AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:23 #21 Del Skrevet tirsdag kl 09:23 Jeg kommer nok til å reise en gang, har bare ikke blitt til det. Har besøkt over 50 land, og har selvfølgelig mange meninger om hva landene står for, lovverk, med mer. Jeg har ingen tro på at boikott fører til mer åpenhet, heller motsatt. Land som har åpnet for turisme endrer seg raskere, da man blir en del av en global verden, med forventninger til hva et sivilisert samfunn er. Jeg er ikke tilhenger av å gi etter for fordommene media velger å vise deg. Jeg har reist til "verre" muslimske land. Og har som blond kvinne aldri blitt møtt med annet enn vennlighet, trygghet, mer enn i mange "vestlige" land der du nærmest er fritt vilt utpå kvelden. Jeg klarer å se luksus og overdådighet rundt meg, men gå trygt i egne klær, med min standard. Jeg liker å se skjønnhet i ting mennesker har bygd, også nyere ting, det må ikke være naturlig, eller gammelt. Anonymkode: 21bc3...cd4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet tirsdag kl 09:26 #22 Del Skrevet tirsdag kl 09:26 -Alt for dyrt Alt er vulgær luksus som jeg ikke er fan av -Liker ikke kulturen eller lovverket -Føler landet er totalt blottet for sjel -Mennesker med ALT for mye penger trekkes dit,og mennesker som setter penger høyere en viktigere ting -Det finnes titalls av andre steder jeg heller reiser til mtp solferier eller kultur. Til og med shopping ønsker jeg mye heller gjøre et sted der en tskjorte ikke koster en månedslønn for å ikke fremstå "fattig" som i Dubai. Eneste gang jeg setter mine føtter på Saudi jord er når jeg mellomlander til reise andre steder. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:28 #23 Del Skrevet tirsdag kl 09:28 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kommer nok til å reise en gang, har bare ikke blitt til det. Har besøkt over 50 land, og har selvfølgelig mange meninger om hva landene står for, lovverk, med mer. Jeg har ingen tro på at boikott fører til mer åpenhet, heller motsatt. Land som har åpnet for turisme endrer seg raskere, da man blir en del av en global verden, med forventninger til hva et sivilisert samfunn er. Jeg er ikke tilhenger av å gi etter for fordommene media velger å vise deg. Jeg har reist til "verre" muslimske land. Og har som blond kvinne aldri blitt møtt med annet enn vennlighet, trygghet, mer enn i mange "vestlige" land der du nærmest er fritt vilt utpå kvelden. Jeg klarer å se luksus og overdådighet rundt meg, men gå trygt i egne klær, med min standard. Jeg liker å se skjønnhet i ting mennesker har bygd, også nyere ting, det må ikke være naturlig, eller gammelt. Anonymkode: 21bc3...cd4 Det handler jo ikke om boikott, kun hvor en føler seg komfortabel og trygg. Anonymkode: 05b8e...583 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:30 #24 Del Skrevet tirsdag kl 09:30 Jeg har reist mye, men aldri vært i Dubai eller noen av de andre emiratene. Ikke står det veldig høyt på lista heller. Jeg liker jo ikke styresettet der, men for noen land er jeg villig til å overse det, fordi landet har så mye annet fantastisk å by på. Så jeg har vært i andre diktaturer, men da har de gjerne hatt lassevis med historie og kultur å tilby. Sånn sett har jeg blant annet Iran på lista, men Emiratene er liksom mest glassbygg midt i en ørken, og da skal det mye mer til for at jeg er villig til å overse andre mangler. Anonymkode: ca723...1be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:30 #25 Del Skrevet tirsdag kl 09:30 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det handler jo ikke om boikott, kun hvor en føler seg komfortabel og trygg. Anonymkode: 05b8e...583 Jeg ville følt meg komfortabel og trygg i Dubai. I alle fall mye tryggere enn alene i gatene i Paris utpå kvelden, eller t-banen i NY etter kl 22, eller souken i Tunis, som også er ting jeg har prøvd på mine reiser. Anonymkode: 21bc3...cd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:58 #26 Del Skrevet tirsdag kl 09:58 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg ville aldri ha reist dit. Det er farlig der. Jeg som kvinne har ingen rettigheter. Kvinner blir fengslet for å ha blitt voldtatt. Kvinner har så dårlige rettigheter der at jeg blir dårlig ved tanken. Det er farlig for menn også. En britisk mann ble tatt med av politiet for noe med homofili. Han hadde kommet borti en arabisk mann i en hotellbar der det var veldig trangt å navigere rundt fra baren til bordet. Husker ikke hva som skjedde med han. Anonymkode: bf121...878 Farlig? Er vel ett av få steder du kan forlate tingene dine på stranda, ta deg en spasertur og ingenting er borte. Det er vel en av få steder om du f.eks. skulle gå på gata og en random fyr skulle klype deg i rumpa, du ringer politiet og de tropper opp i løpet av 5 min. Og fyren vil få kjempeproblemer (deportasjon, utvisning). Men ja, drar du på norsk flatfyll der ute og drar med deg en random fyr inn på hotellrommet ditt for nachspiel og du blir voldtatt så har du ikke mange rettigheter. Men ville du gjøre det som turist der? Til sammenligning Egypt. Er du vanlig turist der er det heller regelen en unntaket at du blir forfulgt, klådd på og lite respektert som kvinne ute på gata. Anonymkode: 18555...c2b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet tirsdag kl 10:01 #27 Del Skrevet tirsdag kl 10:01 AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 12.31): Dubai er det populære reisemålet som frister meg minst av alle. Min grunn er at jeg syns det virker så pretensiøs sted å dra. For folk som går i merkeklær og liker å være flashy shoppe mer flash ting. I tillegg alle disse piskingene og arrester av utlendinger. Hvis jeg fikk gratis tur dit, ville jeg ha takket pent nei. Anonymkode: 05b8e...583 Slik som de behandler mennesker og da spesielt kvinner der, så vil jeg ikke dra 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:16 #28 Del Skrevet tirsdag kl 10:16 Maleficenta skrev (13 minutter siden): Slik som de behandler mennesker og da spesielt kvinner der, så vil jeg ikke dra Kvinner blir behandlet med mye mer respekt der, enn ute på byen i Oslo en tidlig fredags kveld. Anonymkode: 21bc3...cd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet tirsdag kl 10:20 #29 Del Skrevet tirsdag kl 10:20 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Farlig? Er vel ett av få steder du kan forlate tingene dine på stranda, ta deg en spasertur og ingenting er borte. Det er vel en av få steder om du f.eks. skulle gå på gata og en random fyr skulle klype deg i rumpa, du ringer politiet og de tropper opp i løpet av 5 min. Og fyren vil få kjempeproblemer (deportasjon, utvisning). Men ja, drar du på norsk flatfyll der ute og drar med deg en random fyr inn på hotellrommet ditt for nachspiel og du blir voldtatt så har du ikke mange rettigheter. Men ville du gjøre det som turist der? Til sammenligning Egypt. Er du vanlig turist der er det heller regelen en unntaket at du blir forfulgt, klådd på og lite respektert som kvinne ute på gata. Anonymkode: 18555...c2b Så du er tryg så lenge man aldri ender opp i et rom alene med en mann.... Det ville streset meg veldig å helle tiden måtte forsikre meg om at jeg ikke havnet i den situasjonen! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet tirsdag kl 10:26 #30 Del Skrevet tirsdag kl 10:26 Hadde aldri reist dit. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:37 #31 Del Skrevet tirsdag kl 10:37 Pippi Lotta skrev (16 minutter siden): Så du er tryg så lenge man aldri ender opp i et rom alene med en mann.... Det ville streset meg veldig å helle tiden måtte forsikre meg om at jeg ikke havnet i den situasjonen! Dette gjelder i alle muslimske land. Da får du boikotte alle slike land. Anonymkode: 18555...c2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:44 #32 Del Skrevet tirsdag kl 10:44 Får kjøpt sjokoladen her. Anonymkode: 288e5...905 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:46 #33 Del Skrevet tirsdag kl 10:46 Jeg boikotter land som diskriminerer kvinner, homofile og annerledestenkere, så da utgår egentlig alle muslimske land som feriemål. Anonymkode: bcb3c...fa3 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:47 #34 Del Skrevet tirsdag kl 10:47 Dårlig menneskesyn spesielt på kvinner og homofile. Veldig spesielt å støtte pride, men reise på ferie til et land som er så anti pride. Anonymkode: 47464...289 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:47 #35 Del Skrevet tirsdag kl 10:47 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Kvinner blir behandlet med mye mer respekt der, enn ute på byen i Oslo en tidlig fredags kveld. Anonymkode: 21bc3...cd4 Yea right... Anonymkode: 288e5...905 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:50 #36 Del Skrevet tirsdag kl 10:50 Jeg har veldig lyst til å se og oppleve Dubai, det er så mange bygninger og steder som ser råkule ut, jeg elsker den nyrike galskaps-arkitekturen og fullstendig over the top fallossymbol-greia like mye som jeg elsker art deco, modernisme, funkis og mye annet. Men det skjer ikke at jeg reiser dit og støtter regimet selv om jeg som gift, OK bemidla og hvit hadde vært trygg. Anonymkode: a8956...d59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet tirsdag kl 10:51 #37 Del Skrevet tirsdag kl 10:51 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette gjelder i alle muslimske land. Da får du boikotte alle slike land. Anonymkode: 18555...c2b Nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet tirsdag kl 10:54 #38 Del Skrevet tirsdag kl 10:54 AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 12.31): Dubai er det populære reisemålet som frister meg minst av alle. Min grunn er at jeg syns det virker så pretensiøs sted å dra. For folk som går i merkeklær og liker å være flashy shoppe mer flash ting. I tillegg alle disse piskingene og arrester av utlendinger. Hvis jeg fikk gratis tur dit, ville jeg ha takket pent nei. Anonymkode: 05b8e...583 Måtte bo der i nesten 2 år pga jobb, reiser ikke tilbake frivillig 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet tirsdag kl 10:56 #39 Del Skrevet tirsdag kl 10:56 Doloressa skrev (3 timer siden): Elsker Dubai! Har vært der minst 5 ganger på ferie. Ja, folk er mere flashy der, men klima og følelse av trygghet er noe jeg setter stort pris på. Det er også veldig dyrt å bo der. Hvilken trygghet? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet tirsdag kl 10:57 #40 Del Skrevet tirsdag kl 10:57 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vært der mange ganger. Liker meg godt der. Garantert varme, god mat og shopping. Nå reiser jeg ikke dit for kulturelle opplevelser, men for å få varme. Er på mange ferier i løpet av året, og alle er absolutt ikke kulturreiser. Men selvsagt, hadde jeg kun hatt penger til 1-2 reiser i året, så hadde nok ikke Dubai stått øverst på listen. Anonymkode: 75560...028 Er da langt bedre steder å reise om du er ute etter varme 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå