Gå til innhold

Hvorfor vil du eller vil du ikke reise til Dubai?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Doloressa skrev (4 timer siden):

Det er jo pga. jernen min at jeg har råd til å reise til Dubai og kjøpe hermes vesker🤣 Materialistiske ting definerer ikke mine verdier, men det motiverer meg å ha mere frihet i livet. Antar at du ikke har råd til slikt og derfor føler deg mislykket og har behov for å tråkke ned på de som er har hatt mere suksess i livet. Dette er noe jeg kaller for limiting mindset. Håper bare at det ikke smitter over på de du omgås med. Begynn å jobbe med deg selv og få en bedre betalt jobb etterhvert slik at du har råd til finere ting, reiser og opplevelser i livet ditt. Nesten vanskelig å bli fornærmet av en slik kommentar når jeg forstår at den ble skrevet av en mindre intelligent person😅 Men ønsker deg lykke til

Den som har hjerne som deg, men valgte å følge hjertet sitt og bli…drosjesjåfør/bonde/tannpleier/…:fyll inn selv et yrke som er bare gjennomsnittlig lønnet eller lavtlønnet…

Vil du si at den personen har hatt suksess i livet selv om den personen bare har råd til norgesferier?

Endret av Et hen
Endret til mer åpent spørsmål
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom man holder unna hvordan de ser på kvinner og homofile, så er det likevel helt uinteressant. 

Plasthelvete fylt opp av liksomrike som velter seg rundt i liksomluksus. Nei takk. 

Vil jeg ha strender og varme, er det tusenvis av andre steder i verden jeg ville velge. 

Anonymkode: dc1da...5a1

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frister ikke en millimeter. For et overfladisk, stygt og bedritent sted.

Kulturens verdier passer meg ikke. Utseendet på byen passer meg ikke. Været passer meg stort sett ikke (for varmt).

Virker som et kaldt, fælt og grusomt sted å bo.

Jeg elsker natur, nyter de små tingene i livet. Har også høydeskrekk og hadde ikke likt tanken om å ha 837325 etasjer over meg eller ved siden av meg (tenker høye bygninger kan rase sammen eller knekke 🤣. Høydeskrekken min favner bredt).

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for å havne i fengsel for å ha brutt en lov jeg ikke visste om. Som spesifikt henvendte seg til alminnelige ting damer der ikke får lov å gjøre. Så vil ikke gi dem noen penger heller.

Anonymkode: ace65...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (1 minutt siden):

Kulturens verdier passer meg ikke. Utseendet på byen passer meg ikke. Været passer meg stort sett ikke (for varmt).

Jeg elsker natur, nyter de små tingene i livet. Har også høydeskrekk og hadde ikke likt tanken om å ha 837325 etasjer over meg eller ved siden av meg (tenker høye bygninger kan rase sammen eller knekke 🤣. Høydeskrekken min favner bredt).

🤣

Anonymkode: 4d49b...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Man viser respekt gjennom atferd.

Jeg har ingen problemer med at de innerst inne føler noe annet, selv om de ikke agerer etter det. Det samme gjelder menn på byen i Norge, en sjalu kollega, eller conciergen på et luksushotell i London som innerst inne mener han er mye bedre enn deg. 

På mine reiser gjennom 50+ land har jeg (med unntak som allerede nevnt) jevnt over et mye bedre inntrykk av muslimske land enn veldig mye annet. Kanskje særlig hvordan du blir behandlet som kvinne i øst-europa, der er det flere steder jeg aldri reiser alene. 

Anonymkode: 21bc3...cd4

Helt feil.

F.eks. et barn som opplever vold hvis det gjør noe galt vil kanskje oppføre seg pent men vil ikke respektere deg. Det vil være redd for deg.

En mann som holder avstand fra meg fordi han ser på meg som en skitten hore har ikke respekt for meg.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortell meg at du har fordommer uten å fortelle meg at du har fordommer.

Noen stater i USA har forsatt dødstraff, det stopper ikke dere bedrevitere å reise dit? 

Er det pisking, så er det pisking for de som de bryter loven. Hvorfor er du redd for pisking, planlegger du å dra dit for å bryte loven? Utlendinger som blir behandlet dårlig er de som ikke klarerå følge loven, mener du at de ikke bør få konsekvenser? 

Tror uansett at Dubai ikke er det rette stedet for nordmenn uansett...vi kjent for å drukne i gjeld. 

Anonymkode: b26d7...246

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (7 minutter siden):

Helt feil.

F.eks. et barn som opplever vold hvis det gjør noe galt vil kanskje oppføre seg pent men vil ikke respektere deg. Det vil være redd for deg.

En mann som holder avstand fra meg fordi han ser på meg som en skitten hore har ikke respekt for meg.

Så du klager for at en mann holder avstand fra deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (13 minutter siden):

Det skriker misunnelse av deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (5 timer siden):

Fordi det ikke er noe annet en ørken å se der, og man får heller ikke bevege seg fritt å gjøre hva man vil. Dette er et strengt islamsk land, og det går bra så lenge du gjør som myndighetene sier og ikke noe annet. Forferdelig varmt store deler av året, og ja det eneste å finne på er å trakke rundt i ørken og se masse arabere i kjoler. Lite fristende, og shopping kan man drive med over alt i Norge også, tviler på at det er særlig mye billigere i Dubai. Rett og slett et flatt og kjedelig land. Nei takk, tror heller ikke jeg hadde reist dit selv om jeg fikk reisen gratis. 

Ikke annet enn ørken? Du har sovet for lenge nå, våkn opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke reise til Qatar eller noe annet sted der kvinner undertrykkes. Hvorfor skal jeg legge igjen penger i et land som ikke respekterer grunnleggende menneskerettigheter? Da finnes det veldig mange andre land som er mer interessante å besøke. 

Så enkelt er det. 

Endret av Gaia
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ok. Jeg er sjeleglad for å bo nær naturen i Norge, er i naturen hver eneste dag, men jeg er vel bare misunnelig på de som bor blant betong og metall ja. 🤦‍♀️

Endret av Blåttvann
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fortell meg at du har fordommer uten å fortelle meg at du har fordommer.

Noen stater i USA har forsatt dødstraff, det stopper ikke dere bedrevitere å reise dit? 

Det stemmer, ingen av de i min fam bor i de statene. (Det er p.d.d Alabama, Florida, Missouri, Oklahoma og Texas) 

Reiser kun til USA og Canada for å besøke familien 

Er det pisking, så er det pisking for de som de bryter loven. Hvorfor er du redd for pisking, planlegger du å dra dit for å bryte loven? Utlendinger som blir behandlet dårlig er de som ikke klarerå følge loven, mener du at de ikke bør få konsekvenser? 

Om du som kvinne blir feks voldtatt og anmelder det blir du straffet pga sex utenfor ekteskapet, tror du noen ønsker å bli voldtatt?

Tror uansett at Dubai ikke er det rette stedet for nordmenn uansett...vi kjent for å drukne i gjeld. 

Bra jeg ikke er norsk statsborger da...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vitner det om at du ikke leste innlegget skikkelig før du svarte.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du for kort til å forstå at vi faktisk er veldig mange som verken liker falsk og latterlig overdådig luksus, brudd på menneskerettigheter eller moderne slaveri? 

Jeg ser ned på folk som reiser til Dubai frivillig, fordi jeg anser dem som materialistiske brødhuer uten et snev av ryggrad og gode verdier.

Anonymkode: fc5ec...b93

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kvinner blir behandlet med mye mer respekt der, enn ute på byen i Oslo en tidlig fredags kveld. 

Anonymkode: 21bc3...cd4

Du har misforstått 

Anonymkode: 40422...847

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fatter ikke begriper Nordmenn som reiser til Dubai når du kan fly 4t lengre og være i Thailand🤷 Ett mer nydelig folkeslag og kulinarisk meny skal du lete lenge etter!! Vært begge steder men ALDRI om jeg skal tilbake!! Men tror det er greit at folk gjør egne erfaringer 

Anonymkode: d2341...8f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det landet det frister minst å dra til er Israel og Usa. Driver med offentlig slakting av barn og kvinner🤮🤮

Anonymkode: 2778d...e23

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du har misforstått 

Anonymkode: 40422...847

Nei. Ikke mann tør å kødde med en kvinne der. Uansett tid på døgent. 

Anonymkode: 2778d...e23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

La meg gjette: Du er muslim.

Anonymkode: 05fa1...614

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...