AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:31 #1 Del Skrevet søndag kl 11:31 Dubai er det populære reisemålet som frister meg minst av alle. Min grunn er at jeg syns det virker så pretensiøs sted å dra. For folk som går i merkeklær og liker å være flashy shoppe mer flash ting. I tillegg alle disse piskingene og arrester av utlendinger. Hvis jeg fikk gratis tur dit, ville jeg ha takket pent nei. Anonymkode: 05b8e...583 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:52 #2 Del Skrevet søndag kl 12:52 Om jeg skulle reise, var det mest for å se om det er så ille som jeg tror... Det virker som et rent helvete med glorete luksushoteller, hauger med vulgære rikfolk, og sikkert mer normale rikfolk, og det som følger i kjølvannet av dette. Tjenerskap som er svært underdanige. Hauger av prosituterte i luksusklassen og golddiggers som er svært nær prosituterte. Luksusforbruk og idikotiske stykke og vulære merkevarer. Og dobbeltmoralen. For meg er en mellomlanding i nabolandet Qatar ille nok - flyplassen er full av merkevarer og vulgære biler, de har 2-3 ansatte stående utenfor enhver butikk. Nesten ingen serveringgssteder eller koselige steder å sette seg ned. Det er dyrt og dårlig og man må stå i kø for å kjøpe seg en vanlig flakse vann til ågerpriser. Nesten som et symbol på alt som er galt i verden, spør du meg. Anonymkode: fcec1...b0d 2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet søndag kl 13:02 #3 Del Skrevet søndag kl 13:02 Utenlandske kvinner som har blitt voldtatt i landet og prøvd å anmelde det til politiet, har blitt arrestert og kastet i fengsel for brudd på loven. De har hatt sex utenfor ekteskap. Blås i at kvinnen ble overfalt og voldtatt mot sin vilje, HUN skal i fengsel uansett. Mannen slipper som regel greit unna slike forbrytelser, selv om gjerningsmannen er kjent. Tør ikke en gang tenke på straffen landets egne kvinnelige innvånere måtte opplevd om de ble voldtatt og forsøkte anmelde gjerningsmannen til politiet...! De hadde antagelig blitt slept til torget etter håret og steinet til døde av publikum for forbrytelsen å ha hatt sex utenfor ekteskapet. Eller hun hadde blitt drept av sine brødre og fedre, æresdrap for å ha bragt "skam" over familien. Et land som holder på sånn hadde jeg aldri satt sine ben i. Ikke en gang om jeg ble tilbudt en luksusferie gratis. Aldri. 25 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 06:28 #4 Del Skrevet tirsdag kl 06:28 Jeg har vært i Dubai, for lenge siden. Hadde ikke reist tilbake. Stedet hadde ingen sjel, bortsett fra i gamlebyen. Og der følte man seg ikke veldig velkommen. Det er et slags Las Vegas for den arabiske verden/steinrike russere. Og med tanke på alle menneskerettighetsbruddene, er det bare å unngå. Anonymkode: e7f8e...d84 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:18 #5 Del Skrevet tirsdag kl 07:18 Kvinnesyn er vel i grunn nok til å la vær. Anonymkode: c7636...77b 15 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:21 #6 Del Skrevet tirsdag kl 07:21 Kvinnesyn, slavehold og fordi det er et sted organiserte krimineller benytter seg av for beskyttelse, hvitvasking og vekst. Anonymkode: 582d6...f41 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:24 #7 Del Skrevet tirsdag kl 07:24 Dyrt, sjelløst, vanskelig/lite spennende å gå rundt. Men fascinerende å føle seg nederst på rangstigen, som nordmenn er man jo vant til å nærmest kunne flashe rundt med penger. Her holder ikke det. Anonymkode: 0fad8...2df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:26 #8 Del Skrevet tirsdag kl 07:26 Fordi det er en fasciststat… Anonymkode: c4a86...a73 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet tirsdag kl 07:26 #9 Del Skrevet tirsdag kl 07:26 Hadde ikkr turt å reise et sted hvor jeg risikerte fengse for å bli overfalt.... 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doloressa Skrevet tirsdag kl 07:28 #10 Del Skrevet tirsdag kl 07:28 Elsker Dubai! Har vært der minst 5 ganger på ferie. Ja, folk er mere flashy der, men klima og følelse av trygghet er noe jeg setter stort pris på. Det er også veldig dyrt å bo der. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:32 #11 Del Skrevet tirsdag kl 07:32 Det er så harry. Typisk sted hvor folk med lav kulturell kapital reiser fordi de tror det er "luksus". Har rett og slett ingen interesse for det. Anonymkode: 19c7a...858 15 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet tirsdag kl 08:32 #12 Del Skrevet tirsdag kl 08:32 Brudd på menneskerettigheter generelt, elendig menneskesyn (det være seg kvinner, slaver osv) m.m. I tillegg at stedet virker som et eneste stort flashy taxfree. Vulgært og sjelløst. Minner meg om Andorra sånn sett, men MYE mer sjelløst, flashy og harry. Gir meg Kardashian-vibber, og det ikke på den gode måten. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:44 #13 Del Skrevet tirsdag kl 08:44 Jeg unner ingen av de som tjener penger på at jeg reiser dit, mer penger. Anonymkode: 9536c...aa3 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:54 #14 Del Skrevet tirsdag kl 08:54 Om en bare vil ha sol og varme. Hvorfor ikke? I tillegg til den beste maten og de beste shoppingmulighetene. Nå gjelder spørsmålet kun Dubai. Men jeg regner med hvis du drar til Dubai i mer enn 1 uke så vil du sette av tid de 6 naboemiratene også. Har hatt noen av de mest fantastiske naturopplevelser i Ras al Kaimah, med utrolige fjell og snorkling i krystallklart sjø mot musandam, fantastiske fjell og strender i Fujairah og enorm sand ørken (opptil 200 m høye sanddyner) i Liwa oasis mot grensen til Saudi, med utrolige solnedganger. Hvis du ikke er lat og vil utforske litt kan du komme deg langt vekk fra glits, glam plastic fantastic i Dubai. Anonymkode: 18555...c2b 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:06 #15 Del Skrevet tirsdag kl 09:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er så harry. Typisk sted hvor folk med lav kulturell kapital reiser fordi de tror det er "luksus". Har rett og slett ingen interesse for det. Anonymkode: 19c7a...858 Dette er en veldig, veldig treffende beskrivelse. Jeg måtte tro det eller ei dit (inkl. på "naturopplevelser" i to av naboemiratene mellom konferansedager) i jobb en gang, og det er virkelig sånn stedet oppleves også. Det er som om en femåring som har fått et bankkort uten kredittgrense, og så finnes det likevel voksne som opplever det som utrolig luksuriøst fremfor bare totalt barnehage. Eneste forskjellen fra en kjempebarnehage er vel sånn sett slaveriet. Anonymkode: e03fb...15e 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:13 #16 Del Skrevet tirsdag kl 09:13 Jeg er homo, så nei, Dubai er uaktuelt. Anonymkode: 01e0b...38e 10 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet tirsdag kl 09:15 #17 Del Skrevet tirsdag kl 09:15 AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 12.31): Dubai er det populære reisemålet som frister meg minst av alle. Min grunn er at jeg syns det virker så pretensiøs sted å dra. For folk som går i merkeklær og liker å være flashy shoppe mer flash ting. I tillegg alle disse piskingene og arrester av utlendinger. Hvis jeg fikk gratis tur dit, ville jeg ha takket pent nei. Anonymkode: 05b8e...583 Det er en plass for "nyrike" med litt penger og null kultur å snakke om.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:17 #18 Del Skrevet tirsdag kl 09:17 Nei aldri fristet . Vet om flere som har vært der. Å ble skuffa. Anonymkode: 99b04...fec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:18 #19 Del Skrevet tirsdag kl 09:18 Vært der mange ganger. Liker meg godt der. Garantert varme, god mat og shopping. Nå reiser jeg ikke dit for kulturelle opplevelser, men for å få varme. Er på mange ferier i løpet av året, og alle er absolutt ikke kulturreiser. Men selvsagt, hadde jeg kun hatt penger til 1-2 reiser i året, så hadde nok ikke Dubai stått øverst på listen. Anonymkode: 75560...028 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:19 #20 Del Skrevet tirsdag kl 09:19 Jeg ville aldri ha reist dit. Det er farlig der. Jeg som kvinne har ingen rettigheter. Kvinner blir fengslet for å ha blitt voldtatt. Kvinner har så dårlige rettigheter der at jeg blir dårlig ved tanken. Det er farlig for menn også. En britisk mann ble tatt med av politiet for noe med homofili. Han hadde kommet borti en arabisk mann i en hotellbar der det var veldig trangt å navigere rundt fra baren til bordet. Husker ikke hva som skjedde med han. Anonymkode: bf121...878 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå