Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 19, han 23.

Han har veldig mange fine kvaliteter og gode sider, men umodenheten hans plager meg i hverdagen. Det tar kanskje lenger tid for gutter å bli modne?

Eksempler på umodenhet: 

*Han kan ha dager han ikke er i noe pratehumør. Likevel kan han game i timevis med kompiser som han snakker helt fint med. Unnskyldninga hans er «Jeg bare er ikke i pratehumør. Jeg er helt lik mot mamma altså». Jeg synes det er skikkelig irriterende at han sammenligner meg med moren sin, da et barn-forelder forhold krever noe helt annet enn et kjærlighetsforhold.

*Mammaen hans vasker klærne hans og blir med han til legen + ordner legetime. Synes det er fint at han har et veldig tett forhold til moren sin, men det plager meg litt hvor forskjellig grad av selvstendige vi er.

*Han har ekstremt høyreorienterte politiske holdninger, som han egentlig ikke klarer argumentere noe godt for. Han har noen rasistiske, kvinnefiendtlige og transfobiske utsagn han mener er humor - men som jeg bare ser på som lav intelligens.

*Han glemmer av og til hvordan et forhold går begge veier, og jeg tar veldig mye mer initiativ enn han.

Jeg har alltid vært moden for alderen, og her krasjer jeg kanskje litt med kjæresten min. Spørsmålet mitt er om man kan forvente at en 23-åring vokser umodenheten sin av seg, og når kan man forvente at dette skjer? Jeg vil ikke gi slipp på han, for han har veldig mange gode sider og kvaliteter - men jeg er litt i tvil for tiden.

Anonymkode: 484f6...014

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han hadde jeg ikke orket å involvere meg i. 

Uansett. 

Anonymkode: d6a20...1db

• Liker 17
  • Nyttig 19
Skrevet

Ingen kvinner bør være sammen med en mann som har kvinnefientlige holdninger. Såpass selvrespekt bør hver og en av oss ha. 

• Liker 28
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i helvete er du sammen med han da? Du er kanskje ikke særlig moden selv om du tror at han skal vokse inn i 'ditt bilde' ? 

Anonymkode: 148c9...487

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Det kan selvsagt hende at han vokser det av seg, men det kan like så gjerne hende at han ikke gjør det. Har du lyst til å være sammen med han i mange år til, gå og irriter deg, i håp om at det skal bli bedre?

Du er 19 år - du har all anledning i verden til å finne en annen fyr som er bedre.

• Liker 6
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Han har noen rasistiske, kvinnefiendtlige og transfobiske utsagn han mener er humor

Dette burde være mer en nok til å forlate han.

Sjansen for at han endrer slike holdninger er ikke så ekstremt stor.
Spess om han er transfobisk eller homofob.
Veldig skjeldent slike endrer holdning.

Anonymkode: 92f92...477

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Trolltunge skrev (12 minutter siden):

Ingen kvinner bør være sammen med en mann som har kvinnefientlige holdninger. Såpass selvrespekt bør hver og en av oss ha. 

moro (og ironisk) at menn som har ofte kvinnefientlige holdninger er også avhengige av moren for alt mulig..

• Liker 8
  • Nyttig 18
AnonymBruker
Skrevet

Nei, erfaringsmessig vokser de det ikke av seg. Ligger de bak utviklingsmessig vil de gjøre det hele livet. Spesielt om miljøet (feks foreldre) tilrettelegger for det, slik det ser ut her. 

Anonymkode: 278fd...da8

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
NatNat skrev (5 minutter siden):

moro (og ironisk) at menn som har ofte kvinnefientlige holdninger er også avhengige av moren for alt mulig..

Ja ikke sant! 😄

Viser også hvor viktig og vesentlig at vi mødre sørger for at våre sønner har respekt for oss, og ikke tar oss som selvfølgelige slaver til deres velbehag. 

Husker min yngste sønn svarte meg en gang jeg sa noe om å ha respekt for kvinner "Mamma, du trenger ikke være redd for at jeg ikke har respekt for kvinner. Jeg er vokst opp med deg. Jeg har utrolig stor respekt for kvinner."

Kanskje et av de fineste komplimenter jeg har fått, men påpeker også noe svært vesentlig. Vi kvinner får sønner som respekterer kvinner om vi lærer dem å respektere oss. Godtar vi at våre sønner er ufine mot oss, late og uten respekt for oss er det gjerne holdningen de får til kvinner generelt. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

En kjæreste som ikke respekter deg og andre kvinner. Og 23-åring som må ha med mammaen sin til legen? Hjelpe meg. Dette endrer seg ikke nei. 

Anonymkode: c92ad...83b

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg er 19, han 23.

Han har veldig mange fine kvaliteter og gode sider, men umodenheten hans plager meg i hverdagen. Det tar kanskje lenger tid for gutter å bli modne?

Eksempler på umodenhet: 

*Han kan ha dager han ikke er i noe pratehumør. Likevel kan han game i timevis med kompiser som han snakker helt fint med. Unnskyldninga hans er «Jeg bare er ikke i pratehumør. Jeg er helt lik mot mamma altså». Jeg synes det er skikkelig irriterende at han sammenligner meg med moren sin, da et barn-forelder forhold krever noe helt annet enn et kjærlighetsforhold.

*Mammaen hans vasker klærne hans og blir med han til legen + ordner legetime. Synes det er fint at han har et veldig tett forhold til moren sin, men det plager meg litt hvor forskjellig grad av selvstendige vi er.

*Han har ekstremt høyreorienterte politiske holdninger, som han egentlig ikke klarer argumentere noe godt for. Han har noen rasistiske, kvinnefiendtlige og transfobiske utsagn han mener er humor - men som jeg bare ser på som lav intelligens.

*Han glemmer av og til hvordan et forhold går begge veier, og jeg tar veldig mye mer initiativ enn han.

Jeg har alltid vært moden for alderen, og her krasjer jeg kanskje litt med kjæresten min. Spørsmålet mitt er om man kan forvente at en 23-åring vokser umodenheten sin av seg, og når kan man forvente at dette skjer? Jeg vil ikke gi slipp på han, for han har veldig mange gode sider og kvaliteter - men jeg er litt i tvil for tiden.

Rasisme og kvinnehat er ikke umodenhet!

MOREN FØLGER HAM TIL LEGEN??? 🤣🤣🤣

kjære deg, dette er da ikke noe å lure på. 

Ville du anbefalt en kvinnehatende rasist som må ha følge av mamma til ei venninne? Nei, du hadde bedt henne løpe i motsatt retning.

Løp i motsatt retning!!

Anonymkode: 1ae94...ac1

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg er 19, han 23.

Eksempler på umodenhet: 

Feiler det han noe? Siden mor vasker klærne hans og følger til lege ? Høres mer enn bare «umoden» ut 

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Man kan forvente at folk modnes og utvikles i løpet av livet ja, men hvordan dette skjer er helt individuelt. Man vokser og utvikler seg hele livet, noen mer, andre mindre. Hva som så er personlighet, miljø eller vaner blir man mer oppmerksom på underveis. Det viktigste er nok å kommunisere sin misnøye og se om det finnes rom for forbedring og om den andre parten ser samme nytte av dette, for å se om man er på samme bølgelengde. 

Ja, det er helt vanlig at gutter modnes litt senere enn jenter. Jenter er jo ofte små "damer" fra de er 9... og det er også helt vanlig med en litt røff og mørk humor blant enkelte. Noen ganger er det faktisk bare humor, andre ganger er det mer dyptliggende dårlige holdninger. "Samtalen" han har med kompisene kan også føles mindre energikrevende enn å samtale med partner. Det kommer helt an på samtalen, innholdet og forventninger. 

Håper noen menn også svarer, for å nyansere alle disse kvinnelige svarene her. Er forresten kvinne selv. 

Anonymkode: a05fb...c26

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man kan forvente at folk modnes og utvikles i løpet av livet ja, men hvordan dette skjer er helt individuelt. Man vokser og utvikler seg hele livet, noen mer, andre mindre. Hva som så er personlighet, miljø eller vaner blir man mer oppmerksom på underveis. Det viktigste er nok å kommunisere sin misnøye og se om det finnes rom for forbedring og om den andre parten ser samme nytte av dette, for å se om man er på samme bølgelengde. 

Ja, det er helt vanlig at gutter modnes litt senere enn jenter. Jenter er jo ofte små "damer" fra de er 9... og det er også helt vanlig med en litt røff og mørk humor blant enkelte. Noen ganger er det faktisk bare humor, andre ganger er det mer dyptliggende dårlige holdninger. "Samtalen" han har med kompisene kan også føles mindre energikrevende enn å samtale med partner. Det kommer helt an på samtalen, innholdet og forventninger. 

Håper noen menn også svarer, for å nyansere alle disse kvinnelige svarene her. Er forresten kvinne selv. 

Anonymkode: a05fb...c26

Takk for et skikkelig svar!❤️

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

og la meg legge til, selv om han modnes er det ganske utenkelig at han vokser seg til en du vil trives med siden han nå har tendenser du ikke er komfortabel med, jeg ville valgt han bort om jeg var deg, gaming og høgreeksteme tendenser vokser man ikke av seg.. 

Anonymkode: c0511...543

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han kommer til å være mammas baby resten av livet.

Anonymkode: 9a7b8...3a5

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
NatNat skrev (31 minutter siden):

Det er rett og slett patetisk. Slike menn er det bare å droppe med en eneste gang. Ikke noe å felle en eneste tåre over eller bruke en kalori på. 

Anonymkode: f33f9...bce

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Mulig han blir mindre mammagutt etter hvert, men han kommer neppe til å endre de holdningene. Ønsker du å være sammen med en som er rasistisk, transfobisk og kjønnsdiskriminerende? 

Anonymkode: 67e2a...9f4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 19, han 23.

Eksempler på umodenhet: 

Dessverre er det faktorer som gjør dette vanskelig, som unødvendig hjelp fra moren, venner og gaming. Prøv å være tydelig og be ham om å kutte ut disse tingene en stund. Ta en pause fra ham  hvis han virkelig vil ha deg, vil han komme tilbake. Hvis ikke, la ham gå. Du bør finne en moden mann som kan være en ekte partner. Jeg hadde en venn som var slik han klarte ikke engang å ha sex med kjæresten sin fordi han var for opptatt med gaming med kompisene sine

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jøss, tantebarna mine sluttet ha med moren sin til legen de ble 14... Når hadde du sist med mammaen din til legen?

Hva er det egentlig du finner tiltrekkende med han? Du sier selv at han er umoden, lite selvstendig og du mener hans holdninger vitner om lav intelligens.... Hva i all verden er det som gjør at du synes han er for bra til å gi slipp på?

Anonymkode: 993a1...319

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...