kat-e Skrevet 16. mars #1 Del Skrevet 16. mars EU har planer om å forby peiser, fyringsovner osv. Forslaget er utsatt fordi mange er avhengige av oppvarming med ved i Skandinavia og Øst-Europa. Men faren er ikke over. Hvorfor skal noen bestemme hva som skjer i nord i Finland eller på landsbygda? Organisasjonen kommer hele tiden med forslag og detaljstyring. https://www.euractiv.com/section/eet/news/controversial-eu-clampdown-on-wood-stoves-delayed/ https://ext.dn.se/pdf/DRAFT%20new%20EUFS.pdf 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 16. mars #2 Del Skrevet 16. mars kat-e skrev (2 minutter siden): EU har planer om å forby peiser, fyringsovner osv. Forslaget er utsatt fordi mange er avhengige av oppvarming med ved i Skandinavia og Øst-Europa. Men faren er ikke over. Hvorfor skal noen bestemme hva som skjer i nord i Finland eller på landsbygda? Organisasjonen kommer hele tiden med forslag og detaljstyring. https://www.euractiv.com/section/eet/news/controversial-eu-clampdown-on-wood-stoves-delayed/ https://ext.dn.se/pdf/DRAFT%20new%20EUFS.pdf jeg tror dessverre at uansett om dere blir i EU eller ikke, skal det ikke gjøre noe forskjell.. Den norske regjeringen ser ut til å godta alt fra EU ... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 16. mars #3 Del Skrevet 16. mars Når vedfyring er mer viktig enn fred, frihet og demokrati….. Hint: Det blir ikke forbud mot vedfyring, men you do you. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 16. mars #4 Del Skrevet 16. mars Snok1 skrev (7 minutter siden): Når vedfyring er mer viktig enn fred, frihet og demokrati….. Hint: Det blir ikke forbud mot vedfyring, men you do you. lett å si til du mister strømmen midt på vinteren.. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 16. mars #5 Del Skrevet 16. mars NatNat skrev (Akkurat nå): lett å si til du mister strømmen midt på vinteren.. 1: Jeg har aldri mistet strømmen, sommer eller vinter. 2: For å gjenta meg selv: Det blir ikke forbud mot vedfyring. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 16. mars #6 Del Skrevet 16. mars Snok1 skrev (2 minutter siden): 1: Jeg har aldri mistet strømmen, sommer eller vinter. 2: For å gjenta meg selv: Det blir ikke forbud mot vedfyring. Mange folk mister strømmen hver vinter i Norge. og 2) det håper jeg virkelig. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet 16. mars #7 Del Skrevet 16. mars Akkurat det dette handler om har vi jo hatt i Norge i nesten 30 år, altså et forbud mot å montere vedovner som ikke er rentbrennende. Men jeg blir ikke overrasket om byråkratene i EU vil komme med forslag om å f.eks. forby vedfyring som varmekilde i nye bygg, eller at det blir forbudt å montere vedovner i bygninger som er under renovasjon. Det er egentlig ikke noe problem nedover på kontinentet men her oppe i nord så mener jeg at vedfyring er en essensiell sikkerhet å ha i bakhånd, strømmen kan faktisk forsvinne i flere dager og det så vi et eksempel på i Trøndelag tidligere i vinter. Med vedfyring så har man i det minste muligheten til å ikke fryse ihjel, lage varm mat og varme opp vann. Dette er ting som ikke byråkrater skjønner seg på siden de fleste av dem lever i en veldig firkantet boks med minimale kunnskaper om hvordan ting faktisk er og fungerer utenfor deres egen lille sfære. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 16. mars #8 Del Skrevet 16. mars NatNat skrev (4 timer siden): jeg tror dessverre at uansett om dere blir i EU eller ikke, skal det ikke gjøre noe forskjell.. Den norske regjeringen ser ut til å godta alt fra EU ... Derfor må man stemme på partier som sier nei til EU. Ganske komisk når man hører om folk som er motstander av EU men allikevel stemmer for eksempel AP eller høyre. 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 18. mars #9 Del Skrevet 18. mars Nå vurderer EU å bruke folks egne sparepenger for å krige mot Russland. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 18. mars #10 Del Skrevet 18. mars (endret) stan skrev (1 time siden): Nå vurderer EU å bruke folks egne sparepenger for å krige mot Russland. Og her bruker de av "pensjonsfondet".....riktignok innenfor handlingsregelen men det går jo utover resten av budsjettet.... Endret 18. mars av Sportydame 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 18. mars #11 Del Skrevet 18. mars stan skrev (1 time siden): Nå vurderer EU å bruke folks egne sparepenger for å krige mot Russland. Det har egentlig pågått en stund via de høye avgiftene. Alt er blitt så dyrt, så folk har lenge vært tvunget til å bruke av sparepengene. Agenda 2030, du skal ikke eie noe. Derfor er det viktig å fortsette krigen i Ukraina og ikke minst alle klimatiltakene og avgiftene det medfører. Og da må folk skremmes å være redde for og tenke mindre rasjonelt. Se koronapandemien som var en start. Mye av det samme ser vi nå. Vi blir ranet, og nå må folk våkne!! Få denne regjeringen, høyre og andre EU vennlige partier langt bort, det blir verre og verre. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 18. mars #12 Del Skrevet 18. mars kat-e skrev (På 16.3.2025 den 14.14): EU har planer om å forby peiser, fyringsovner osv. Forslaget er utsatt fordi mange er avhengige av oppvarming med ved i Skandinavia og Øst-Europa. Men faren er ikke over. Hvorfor skal noen bestemme hva som skjer i nord i Finland eller på landsbygda? Organisasjonen kommer hele tiden med forslag og detaljstyring. https://www.euractiv.com/section/eet/news/controversial-eu-clampdown-on-wood-stoves-delayed/ https://ext.dn.se/pdf/DRAFT%20new%20EUFS.pdf Vel, denne type fyring skaper giftige partikler som forgifter deg og gjør at du dør tidligere. Vil du det? Vel, selv om du ønsker å dø tidligere så betyr ikke det at du skal ha rett til å drepe andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 18. mars #13 Del Skrevet 18. mars jabx skrev (21 minutter siden): Vel, denne type fyring skaper giftige partikler som forgifter deg og gjør at du dør tidligere. Vil du det? Vel, selv om du ønsker å dø tidligere så betyr ikke det at du skal ha rett til å drepe andre. Jeg vil heller dø et par måneder tidligere som 90 åring(for la oss være ærlige, det er ikke vedfyring som gjør at vi dør), enn å potensielt fryse ihjel hver vinter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 18. mars #14 Del Skrevet 18. mars Sportydame skrev (1 time siden): Og her bruker de av "pensjonsfondet".....riktignok innenfor handlingsregelen men det går jo utover resten av budsjettet.... Det er forskjell på å bruke av oljefondet og penger du og jeg har på våre kontorer. Det er å direkte bruke folks egne penger som er foreslått. Du må da skjønne at Van der Leyen vet bedre enn deg hva dine penger bør brukes på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 18. mars #15 Del Skrevet 18. mars (endret) jabx skrev (42 minutter siden): Vel, denne type fyring skaper giftige partikler som forgifter deg og gjør at du dør tidligere. Vil du det? Vel, selv om du ønsker å dø tidligere så betyr ikke det at du skal ha rett til å drepe andre. Da er det bedre å fryse ihjel, tenker du. Ikke en god død spør du meg. Hvis det er så farlig med vedfyring at det reduserer levetiden noe, så går det helt fint. Ikke så mye å stå etter å bli nesten 100 år i det landet her med tanke på stadig flere eldre i forhold til yngre og mangel på helse- og omsorgstjenester deretter. Det blir ikke bedre. Endret 18. mars av Tutte 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 18. mars #16 Del Skrevet 18. mars stan skrev (5 minutter siden): Det er forskjell på å bruke av oljefondet og penger du og jeg har på våre kontorer. Det er å direkte bruke folks egne penger som er foreslått. Du må da skjønne at Van der Leyen vet bedre enn deg hva dine penger bør brukes på. Og du må da skjønne at de pengene staten "tar fra" oljefondet kunne ha havnet på din og min sparekonto, indirekte 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 18. mars #17 Del Skrevet 18. mars Sportydame skrev (1 minutt siden): Og du må da skjønne at de pengene staten "tar fra" oljefondet kunne ha havnet på din og min sparekonto, indirekte 😉 Joda, det skjønner jeg. Men nå er det slutt på indirekte. Nå er det direkte som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 18. mars #18 Del Skrevet 18. mars Enda et argument for hvorfor Norge bør holde seg utenfor EU 😉 Kraftig kronestyrkelse: – Usikkerheten har meldt seg – E24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 18. mars #19 Del Skrevet 18. mars Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 19. mars #20 Del Skrevet 19. mars Og nå biter EU seg selv i ræva med innføring av 200% toll på europeisk/fransk vin - OM det blir innført. Franske vinprodusenter eksporterer 27% av vinen sin til USA - nå har de innsett fadesen og mener EU har brukt en gammel liste .....og Frankrike mener alkohol bør holdes utenfor - ikke spesielt overraskende egentlig..... 😉 Vinimportør om tolltrusler: – En bløff – E24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå