Gå til innhold

Har dere ikke noe liv utenom jobben?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er nok ikke derfor, jeg bor alene og absolutt elsker hjemmekontor. På min arbeidsplass var det de som hadde familie som hatet hjemmekontor og knapt kunne vente på å returnere til arbeidsplassen. 

Anonymkode: 2b9fd...7b2

Men det er jo «detfor» for den personen du siterer. Hun har et større sosialt behov enn deg, så for HENNE er hjemmekontor skrekken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er nok ikke derfor, jeg bor alene og absolutt elsker hjemmekontor. På min arbeidsplass var det de som hadde familie som hatet hjemmekontor og knapt kunne vente på å returnere til arbeidsplassen. 

Familien er da ikke hjemme på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Makavelli skrev (2 timer siden):

Familien er da ikke hjemme på dagtid.

Den var det under pandemien. Mange på vår arbeidsplass som syntes det var helt horribelt å tilbringe dagen med familien hjemme og prøve å jobbe samtidig. Så kan forstå at de lengtet tilbake til kontoret, men heldigvis fikk de ikke gjort slutt på hjemmekontor for oss andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg slenger ikke fra meg den slags kommentarer til folk, men for meg er livet jobb. Stortrives! Skulle ønske alle kunne hatt det sånn. 

Hadde jeg blitt ufør så hadde jeg måtte omstille meg, og funnet ting i hverdagen jeg hadde kunne utføre og likt holde på med. Så æsj til de som slenger drit. 

Anonymkode: 8e6ab...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 12.50):

Dere som sier "gå hjemme og skulle" hvis folk har slutta å jobbe,er gjenværende, ufør eller pensjonist og så mener dere man "går på veggen av kjedsomhet", har dere ikke noe liv utenom jobben?

Og tror dere man ikke kan gå utenom hjemmet om man ikke er i jobb? Se bort fra uføre som ikke har helse til å gå ut da!

Dere må ha et trist liv som tenker at livet er godt som over hvis man ikke er i jobb! Og hva med helger,ferier og slik, hvordan overlever dere?! 

Anonymkode: 1503f...30b

Det er fullt mulig å ha et godt liv uten jobb.

Selv driver jeg med med camping, musikk, komikk, trening, spiller inn youtube videoer, går også mye turer. Og Jeg har faktisk ikke plass til mer i livet mitt. Så folk hvor har tendenser til å "gå på veggene" må virkelig ha et kjedelig liv mtp en begredelig fantasi 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg har et liv der jobben er en viktig del av det fordi jeg jobber med noe jeg virkelig liker! Jeg trives med jobben min og hvis jeg går hjemmelenge eer den et savn. Jeg er kanskje heldig som har det slik da jeg skjønner at for mange er jobb bare en måte å skaffe seg penger til livet på - men for meg ville DET ført meg på veggene.. I tillegg har jeg vært så heldig at jeg alltid har jobbet med mennesker som er fargerike, kvalifiserte og som gir noe til de andre i teamene de jobber med på andremåter enn kun faglig så formeg er jobben en viktig del av min hverdag og også en av grunnene til at jeg fortsatt som kronisk syk står i 100% jobb. For meg ville det å være hjemem sakte frata meg glede til tross for et rikt liv på fritiden - det handler om balanse for min del. Jeg har hobbier, jeg kjører motorsykkel i sesongen og tar ofte fri for å drive med dette, være seg turer eller banekjøring, alene eller i grupe med venner eller med familie som alle kjører. Vi har båt som vi ofte bruker, vi har feriested vi benytter og holder vedlike, vi har barn og barnebarn, venner vi tilbringer tid med, jeg elsker fjellet, naturen, å lese (jeg leser sikkert 300 bøker i året) så jeg har ikke problemer med å fylle tiden - men jehg har problemer med å se for meg at jeg ville følt meg komplett uten å kunne jobbe også. 

Anonymkode: 08d1a...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Den var det under pandemien. Mange på vår arbeidsplass som syntes det var helt horribelt å tilbringe dagen med familien hjemme og prøve å jobbe samtidig. Så kan forstå at de lengtet tilbake til kontoret, men heldigvis fikk de ikke gjort slutt på hjemmekontor for oss andre. 

Pandemien var ferdig høsten 2021. Hjemmekontor når barna er i bhg/på skolen er fantastisk. Sparer mange timer i uken, og siden offentlige arbeidsgivere ikke har cellekontorer lenger, så øker effektiviteten hjemme sett opp mot kontorlandskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sjarmør skrev (6 timer siden):

Det er fullt mulig å ha et godt liv uten jobb.

Selv driver jeg med med camping, musikk, komikk, trening, spiller inn youtube videoer, går også mye turer. Og Jeg har faktisk ikke plass til mer i livet mitt. Så folk hvor har tendenser til å "gå på veggene" må virkelig ha et kjedelig liv mtp en begredelig fantasi 😬

Ja,det er det jeg tenker og. For meg er det helt umulig å kjede meg uansett hvor mye fritid jeg har. 

Anonymkode: 1503f...30b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min hobby er å spare penger, derfor jobber jeg mye. 

Jeg er også en rastløs sjel, derfor jobber jeg ekstra hvis jeg ikke har noen planer. 

Anonymkode: 37d8f...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har jeg også reagert på. Hadde jeg vært så rik at jeg ikke behøvde å jobbe, hadde jeg i utgangspunktet ikke jobbet (unntak: hvis jeg ikke hadde barn ville jeg nok tatt en deltidsjobb som tilkallingsvikar i barnehage for eksempel, for å være sosial og gjøre noe litt meningsfullt). Som tilkallingsvikar styrer man jo selv hvor mye man ønsker å jobbe. Så kunne tatt en vakt her og der. Jeg er for tiden fulltidsstudent, men har to deltidsjobber ved siden av. Den ene er tilkallingsvikar som eksamensvakt, og den jobben hadde jeg nok fortsatt med om jeg plutselig ble rik, fordi jeg trives, jobben er sosial og meningsfull. Men jeg hadde tatt færre vakter enn det jeg gjør nå. 

Å gå hjemme hadde ikke vært noe problem, jeg hadde sett på serier, bakt brød og annen bakst og generelt lagd masse god mat fra bunnen av, vasket og ryddet hjemme, kost meg på kafé, dratt på trening (kunne trent mye oftere enn det jeg gjør nå), gått turer (inkl. skiturer), handlet på butikken, reist og vært sosial. Ville vært mye ute i naturen, og hadde faktisk hatt tid til å dra på teltturer og lengre turer. Hvis man kjeder seg kan man jo f.eks. være frivillig i Røde Kors eller som nevnt over jobbet som tilkallingsvikar/annen deltidsjobb. Og hvis jeg hadde barn under skolealder hadde jeg jo vært hjemme med dem og sånn sett hatt masse å gjøre. Føler faktisk livet hadde blitt mye mer meningsfullt enn det det er nå, om jeg var så rik at jeg ikke trengte å jobbe. Hadde rett og slett kost meg og fått betydelig økt livskvalitet. Sånn som det er nå kjenner jeg veldig på tidsklemma, tiden strekker ikke til, må lage mat, gjøre husarbeid, har to deltidsjobber, fulltidsstudier, sommerjobb... Jobber for å leve, lever ikke for å jobbe.

Anonymkode: 9c6a5...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

+ kunne begynt på et nytt studium eller meldt meg opp i enkeltemner. Så hadde garantert ikke kjedet meg. Hadde hatt tid til å lese mye flere bøker også... Nå drømmer jeg meg bort hehe. Det hadde vært fantastisk. 🥲

Anonymkode: 9c6a5...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...