AnonymBruker Skrevet 16. mars #1 Del Skrevet 16. mars Har ikke spist fiskeboller på lenge og skal gjøre det i dag. Vesterålen sin. Mener å huske jeg pleide å lage vanlig hvit saus med litt muskat i og drysset karri over porsjonen når den lå på tallerkenen. Har forstått noen bytter ut noe av melka med kraften i fiskebolle boksen. Det har jeg ikke prøvd før. Er det godt eller bør jeg holde meg til vanlig hvit saus? Anonymkode: dcae6...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 16. mars #2 Del Skrevet 16. mars (endret) Det er jo ikke så mye kraft i boksen, så jeg bruker all kraften og sper på med helmelk. Skal det smake godt så skal det det. Sterk karri er en selvfølge. Bruker aldri kun hvit saus. Endret 16. mars av Hoppetaujenta 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #3 Del Skrevet 16. mars Bruker all kraft fra boksen ja! Og helmelk, evnt litt fløte og. Og mye karri i sausen! Anonymkode: 014d9...559 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #4 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 13.36): Har ikke spist fiskeboller på lenge og skal gjøre det i dag. Vesterålen sin. Mener å huske jeg pleide å lage vanlig hvit saus med litt muskat i og drysset karri over porsjonen når den lå på tallerkenen. Har forstått noen bytter ut noe av melka med kraften i fiskebolle boksen. Det har jeg ikke prøvd før. Er det godt eller bør jeg holde meg til vanlig hvit saus? Anonymkode: dcae6...e3d Ekspander Bruker all kraften. Det er velsig godt. Anonymkode: bf6c4...267 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #5 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 13.40): Bruker all kraften. Det er velsig godt. Anonymkode: bf6c4...267 Ekspander Veldig Anonymkode: bf6c4...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #6 Del Skrevet 16. mars Samme, men ikke karri i sausen. Det har de som vil på etterpå. Anonymkode: d147a...708 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 16. mars #7 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 13.41): Samme, men ikke karri i sausen. Det har de som vil på etterpå. Anonymkode: d147a...708 Ekspander Det blir en bedre smak når karrien får svidd seg av litt i starten av det å lage saus og kan ikke sammenlignes som dryssekrydder etterpå. Skjønner jo at ikke alle liker smaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #8 Del Skrevet 16. mars smelter smør, sper det med mel, så alltid kraften først inn for så å spe på med melk, har også i en dæsj sitron og en klype sukker sammen med muskattnøtt, karri, salt og pepper Anonymkode: 455c6...16b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #9 Del Skrevet 16. mars Bruker alltid kraft i den hvite sausen Anonymkode: bff25...270 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #10 Del Skrevet 16. mars Ja, bruker krafta til karrisaus. Eller hvit saus dersom det er noen som ikke liker karri på besøk.. Anonymkode: f34fb...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #11 Del Skrevet 16. mars Bruker alltid kraften og sper på med melk. Har muskat i. Karry er det bare en av oss som liker så det har vi aldri oppi sausen. Vi bruker Engerviks fiskeboller, de er bedre enn de på boks. Anonymkode: 976b3...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #12 Del Skrevet 16. mars Jeg bruker ca 5 dl med melk + kraften på en pakke fiskeboller. Liker at det er litt mye saus. Bruker vel 4 ss smør og 4 ss mel ca. Anonymkode: 25262...143 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #13 Del Skrevet 16. mars Ts her. Kanskje jeg skal tørre å bruke kraften? Jeg har bare lettmelk og evt litt fløte, har aldri hatt fløte i hvitsaus før, men kanskje det er godt? Skal ha mandelpotet og gulrot til Anonymkode: dcae6...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #14 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 13.52): Ts her. Kanskje jeg skal tørre å bruke kraften? Jeg har bare lettmelk og evt litt fløte, har aldri hatt fløte i hvitsaus før, men kanskje det er godt? Skal ha mandelpotet og gulrot til Anonymkode: dcae6...e3d Ekspander blir like godt med lettmelk, dropp fløten.. Anonymkode: 455c6...16b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #15 Del Skrevet 16. mars Selvsagt brukes kraften. Uansett om man bruker fiskeboller på boks, eller om man bruker hjemmelaget fiskeboller så lager man sausen med fiskekraft... Samtlige oppskrifter jeg har sett er også med fiskekraft. Anonymkode: 5f68b...029 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 16. mars #16 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 13.52): Ts her. Kanskje jeg skal tørre å bruke kraften? Jeg har bare lettmelk og evt litt fløte, har aldri hatt fløte i hvitsaus før, men kanskje det er godt? Anonymkode: dcae6...e3d Ekspander Smaken blir "rundere" og gir det lille løftet som god hjemmelaget mat bør ha. Syns jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #17 Del Skrevet 16. mars Jeg har aldri brukt kraften, men jeg foretrekker uansett fiskepudding fremfor fiskeboller. Lager hvit saus på vanlig måte og putter oppskåret fiskepudding oppi før servering. Noen ganger også litt reker. Karridryss for dem som ønsker det etterpå. Kokte poteter og råkostsalat med appelsin eller eple til, eller brokkoli. Men det er godt med karri i selve sausen også. Anonymkode: ebf7d...cbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #18 Del Skrevet 16. mars Bruker all kraften ja, og sper på med fløte. Karri tilsettes ikke før maten er på tallerken, for det er ikke alle i husholdningen som liker det. Anonymkode: 2e051...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #19 Del Skrevet 16. mars Ts her. Tenker jeg skal prøve å lage med kraften og med karri. Bør jeg ha karri i smøret helt fra starten av? Hva med muskatt? Noen skrev at de lagde ekstra mye saus og det har jeg lyst til. Hvis jeg tar ca 4ss smør, 4 ss mel, ca 5 dl melk og all fiskebollekrafta. Hvor mye karri bør jeg bruke da? Noen nevnte litt sukker og sitronsaft? Er det godt/vanlig? Anonymkode: dcae6...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #20 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 14.27): Ts her. Tenker jeg skal prøve å lage med kraften og med karri. Bør jeg ha karri i smøret helt fra starten av? Hva med muskatt? Noen skrev at de lagde ekstra mye saus og det har jeg lyst til. Hvis jeg tar ca 4ss smør, 4 ss mel, ca 5 dl melk og all fiskebollekrafta. Hvor mye karri bør jeg bruke da? Noen nevnte litt sukker og sitronsaft? Er det godt/vanlig? Anonymkode: dcae6...e3d Ekspander Jeg har karri i på slutten, og smaker meg frem til hvor mye jeg vil ha. Jeg bruker ca 3ss smør, 3 ss mel, kraften fra fiskebollene, og 5dl melk, og 1-2 ts karri, og en dæsj muskat. Anonymkode: 5f68b...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå