AnonymBruker Skrevet 16. mars #1 Del Skrevet 16. mars Jeg liker å spise bær. Har kjøpt en del av disse store jordbærene som er på butikken for tiden. Hvorfor muggner de etter et par dager etter innkjøp. Hvorfor mugner de før de er blitt modne. En umoden jordbær, halvveis hvit, halvmuggen. Anonymkode: fdf71...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haldrup Skrevet 16. mars #2 Del Skrevet 16. mars De mugner en viss tid etter de er blitt plukket.... Problemet er at de er blitt sendt hit fra Spania eller lignende land langt vekk fra Norge... Og for å sikre at de er flotte når de kommer hit, blir de plukket før de er modne... Ergo stopper modningsprosessen, før de kommer hit.... Jordbær skal lukte skikkelig jordbær... om de ikke lukter... da smaker de heller ikke noe...!!! Kjøp heller fryste bær. og bruk de i smoothie eller lignende.... Da får du både smaken og holdbarheten 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #3 Del Skrevet 16. mars Haldrup skrev (2 minutter siden): De mugner en viss tid etter de er blitt plukket.... Problemet er at de er blitt sendt hit fra Spania eller lignende land langt vekk fra Norge... Og for å sikre at de er flotte når de kommer hit, blir de plukket før de er modne... Ergo stopper modningsprosessen, før de kommer hit.... Jordbær skal lukte skikkelig jordbær... om de ikke lukter... da smaker de heller ikke noe...!!! Kjøp heller fryste bær. og bruk de i smoothie eller lignende.... Da får du både smaken og holdbarheten Jeg bruker de i kaker med sukker, da blir de gode, men ikke ellers. Og de modna er selvsagt enda bedre, men ja. Anonymkode: 6b8e6...aa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haldrup Skrevet 16. mars #4 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg bruker de i kaker med sukker, da blir de gode, men ikke ellers. Og de modna er selvsagt enda bedre, men ja. Anonymkode: 6b8e6...aa5 Du kan gjerne lure deg selv.... men de jordbærene som er i butikken nå er utelukkende flotte å se på.... De smaker ikke jordbær... Lær deg heller å bruke andre smakskombinasjoner, eller bruk jordbærsyltetøy av fryste jordbær.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 16. mars #5 Del Skrevet 16. mars Her hadde jeg noen som holdt nesten en uke. Jeg ble imponert. Ble litt travelt og de forsvant bak i kjøleskapet, men holdt seg de. De er litt lysere, og ikke så mye smak i, men vi har vært fornøyde med de til å være mars, import og til prisen. Har kjøpt litt den siste vel måneden, både på Meny, Extra, Rema og Kiwi, alt ettersom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #6 Del Skrevet 16. mars Haldrup skrev (3 timer siden): Du kan gjerne lure deg selv.... men de jordbærene som er i butikken nå er utelukkende flotte å se på.... De smaker ikke jordbær... Lær deg heller å bruke andre smakskombinasjoner, eller bruk jordbærsyltetøy av fryste jordbær.... Ja du har sikkert rett. Anonymkode: 6b8e6...aa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #7 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg liker å spise bær. Har kjøpt en del av disse store jordbærene som er på butikken for tiden. Hvorfor muggner de etter et par dager etter innkjøp. Hvorfor mugner de før de er blitt modne. En umoden jordbær, halvveis hvit, halvmuggen. Anonymkode: fdf71...2ea Friske bær du plukker, særlig jordbær og bringebær, skal tilberedes samme dag eller fryses som de er plukket fordi de ellers får mugg på seg. Hva de gjør med bringebær og jordbær som selges i butikkene nå i vinterhalvåret har legge fått meg til å lure; hva gjør de som produserer disse bærene med bærene før de sendes ut på en lang reise fra Nederland og deromkring og havner i butikker i Norge etter en del dager i utgangspunktet uten mugg på? Jeg kjøper ikke og spiser heller ikke disse bærene, fordi de i mitt hodet enten er utsatt for kjemikalier eller annen manipulasjon som gjør at de holder seg lengre enn vanlige norske tilsvarende bær i sesong. All mulig mat manipulasjon på bær og frukt uten skall til å fjerne, tror jeg ikke er det beste for menneskekroppen. Men jeg kan jo ta feil? Anonymkode: 7a48f...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 16. mars #8 Del Skrevet 16. mars Her ble det kjøpt to esker på samme butikk til en bursdag forrige helg, en eske sto i fruktavdelingen, den andre ved kassen. I den første var det bare et dårlig bær, og de som er igjen i dag ser stort sett fine ut. I den andre esken var nesten alle bærene dårlige, men det var ikke mulig å se på grunn av den store etiketten. De som var fine smakte tilnærmet ingenting. De andre smakte jeg ikke på. Første tips er uansett å ikke velge bær som står i kasseområdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #9 Del Skrevet 16. mars Haldrup skrev (8 timer siden): De mugner en viss tid etter de er blitt plukket.... Problemet er at de er blitt sendt hit fra Spania eller lignende land langt vekk fra Norge... Og for å sikre at de er flotte når de kommer hit, blir de plukket før de er modne... Ergo stopper modningsprosessen, før de kommer hit.... Jordbær skal lukte skikkelig jordbær... om de ikke lukter... da smaker de heller ikke noe...!!! Kjøp heller fryste bær. og bruk de i smoothie eller lignende.... Da får du både smaken og holdbarheten Jeg har faktisk kjøpt jordbær både her i Norge og i Sverige, fra Spania og jeg må si at de er noe av det beste jeg har spist på lenge, når det gjelder jordbær. De har til og med vært mye mer smaksrike enn norske jeg har smakt. Anonymkode: 1ef20...73e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 16. mars #10 Del Skrevet 16. mars Haldrup skrev (7 timer siden): Du kan gjerne lure deg selv.... men de jordbærene som er i butikken nå er utelukkende flotte å se på.... De smaker ikke jordbær... Lær deg heller å bruke andre smakskombinasjoner, eller bruk jordbærsyltetøy av fryste jordbær.... Den rørte jorbær fra Nora på fryseavdeling er det beste jeg vet. Nesten bedre enn ferske jorbær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #11 Del Skrevet 16. mars Det er jo ikke en "greie". Bær mugner. Anonymkode: 6c946...4e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #12 Del Skrevet 16. mars Hvordan oppbevarer du bærene hjemme? Jeg legger mine uvasket på plass med skrulokk (lufttett). Det forlenger holdbarheten opplever jeg. Anonymkode: 099ef...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #13 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan oppbevarer du bærene hjemme? Jeg legger mine uvasket på plass med skrulokk (lufttett). Det forlenger holdbarheten opplever jeg. Anonymkode: 099ef...b72 på glass, ikke plass. Anonymkode: 099ef...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #14 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er jo ikke en "greie". Bær mugner. Anonymkode: 6c946...4e8 Ja, men reagerer på hvor fort de mugner. Mye fortere enn andre bær. Men har jo fått svar på dette. Kjipt å kjøpe en eske bær, når alle i esken er mugne få timer senere. Anonymkode: fdf71...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #15 Del Skrevet 17. mars Skyll de med eddik og la de tørke, putt de på tette glass. Anonymkode: 97443...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå