Gå til innhold

Hvorfor vil du eller vil du ikke reise til Dubai?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kvinner blir behandlet med mye mer respekt der, enn ute på byen i Oslo en tidlig fredags kveld. 

Anonymkode: 21bc3...cd4

Beklager men nei...

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dette gjelder i alle muslimske land. Da får du boikotte alle slike land. 

Anonymkode: 18555...c2b

Synes du virkelig det er å "boikote" om man ikkr reiser steder man vil bli fengslet om man overfales? Det er helt vanlig å foreta sikkerhetsvurderinger før man reiser et sted, i det minste i min verden. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette gjelder i alle muslimske land. Da får du boikotte alle slike land. 

Anonymkode: 18555...c2b

Motsatt, er min erfaring.

Når jeg reiser i muslimske land (med noen unntak i Nord-Afrika), så blir jeg behandlet med enorm respekt. De er nøye på kjønn på ansatte når det gjelder utsatte steder, som toaletter, garderober, selv i sikkerhetskontroll. Menn holder en respektfull avstand, om de leverer romservice, eller bagasjetenester, til rommet, så holder de seg respektfulle 2-3 skritt fra døra. Er det sjåførtjenester er de veldig forsiktig med å aldri komme nær deg.  

Det verste landet jeg har opplevd er hinduistiske India.. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (4 minutter siden):

Beklager men nei...

Hvor mye har du reist? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor mye har du reist? 

Mer enn de fleste, og har jobbet i Dubai og flere andre land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Beklager men nei...

Du har selvfølgelig helt rett. Jeg er (norskfødt) mann med norsk mor og ikke-vestlig far, og jeg synes det er helt merkelig å se hvordan påstått bereiste mennesker totalt mangler forståelse for beveggrunnene for denne påstått respektfulle behandlingen man mener å oppleve.

Det er pussig å se hvordan enkelte mener at den tilbakeholdenheten enkelte muslimske menn utviser overfor vestlige kvinner, som jo skyldes at menn og kvinner ikke skal ha noen naturlig og jevnbyrdig omgang, som et tegn på respekt. Det kan selvfølgelig være behagelig med de mennene som håndterer "jeg har ingen naturlig måte å omgås voksne kvinner som om de er like gode eller dårlige mennesker som meg"-følelsen sin ved å bare helt skygge unna, da gjør de deg ingenting, men det er klart det ikke handler om å bli respektert. At dette ikke skyldes respekt, og i hvert fall ikke respekt for andre enn den antatte ektemannen til den aktuelle kvinnen, kommer jo tydelig frem i både domstolene og i hvor ille det går når denne avstands-terskelen først krysses. Å hevde at menn i Midtøsten sin såkalt respektfulle behandling av kvinner skyldes høflighet og faktisk respekt, tross at man vet hvor jævlig en rekke utsatte grupper som er vurdert å ikke være verdige respekt behandles de samme stedene, er naivt og/eller dypt umoralsk. 

Anonymkode: e03fb...15e

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Mer enn de fleste, og har jobbet i Dubai og flere andre land

Jada 😂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke severdigheter som frister meg, og det er for varmt der. 

Anonymkode: 23f8a...954

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har selvfølgelig helt rett. Jeg er (norskfødt) mann med norsk mor og ikke-vestlig far, og jeg synes det er helt merkelig å se hvordan påstått bereiste mennesker totalt mangler forståelse for beveggrunnene for denne påstått respektfulle behandlingen man mener å oppleve.

Det er pussig å se hvordan enkelte mener at den tilbakeholdenheten enkelte muslimske menn utviser overfor vestlige kvinner, som jo skyldes at menn og kvinner ikke skal ha noen naturlig og jevnbyrdig omgang, som et tegn på respekt. Det kan selvfølgelig være behagelig med de mennene som håndterer "jeg har ingen naturlig måte å omgås voksne kvinner som om de er like gode eller dårlige mennesker som meg"-følelsen sin ved å bare helt skygge unna, da gjør de deg ingenting, men det er klart det ikke handler om å bli respektert. At dette ikke skyldes respekt, og i hvert fall ikke respekt for andre enn den antatte ektemannen til den aktuelle kvinnen, kommer jo tydelig frem i både domstolene og i hvor ille det går når denne avstands-terskelen først krysses. Å hevde at menn i Midtøsten sin såkalt respektfulle behandling av kvinner skyldes høflighet og faktisk respekt, tross at man vet hvor jævlig en rekke utsatte grupper som er vurdert å ikke være verdige respekt behandles de samme stedene, er naivt og/eller dypt umoralsk. 

Anonymkode: e03fb...15e

Man viser respekt gjennom atferd.

Jeg har ingen problemer med at de innerst inne føler noe annet, selv om de ikke agerer etter det. Det samme gjelder menn på byen i Norge, en sjalu kollega, eller conciergen på et luksushotell i London som innerst inne mener han er mye bedre enn deg. 

På mine reiser gjennom 50+ land har jeg (med unntak som allerede nevnt) jevnt over et mye bedre inntrykk av muslimske land enn veldig mye annet. Kanskje særlig hvordan du blir behandlet som kvinne i øst-europa, der er det flere steder jeg aldri reiser alene. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

Hvilken trygghet?

Det er utrolig trygt å oppholde seg i Dubai da straffene frister ikke å bryte noen regler. Glemte min hermes veske på en restaurant og den var fortsatt der når jeg kom tilbake om en times tid. Dette hadde aldri vært tilfellet i Oslo eller andre storbyer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Motsatt, er min erfaring.

Når jeg reiser i muslimske land (med noen unntak i Nord-Afrika), så blir jeg behandlet med enorm respekt. De er nøye på kjønn på ansatte når det gjelder utsatte steder, som toaletter, garderober, selv i sikkerhetskontroll. Menn holder en respektfull avstand, om de leverer romservice, eller bagasjetenester, til rommet, så holder de seg respektfulle 2-3 skritt fra døra. Er det sjåførtjenester er de veldig forsiktig med å aldri komme nær deg.  

Det verste landet jeg har opplevd er hinduistiske India.. 

Er det fordi du er muslim ?

Anonymkode: 05b8e...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der mange ganger, mest jobb, men også privat. Dyrt og dårlig er vel det som oppsummerer Dubai best. Som et muslimsk Las Vegas. Masse rike folk fra midtøsten som liker å flashe gull og dyre biler, for å kompensere for liten penis.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søsken som jobber der. I oljesektoren. De blir boende noen år. De bor i marinaen det. Trygt og godt område. Så det er eneste grunnen til at vi reiser der. Pluss ungene synes det er stas

Anonymkode: 843f8...5b9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 12.31):

Dubai er det populære reisemålet som frister meg minst av alle. 

Min grunn er at jeg syns det virker så pretensiøs sted å dra. For folk som går i merkeklær og liker å være flashy shoppe mer flash ting. 

I tillegg alle disse piskingene og arrester av utlendinger. 

Hvis jeg fikk gratis tur dit, ville jeg ha takket pent nei. 

Anonymkode: 05b8e...583

Fordi det ikke er noe annet en ørken å se der, og man får heller ikke bevege seg fritt å gjøre hva man vil. Dette er et strengt islamsk land, og det går bra så lenge du gjør som myndighetene sier og ikke noe annet. Forferdelig varmt store deler av året, og ja det eneste å finne på er å trakke rundt i ørken og se masse arabere i kjoler. Lite fristende, og shopping kan man drive med over alt i Norge også, tviler på at det er særlig mye billigere i Dubai. Rett og slett et flatt og kjedelig land. Nei takk, tror heller ikke jeg hadde reist dit selv om jeg fikk reisen gratis. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kvinner blir behandlet med mye mer respekt der, enn ute på byen i Oslo en tidlig fredags kveld. 

De innfødte mennene ville kanskje vært forsiktige fordi de vet hvordan politiet i Dubai er. Men det kryr av turister og utlendinger i Dubai, og de kunne finne på å ikke behandle kvinner med respekt, men overfalle og voldta noen.

Og politiet i Oslo ville i det minste ikke arrestert meg om jeg ble overfalt en fredagskveld av en fyr, og han voldtok meg. Da hadde politiet tatt seg av gjerningsmannen, og ikke puttet meg inn i kasjotten på uviss tid, sånn som politiet i Dubai ville gjort med kvinner "for å ha seksuell omgang utenom ekteskapet".

Endret av Million
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doloressa skrev (1 time siden):

Det er utrolig trygt å oppholde seg i Dubai da straffene frister ikke å bryte noen regler. Glemte min hermes veske på en restaurant og den var fortsatt der når jeg kom tilbake om en times tid. Dette hadde aldri vært tilfellet i Oslo eller andre storbyer.

Hermes-veske og vært i Dubai 5 ganger… Og tror Dubai er UTROLIG TRYGT for kvinner? Snakk om å ha totalt overfladiske og verdensfjerne verdier. Du burde helt seriøst bruke noen av de Dubai-pengene på å utvikle hjernen din i stedet.

Anonymkode: fc5ec...b93

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hermes-veske og vært i Dubai 5 ganger… Og tror Dubai er UTROLIG TRYGT for kvinner? Snakk om å ha totalt overfladiske og verdensfjerne verdier. Du burde helt seriøst bruke noen av de Dubai-pengene på å utvikle hjernen din i stedet.

Anonymkode: fc5ec...b93

Det er jo pga. jernen min at jeg har råd til å reise til Dubai og kjøpe hermes vesker🤣 Materialistiske ting definerer ikke mine verdier, men det motiverer meg å ha mere frihet i livet. Antar at du ikke har råd til slikt og derfor føler deg mislykket og har behov for å tråkke ned på de som er har hatt mere suksess i livet. Dette er noe jeg kaller for limiting mindset. Håper bare at det ikke smitter over på de du omgås med. Begynn å jobbe med deg selv og få en bedre betalt jobb etterhvert slik at du har råd til finere ting, reiser og opplevelser i livet ditt. Nesten vanskelig å bli fornærmet av en slik kommentar når jeg forstår at den ble skrevet av en mindre intelligent person😅 Men ønsker deg lykke til

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært der ja. Greit nok. Men reagerer på dobbeltmoralen til folket der.
Utøver tilsynelatende en streng seksualmoral, men det kryr av prostitusjon og trafficking der.
Og Dubai er blitt et slags fristed for kriminelle å gjemme unna penger. Deriblant endel norske svindlere. Du kan endatil være ettersøkt kriminell og myndighetene bryr seg ikke. Så lenge du har penger og kjøper bolig og setter inn i banken der er de fornøyde. De utleverer ikke bankinfo til andre land. 
Så i Dubai kryr det av kriminelle som ikke vil få noen problemer så lenge de ikke begår lovbruddene der.
Litt sånn samme muslimsk dobbeltmoral på de som bosetter seg i Norge. De vil ha pengene og velferden vår, men har en forakt ovenfor levesettet og det liberale menneskesynet vårt.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den totale mangelen på respekt for grunnleggende menneskerettigheter er i grunnen nok. 
Jeg er dessuten helt uinteressert i shopping, har ikke greie på merkeklær og synes glorete fasademennesker er totalt usmakelig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doloressa skrev (5 timer siden):

Skjer meg støtt og stadig i Bergen. 

Hva tror du ville skjedd om du ble med utsatt for vold eller voldtekt uten de rette vitnene?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...