Gå til innhold

Har dere ikke noe liv utenom jobben?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om man bruker gaming for å utdanne seg, eller bli bedre i arbeidslivet, er det jo selvfølgelig noe annet enn om det kun er for meningsløs underholdning. 

Anonymkode: d0f58...3c0

Det er ingenting galt med meningsløs underholdning. Hvorfor moralisere over andres livsvalg? Det går jo ikke ut over deg.

Anonymkode: 3d69a...4aa

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dere som sier "gå hjemme og skulle" hvis folk har slutta å jobbe,er gjenværende, ufør eller pensjonist og så mener dere man "går på veggen av kjedsomhet", har dere ikke noe liv utenom jobben?

Og tror dere man ikke kan gå utenom hjemmet om man ikke er i jobb? Se bort fra uføre som ikke har helse til å gå ut da!

Dere må ha et trist liv som tenker at livet er godt som over hvis man ikke er i jobb! Og hva med helger,ferier og slik, hvordan overlever dere?! 

Anonymkode: 1503f...30b

Dette har jeg også lurt på mang en gang, jeg jobber fire dager i uken hjemmefra og skulle gjerne hatt fem, men får ofte spørsmålet om jeg ikke "går på veggen", om det ikke blir stusselig osv. Og når vi drømmer om å vinne i lotto sier de fleste andre at de skal jobbe og leve akkurat som før, mens når jeg sier at jeg ville pensjonert meg så lurer folk på hva i all verden jeg skulle funnet på da.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette har jegt også stusset på. Har vært borti et par kollegaer som ikke ser vits med å ta ut ferie hvis de ikke skal reise noe sted, for "jeg gidder ikke bare være hjemme og stirre i veggen".

Jeg hadde til og med en kollega som ikke en gang orket å "gå hjemme" når han var sykmeldt. Kom reisende til jobb i taxi med brukket bein og ble sendt rett hjem igjen 😅

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

På dagtid i ukedagene er det sjeldent noen andre som har fri, slik at jeg måtte gjort småsyssler alene. Og hvis jeg spilte spill eller så på TV fra 07-16 tror jeg at kvelden/ettermiddagen hadde blitt noe kjedelig/rastløs.

Anonymkode: 7f182...edd

Kanskje det er dette som skiller de som vil jobbe tli de stuper og oss andre, at man ser på det å gjøre ting alene som noe negativt? Og at man må sitte hjemme foran tv hvis man ikke får med seg noen ut? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er nysgjerrig og liker å lære om andre for å forstå 

Det burde mange flere vært. Utrolig mange ser ut til å tenke at om man ikke er som dem, så kan man ikke ha det bra. Kanskje man heller burde tenke, hvorfor har de andre det så bra selv om de har et liv jeg ikke ville hatt? Men mange ser heller ut til å tenke, de lyver for seg selv.

Anonymkode: 2b9fd...7b2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kanskje du kan få i gang ei sosialgruppe eller ei gruppetrening sjølv eller ved hjelp av den lokale frivillighetssentralen? Det skjer ikkje av seg sjølv, men frivillighetssentralen/kommunen er ofte veldig hjelpsame dersom dei får tips om kva folk ynskjer å finne på. 

Her i bygda er det nettopp starta opp ei gruppe for "gåfotball" og tidlegare ei gruppetreningstime. Men begge ved hjelp av lokale personar og frisklivssentralen. ❤️ 

Anonymkode: 0a3fc...866

Jeg kan lite om trening så jeg er absolutt ikke rett person til å starte opp noe, det er derfor jeg trenger en gruppe hvor instruktøren har kunnskapen. Frivillighetssentralen her jobber kun opp mot pensjonister og jeg er ikke der på mange år ennå. Kommunalt finnes det ikke penger å få, de har strammet inn på alt for å slippe Robek lista. Dette er en liten by, alle kjenner alle. Det finnes masse her men ikke på dagtid, kveldene klarer jeg greit.

Anonymkode: e653b...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har ingen hobbyer å bruke hodet på? Ingen aktivitet som gjør noe annet enn å sløve deg ned? Det forbauser meg! 

Det å være med familie/ venner er da ikke å sløve seg ned?! Heller ikke å reise eller oppleve nye ting? Det er da mange forskjellige måter å berike livet sitt på. Trenger ikke å gå på keramikkkurs for å ha et meningsfylt liv😂

Anonymkode: 4f61d...0d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Synes fortsatt det er fascinerende at folk tror at gaming kun er for underholdning.

Det brukes mer og mer i arbeidslivet og i utdanningssituasjoner for å utvikle kunnskaper og ferdigheter.

Anonymkode: e3a0e...d77

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er ingenting galt med meningsløs underholdning. Hvorfor moralisere over andres livsvalg? Det går jo ikke ut over deg.

Hvorfor siterer du meg på at gaming er meningsløs underholdning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mange interesser og null problem med å fylle hverdagen når jeg har fri, men jeg er veldig glad i jobben fordi den gir meg utfordringer, input, mental stimuli og påfyll jeg ikke kan få på samme måte på fritiden. Balanse jobb-fritid er viktig, men fritid hele tiden uten jobb hadde ikke blitt det sammen, jeg ville savnet en del av det jobben gir meg. Dette vet jeg stemmer for mange, fordi de som går av med pensjon hos oss også sier det samme, og mange velger å jobbe litt som pensjonister nettopp fordi de trenger det jobben gir i livet. Utfordringen med å «bare ha fri» er at man ofte har mindre struktur på dagene, som kan gjøre det vanskeligere å få utnyttet tiden på en god måte. Det er lettere å utsette ting, lettere å la ting vente og se det sann, vips så er tiden gått. 

Anonymkode: ab962...59e

Men hvis man ikke er i jobb trenger man ikke " fylle hele dagen med noe" . Å bare sitte å kjenne på roen, nyte livet, det er noe av det beste som finns! 

Jeg er der at jeg syns det er et heft å jobbe for jeg har så mye som er mer verdifullt å gjøre hjemme. Og så utnytter jeg fleksitiden maksimalt for å få være hjemme når jeg har lyst. Slutte tidlig en fredag og heller jobbe søndag ettermiddag, reise hjem og sette en brøddeig i lunsjen, begynne dagen med en fjelltur og heller jobbe senere. Det er måten jeg orker å komme meg gjennom jobbuka på. Å se en brøddeig heve seg og se at jeg lager fine brød gir mer mening enn å være på jobb. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Selvsagt både tror og vet jeg at folk som er uføre har et meningsfylt og fint liv, men jeg opplever desverre ofte at tidbegrepet er annerledes.  Har du tid til å møtes nå i formiddag i dag ? Nei jeg er på jobb. Åh ja 😪.  Hei jeg skal på cafe i ettermiddag nå om et par timers tid.  Møtes ? Jeg må innrette mye av livet og tiden min etter jobb.  Jeg kan ikke rent impulsivt hive meg på gøyale ting 

Anonymkode: 76565...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt både tror og vet jeg at folk som er uføre har et meningsfylt og fint liv, men jeg opplever desverre ofte at tidbegrepet er annerledes.  Har du tid til å møtes nå i formiddag i dag ? Nei jeg er på jobb. Åh ja 😪.  Hei jeg skal på cafe i ettermiddag nå om et par timers tid.  Møtes ? Jeg må innrette mye av livet og tiden min etter jobb.  Jeg kan ikke rent impulsivt hive meg på gøyale ting 

Gjør det noe? 

Anonymkode: 1dcff...303

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har tid til alle hobbyene når jeg jobber, jeg ser ingen grunn til å se på tv noe mer, pusle noe mer, strikke noe mer, en jeg allerede gjør. Skal jeg tape lønn skal det være meningsfull.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber fordi jeg trenger pengene. Om jeg kunne fått muligheten til lik lønn uten å jobbe, hadde jeg takket ja sporenstreks. Jeg har mer enn nok av ting å bruke tiden min på, og må allerede prioritere bort flere hobbyer jeg har lyst til å drive med fordi det ikke er nok timer i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Om man bruker gaming for å utdanne seg, eller bli bedre i arbeidslivet, er det jo selvfølgelig noe annet enn om det kun er for meningsløs underholdning. 

Er en meningsløs jobb bedre enn meningsløs gaming...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har prøvd begge deler - jobbet offshoreturnus lenge, og nå jobber jeg 8-16. Jeg merket at med offshoreturnus ble friperiodene for lange - jeg kjedet meg ikke, men man blir litt mer tiltaksløs på et vis, når man er vant til å kunne ta livet VELDIG med ro. Jeg kjedet meg sjelden, da. Nå som jeg har full jobb og småbarn merker jeg hvor utrolig mye mer jeg setter pris på fritid og skulle hatt mye mer (og jeg lurer på hva søren jeg holdt på med før). Så for meg er det best med en kombinasjon, feks 50% stilling hadde vært ideelt for meg. Da er man engasjert og yter masse på jobb, og nyter all fritiden sin litt ekstra.

Anonymkode: bf44e...4ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Makavelli skrev (6 minutter siden):

Jeg jobber fordi jeg trenger pengene. Om jeg kunne fått muligheten til lik lønn uten å jobbe, hadde jeg takket ja sporenstreks. Jeg har mer enn nok av ting å bruke tiden min på, og må allerede prioritere bort flere hobbyer jeg har lyst til å drive med fordi det ikke er nok timer i døgnet.

Jeg spurte ikke om du jobber eller har råd til å la være. Det er helt uinteressant i denne tråden.

Det jeg vil vite mer om er de som påstår at det ikke er noe å drive med,at hjernen svinner hen og så videre om man er hjemmeværende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde fort kjedet meg uten jobb, og er også av de som føler at å ha ferie og "bare" være hjemme er nesten bortkastet. Men joda jeg har et liv utenom jobb, jeg jobber 100% turnus, og bruker mange formiddager, før jobb, på trening, gå fjellturer på sommeren, langrenn på vinteren. Lese bøker, se serier osv. Jeg elsker å reise og bruker så mye som mulig av fritiden min på det, men uten jobb hadde jeg ikke hatt penger til å reise, pluss at jeg synes det er fint å ha et skille på hverdager og fri/ferier. Jeg liker også godt det sosiale på jobb, hjemmekontor for eks hadde vært min store skrekk. Sannsynligvis fordi jeg bor alene. 

Anonymkode: 66d42...740

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg spurte ikke om du jobber eller har råd til å la være. Det er helt uinteressant i denne tråden.

Det jeg vil vite mer om er de som påstår at det ikke er noe å drive med,at hjernen svinner hen og så videre om man er hjemmeværende. 

Vel, om du evner å lese litt mellom linjene, så sier jeg at jeg er enig med deg.

Hvorfor er du i så dårlig humør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker også godt det sosiale på jobb, hjemmekontor for eks hadde vært min store skrekk. Sannsynligvis fordi jeg bor alene. 

Anonymkode: 66d42...740

Det er nok ikke derfor, jeg bor alene og absolutt elsker hjemmekontor. På min arbeidsplass var det de som hadde familie som hatet hjemmekontor og knapt kunne vente på å returnere til arbeidsplassen. 

Anonymkode: 2b9fd...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Gjør det noe? 

Selvfølgelig gjør det noe.  Når du alltid er den "kjipe" som aldri har tid. Det er ganske irriterende å hver gang ble fremstilt som den som aldri blir med på noe, når sannheten er at den andre sender meldingen fra bilen og spør om jeg har lyst til å bli med på cafe etc i arbeidstiden....og i ettertid heter det at det ikke er vits i å spørre, du har jo uansett aldri tid 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig gjør det noe.  Når du alltid er den "kjipe" som aldri har tid. Det er ganske irriterende å hver gang ble fremstilt som den som aldri blir med på noe, når sannheten er at den andre sender meldingen fra bilen og spør om jeg har lyst til å bli med på cafe etc i arbeidstiden....og i ettertid heter det at det ikke er vits i å spørre, du har jo uansett aldri tid 

Jeg har ei jeg alltid spør. Og jeg vet at hun ofte må si nei. Men jeg vil at hun skal føle seg inkludert og ønsket og at jeg vil hun skal vite at jeg liker å ha henne med. Så da tar jeg heller hundre nei og ett ja. Dette vet hun og setter pris på. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har 3 barn, slappe av gjør jeg på jobb, det er etter kl 15 at jobben virkelig begynner 

Anonymkode: eed86...69c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Enig. Det er viktig å gjøre ting bare fordi det er gøy. 

Anonymkode: 24847...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...