AnonymBruker Skrevet 16. mars #1 Del Skrevet 16. mars Hei alle sammen 💞 Trenger litt råd her da jeg ikke blir helt klok. Jeg er student og har termin i oktober. Jeg tjener ca 15k før skatt på en helgestilling, men vil i mai, juni og juli jobbe 100% med 43 000k før skatt. Jeg skal ha permisjon fra jobb men ikke studie (skal være hjemme og skrive bachelor etter fødsel). Når må jeg søke om permisjon for å få med de 3 beste månedene med lønn? Jeg ønsker helst ikke å få med august i beregningen da jeg nesten ikke skal jobbe. Jeg får lønn 12. august, men skjønner at det er arb.giver som sender inntekts melding? Må denne isåfall sendes før lønnen i august? Jeg kan fint ta permisjon en liten stund før fødsel uten problem. Noen som har noen tips? Anonymkode: 6fff6...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #2 Del Skrevet 16. mars Det spiller ingen rolle, da det tar utgangspunkt i de 3 månedene før du går ut i permisjon uavhengig av når du søker. Du får altså med august i beregningen uansett. Anonymkode: c8841...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #3 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det spiller ingen rolle, da det tar utgangspunkt i de 3 månedene før du går ut i permisjon uavhengig av når du søker. Du får altså med august i beregningen uansett. Anonymkode: c8841...856 Det stemmer jo ikke. Jeg kan jo velge å søke for for å ikke få med august. Jeg lurer på når jeg må søke eller begynne permisjon for å IKKE få med august. Anonymkode: 6fff6...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #4 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det spiller ingen rolle, da det tar utgangspunkt i de 3 månedene før du går ut i permisjon uavhengig av når du søker. Du får altså med august i beregningen uansett. Anonymkode: c8841...856 Kan legge til at dersom du ikke vil ha august med i beregningen må du gå ut i permisjon i august. Du kan søke om foreldrepenger allerede nå, men den blir ikke behandlet før ca en måned før permisjonen starter. NAV vil be arb.giver om inntekstmelding når de behandler søknaden ca en måned før. Hos meg ble foreldrepengesøknaden behandlet i slutten av november, og jeg skulle egentlig ut i permisjon 23. Desember (men pga prematur fødsel ble det ikke sånn). Anonymkode: c8841...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #5 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det stemmer jo ikke. Jeg kan jo velge å søke for for å ikke få med august. Jeg lurer på når jeg må søke eller begynne permisjon for å IKKE få med august. Anonymkode: 6fff6...a1b På NAV sine sider kan du lese at du får ikke søknaden behandlet før en måneds tid før du skal ut i permisjon selv om du skulle søke nå. Det er for å få med inntektene for de 3 siste månedene før du skal ut i permisjon. Så du må altså da starte permisjonen din mye tidligere hvis du ikke skal ha med august. Altså ca midten av august må du ut i permisjon da. Anonymkode: c8841...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 16. mars #6 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): På NAV sine sider kan du lese at du får ikke søknaden behandlet før en måneds tid før du skal ut i permisjon selv om du skulle søke nå. Det er for å få med inntektene for de 3 siste månedene før du skal ut i permisjon. Så du må altså da starte permisjonen din mye tidligere hvis du ikke skal ha med august. Altså ca midten av august må du ut i permisjon da. Anonymkode: c8841...856 Nei, hun kan ikke søke allerede nå. Man kan tidligst søke i uke 22 av graviditeten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 16. mars #7 Del Skrevet 16. mars Dersom du ikke vil ha august med i beregningen må du gå ut i permisjon i august. Du kan ikke diktere NAV hvilke måneder skal telles. De er de siste 3 mnd. før permisjonsstart. I din situasjon er dette juli, august og september. Siden inntekten varierer, så kan de heller bruke snittet av de siste tre års lønn som grunnlag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #8 Del Skrevet 16. mars Ny Bruker skrev (1 time siden): Dersom du ikke vil ha august med i beregningen må du gå ut i permisjon i august. Du kan ikke diktere NAV hvilke måneder skal telles. De er de siste 3 mnd. før permisjonsstart. I din situasjon er dette juli, august og september. Siden inntekten varierer, så kan de heller bruke snittet av de siste tre års lønn som grunnlag. Jeg kommer til å ta ut permisjon en stund før fødsel uansett, Pga studie Det jeg lurer på er når i august jeg evnt måtte begynt permisjon fra for å få med mai, juni og juli. Starten av august? Midten? Anonymkode: 6fff6...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #9 Del Skrevet 16. mars Du er ikke garantert å få de tre siste månedene som grunnlag. Om det er 25 prosent avvik mot siste 12 måneder må Nav fastsette grunnlaget ditt ved skjønn. Anonymkode: bcbc4...b9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #10 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du er ikke garantert å få de tre siste månedene som grunnlag. Om det er 25 prosent avvik mot siste 12 måneder må Nav fastsette grunnlaget ditt ved skjønn. Anonymkode: bcbc4...b9c Jeg vet det Men jeg har jobbet ca 60% fra januar til mai, og så 100% i mai, juni og juli. I august skal jeg ikke jobbe en eneste vakt, det er derfor den måneden i så fall kommer til å trekke ned gjennomsnittet veldig. Så jeg vil unngå å ha med august i beregningen og prøver å finne ut nøyaktig når jeg må begynne permisjon for å ikke få med den måneden i beregningen Anonymkode: 6fff6...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #11 Del Skrevet 16. mars Ts igjen. Har som nevnt en fast helgestilling på 30% men har i år jobbet så mye som mulig mtp permisjon Anonymkode: 6fff6...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #12 Del Skrevet 16. mars Fame skrev (3 timer siden): Nei, hun kan ikke søke allerede nå. Man kan tidligst søke i uke 22 av graviditeten Tror du misforstod meg. Om TS så skulle søkt nå, blir uansett søknaden behandlet til samme tid som hvis TS skulle søke senere. Jeg har ikke regnet hvilken svangerskapsuke TS er i, men om NAV hadde tillatt TS å søke nå, hadde søknaden uansett ikke blitt behandlet før en måneds tid før permisjonsstart. Anonymkode: c8841...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 16. mars #13 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Tror du misforstod meg. Om TS så skulle søkt nå, blir uansett søknaden behandlet til samme tid som hvis TS skulle søke senere. Jeg har ikke regnet hvilken svangerskapsuke TS er i, men om NAV hadde tillatt TS å søke nå, hadde søknaden uansett ikke blitt behandlet før en måneds tid før permisjonsstart. Anonymkode: c8841...856 Den er jeg enig i ^_^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 16. mars #14 Del Skrevet 16. mars (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kommer til å ta ut permisjon en stund før fødsel uansett, Pga studie Det jeg lurer på er når i august jeg evnt måtte begynt permisjon fra for å få med mai, juni og juli. Starten av august? Midten? Anonymkode: 6fff6...a1b Den 1. august. Endret 16. mars av Ny Bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå