AnonymBruker Skrevet 16. mars #21 Del Skrevet 16. mars Selvagt setter vi kjelene på bordet. Kunne ikke falt meg inn å prioritere mer oppvask (selv med oppvaskmaskin) og mer jobb i en hektisk hverdag. Anonymkode: e57c9...5b9 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 16. mars #22 Del Skrevet 16. mars I hverdagen så settes alltid grytene på bordet, ja. Da holder det seg varmt også. Er oppvokst med det, aner ikke om mannen er det. Det er jeg som lager maten og han klager nå ikke. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 16. mars #23 Del Skrevet 16. mars Jeg syns det er hjemmetrivelig med stor gryte og sleiv i midt på bordet. 7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #24 Del Skrevet 16. mars bruker ALDRI "annrettningsfat" i hverdagen, knapt nok på søndager men alltid på helligdager.. Får da være måte på hvor mye unødig oppvask man skal lage og bruke energi på.. Anonymkode: ef53e...c46 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 16. mars #25 Del Skrevet 16. mars Vi forsyner oss som regel fra gryta ved komfyren. Spiser vi taco tar vi grønnsaker rett fra skjærefjøla, og salat fra salatslynga. At dette ikke er pent nok for en eller annen wannabe-trafe-wife på KG er det ingen som bryr seg om. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #26 Del Skrevet 16. mars Jeg er estetiker og opptatt av å forgylle hverdagen. Gryte på bordet skjer aldri. Det som derimot skjer (ikke hver dag), er pent dekket bord, servietter og tente lys. Anonymkode: 41ea8...82e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 16. mars #27 Del Skrevet 16. mars (endret) Vi forsyner oss ved komfyren og tar med tallerkenene til bordet. Ikke plass til en haug gryter eller serveringsfat på bordet i tillegg til alt av drikkemugge, tallerkener, glass. Og om det hadde vært plass hadde jeg ikke giddet. Mye enklere og ryddigere på bordet om man forsyner seg ved komfyren i stedet. Har aldri forstått vitsen med å skape så enormt mye oppvask bare fordi en beholder liksom "må" byttes ut med en annen på bordet? Det er en dobling av oppvasken til et enkelt måltid! Eneste gangene jeg har tatt frem finserviset og flyttet maten over på det i skåler og fat og sånt, er når vi innkaller til familiemiddag med foreldre, søsken, fettere og hele bøtteballetten og vi er mange til bords på en søndag. Da vanker det tradisjonell vestlandsmat på alle fat. Og til jul da, selvsagt. Endret 16. mars av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #28 Del Skrevet 16. mars Jeg har stuebord med sånn steinplate i midten så en eller annen gang har det vært populært 😅 Anonymkode: 5310d...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 16. mars #29 Del Skrevet 16. mars Det er grenser for hva jeg gidder å bruke tid på av tull. Hadde jeg vært hjemmeværende og kjedet meg så kunne jeg sikkert dillet med slikt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #30 Del Skrevet 16. mars Jeg gidder virkelig ikke fylle opp oppvaskmaskinen med boller bare for at det skal se pent ut. Vi anretter på fat når vi inviterer til middag og på høytidsdager. Det skal være forskjell på hverdag og fest. Anonymkode: a2549...397 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #31 Del Skrevet 16. mars Det skjer aldri at jeg setter grytene på bordet. Her er det skålene og fat som hører til middagssettet som blir satt på bordet, og selvfølgelig tente lys, hver dag. Anonymkode: e1582...f49 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #32 Del Skrevet 16. mars Serveringsfatene mine står øverst innerst i skapene, jeg prioriterer ikke ha plass til de fremst. Å måtte klatre opp og ned for å hente de til hver middag orker jeg ikke. Anonymkode: da854...149 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #33 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 13.56): Det skjer aldri at jeg setter grytene på bordet. Her er det skålene og fat som hører til middagssettet som blir satt på bordet, og selvfølgelig tente lys, hver dag. Anonymkode: e1582...f49 Ekspander Selvfølgelig 😂 Anonymkode: 27020...7f6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #34 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 13.46): Jeg er estetiker og opptatt av å forgylle hverdagen. Gryte på bordet skjer aldri. Det som derimot skjer (ikke hver dag), er pent dekket bord, servietter og tente lys. Anonymkode: 41ea8...82e Ekspander hvis du er så mye estetiker kjøper du gryter som kan passe på bordet tenker jeg.. Anonymkode: ef53e...c46 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #35 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 13.57): Selvfølgelig 😂 Anonymkode: 27020...7f6 Ekspander 😀 Anonymkode: e1582...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #36 Del Skrevet 16. mars Folk må da få gjøre som de vil - jeg (TS) bare stusset over at folk i så stor grad setter gryter på bordet. Jeg forbinder det med den tiden det var voksduk på bordet - og den forvant vel på 80-tallet en gang... .. men åpenbart er det svært mange som har for vane å sette gryter på bordet. Selv når jeg spiser alene pleier jeg å ha tilbehøret over i noe annet, av ren vane. Anonymkode: a65fe...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #37 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 13.59): Folk må da få gjøre som de vil - jeg (TS) bare stusset over at folk i så stor grad setter gryter på bordet. Jeg forbinder det med den tiden det var voksduk på bordet - og den forvant vel på 80-tallet en gang... .. men åpenbart er det svært mange som har for vane å sette gryter på bordet. Selv når jeg spiser alene pleier jeg å ha tilbehøret over i noe annet, av ren vane. Anonymkode: a65fe...482 Ekspander Cluet er vel nettopp de kanskje, alene? å rydde etter familie på 5 er mer ork kan jeg tenke meg. Anonymkode: 5310d...0a1 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #38 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 13.59): Folk må da få gjøre som de vil - jeg (TS) bare stusset over at folk i så stor grad setter gryter på bordet. Jeg forbinder det med den tiden det var voksduk på bordet - og den forvant vel på 80-tallet en gang... .. men åpenbart er det svært mange som har for vane å sette gryter på bordet. Selv når jeg spiser alene pleier jeg å ha tilbehøret over i noe annet, av ren vane. Anonymkode: a65fe...482 Ekspander Som regel har vi verken gryter eller fat på bordet. Vi pleier porsjonere ut maten på tallerkene på kjøkkenet, så det er kun tallerken og bestikk som er fremme. Ellers forstår jeg ikke at man "stusser" over at folk velger noe annet enn en selv. Er det så vanskelig å forstå at folk er forskjellige? Anonymkode: 057c2...6b7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #39 Del Skrevet 16. mars Gryter rett på bordet, ikke nødvendig å lage mer oppvask. Anonymkode: c3a5e...a38 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #40 Del Skrevet 16. mars Jeg bruker serveringsfat og -boller/skåler og sausenebb. Dekker dessuten med servietter og tenner lys. Hver dag. Jepp. Der har dere meg. Den fine gryten min fra Le Creuset kan jeg finne på å sette på bordet, da, hvis jeg lager en gryterett. Anonymkode: fb6db...209 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå