Gå til innhold

Etter abort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor lang tid tok det før du var tilbake til "normaltilstand" både fysisk og psykisk etter abort?

Bare lurer på hva som er vanlig og hvor mye variasjon det er. 

Anonymkode: 972ae...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

fysisk tok det noen dager med blødning (mens) så noen uker før kroppens neste mens og alt var OK, psykisk for egen del omtrent øyeblikkelig da jeg VET jeg tok riktig valg og har aldri tenkt med på det. 

Anonymkode: 12d13...3f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo veldig stor variasjon og alt er like normalt, også det å ikke få de store reaksjonene.

Jeg tok abort i uke 15, det tok kanskje en uke før jeg var helt tilbake fysisk (ingen blødninger osv)

Psykisk så hadde jeg ikke så stor reaksjon. Jeg var bare veldig takknemlig for at jeg lever på den tiden i historien jeg gjør, i det landet jeg lever i. Jeg var takknemlig for at abortnemnden hadde tatt det eneste rette valget på mine vegne, og jeg var takknemlig for at jeg hadde gjort det eneste rette. Det føltes som en stor bør var lettet fra mine skulde og en enorm byrde av en stein var borte fra kroppen og tankene. 

I dag er det 16-17 år siden, og jeg har aldri angret en dag. Eneste gangene jeg tenker på det er når jeg skriver i tråder om abort her på kg, og jeg føler det samme nå som jeg gjorde da: lettelse. 

Anonymkode: 0527a...bf9

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blødde noen dager.

Nå var jeg psykisk nedbrutt fordi dette skjedde midt i et brudd, men jeg ble bare lettet over selve aborten.

Anonymkode: f9bcd...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk ikke så mye etterreaksjon psykisk. Det var jo selvfølgelig ikke en ønsket situasjon eller at jeg gav fullstendig faen. Men i bestemmelsen og etterpå så var det bare lettelse over rett avgjørelse. Har ingen sorg, anger eller noen slike følelser. Mitt valg og det er det beste valget jeg hatt tatt.

Fysisk så tok det kanskje 10 dager med blødninger, men det gjorde jo ikke vondt eller at jeg var preget mye av aborten i de 10 dagene. 

Anonymkode: 2828c...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Psykisk var det en ren lettelse. Fysisk hadde jeg ingen problemer heller, ut over blødning en liten stund. Husker ikke hvor lenge.

Anonymkode: 79666...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Psykisk hadde jeg bare lettelse men fysisk tok det rundt 6 måneder. Jeg blødde veldig masse og mistet mye blod, fikk masse mangler og strevde med hyppige blodtrykksfall i lang tid etterpå. Mensen stabiliserte seg også rundt 6 mnd etterpå. 

Anonymkode: f988c...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fysisk tok det først noen dager før blødningen avtok nok til at jeg stolte på å ikke blø igjennom, etter det kunne jeg leve nok så normalt igjen, men var noen ubehageligheter som aldri forsvant helt. Viste seg at det var rester igjen i livmor og fikk infeksjon. Tok mange uker før dette ble oppdaget. Men etter utskrapning kom jeg meg raskt fysisk igjen! 

Psykisk sliter jeg dessverre en del. Halvt år siden nå, og jeg angrer fryktelig. Tenker hele tiden hva hvis…. 

Anonymkode: debd3...43b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvor lang tid tok det før du var tilbake til "normaltilstand" både fysisk og psykisk etter abort?

Bare lurer på hva som er vanlig og hvor mye variasjon det er. 

Anonymkode: 972ae...711

Jeg fikk en stor blødning og da jeg ringte sykehuset trodde de meg ikke. Fikk bare beskjed å gå og legge meg. Det blødde mer og mer og jeg besvimte til slutt. Måtte hentes av ambulanse og innlegges. Der fortsatte blødningene og jeg falt om, måtte utskrapes og fikk to poser med blodoverføring. Det hele var et sjokk for meg. Jeg ble også fysisk dårlig i tiden etterpå pga blodtapet. Men det verste var det psykiske. Jeg var i tvil om jeg skulle beholde og angrer på aborten enda. Det er nå 7 år siden. Jeg tror ikke mitt forløp er vanlig, men det er mitt livs verste opplevelse. 

Anonymkode: 8e27b...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...