mitt er altså absolutt å jobbe, men å jobbe i min egen virksomhet. 

Anonymkode: 9797c...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvilken jobb er det du har? 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drømmen min er å bli privatpraktiserende psykolog, og det er det målet jeg jobber mot. :)

Ønsker å utgjøre en forskjell, variert arbeidshverdag uten turnus, møte mennesker i mange forskjellige livssituasjoner, frihet til å bestemme arbeidsmengde selv, over tid. :)

Anonymkode: d09d8...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil gjerne ha enten sekstimersdager, firedagersuke, eller lærerferier. Aller helst alt på én gang. Pluss masse jobbreising, seminarer og den slags fjas med hotell og buffeter. 
Og mannen skal ha standard kontortid eller hjemmekontor, og ta seg av barn og hjem. 

Anonymkode: acaff...930

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis jeg kunne valgt helt selv uten realistiske begrensninger:

Jobbet seks timer tre dager i uka, eget kontor, men med mulighet for hjemmekontor når enn jeg ønsket. To ukers ferie hver åttende uke. Og alltid to uker ferie i jula. 6 uker sommerferie. 

Gode kollegaer og godt miljø. Og selvfølgelig veldig god lønn.

En utopi, men som sagt, hvis jeg kunne velge og vrake er det sånn jeg ville hatt det. 

Anonymkode: 34abc...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det ikke skal være realistisk

Jobbe 2-3 dager i uka

Jobbe max 6 timer dagen

Flexitid

Variere mellom kontor og hjemmekontor, men jeg bestemmer selv når.

millionlønn

Ha alle feriene: Sommer, høst, jul, vinter og påskeferie

Fri hver helg og alle røde dager

Anonymkode: c2d2e...fae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ha jobbet 40% ( med full lønn og vel så det, selvsagt 😆( har alltid jobbet 100% i mitt 44 år lange liv). 

Maks 6 timers arbeidsdager

Ferie i skoleferiene + fri hver helg. 

Jeg ville ha jobbet kreativt med fastlønn uansett salg, bare kost meg med kunstprosjekter, illustrasjoner og skriverier. 

Jeg ville også bodd utenlands i høst - og vinterhalvåret, helst i Italia. 

Anonymkode: 55f7c...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min drøm er å ikke jobbe, men skal jeg jobbe fullt er drømmen å være 100% på hjemmekontor, ingen møter, ingen konferanser, fleksible ferier. Og selvsagt høy lønn. 

Anonymkode: 60cfd...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ufør, men jobber så mye som jeg klarer i en liten stilling i kommunen (1-2 timer i uken). Ingen fancy stilling, men jeg trives veldig godt, har gode kollegaer som bygger hverandre opp og er romslige med hverandre. Min drømmejobb er å klare å jobbe der i 100 % stilling 😊

Anonymkode: b1a5c...7bf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt nøytral til den jobben jeg har i dag. Verken liker den spesielt godt eller misliker den særlig. Det største problemet er at jeg ikke "brenner for faget". Så jeg skulle ønske jeg hadde en jobbe der jeg virkelig brant for det jeg holdt på med og var mer engasjert. Er ikke særlig ambisiøs heller, men har kommet meg sånn midt på treet i yrkeslivet. Skulle gjerne tjent 1,5 mnok istedenfor 900 000. 900k er ikke så mye i en storby, alene og med to unger 50%.  

Anonymkode: 27f85...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en god jobb og trives utrolig godt der jeg er. Har også god inntekt og føler at jeg og barna lever ganske godt. 

MEN, etter jeg ble pappa, så er det noe som har skjedd.... Jeg får helt vondt når jeg ser barn som har det kjipt, så drømmejobben min hadde vel egentlig vært å jobbe med barn som ikke har det så greit og kunne bidra til en bedre hverdag for disse barna. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ingen drømmejobb lenger, frihet er det eneste som lokker. Eneste var om jeg kunne tjene litt på noe kreativt og gjøre alt fra hjemme. Ønsker ikke å gjøre noe der jeg har med andre folk å gjøre. 

Anonymkode: 45778...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hildamaria skrev (13 timer siden):

Høres fantastisk ut! Hva slags jobb er det?

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvilken jobb er det du har? 🤩

Jobber på et cruiseskip😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler vel egentlig jeg har den jobben jeg vil ha.  Mye fleksibilitet, men har noen frister å forholde meg til.   God miks mellom ekstroverte og introverte oppgaver.  Får utfordret meg selv en del.  Kontor rett ved der jeg bor, men reiser også litt rundt.  Jobber hjemme/på hytta når jeg føler for det/trenger det.  Millionlønn og bonus.  

Om jeg skulle endret på noe så kanskje at jeg gikk ned til 80-90% stilling.  Ikke for å å ha fri hver uke, men samle opp sånn at vi kan tatt mer fri og reise.

Anonymkode: b9793...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...